Razlika izmedju audio i obicnog kabla? [cross]

Interesuje me koja je razlika, odnosno ima li neke fizicki vidljive razlike (recimo da li se audio plete ili sl.) izmedju audio i obicnog bakrenog kabla?. Uzeo sam neki audio kabel i ne vidi se nikakva razlika u odnosu na obicni osim sto je ovaj sa providnom izolacjom i jedan provodnik mu je obiljezen bojom.

Reply to
BonJovi

audio kablovi su radjeni od bakra vece "cistoce" te u teoriji "daju boji zvuk"

znam da sam prije par godina gledao neki katalog audio opreme gdje se proizvodjac hvalio da je kabl slusalica 99.999% bakar...

dok je "instalalacijski kabl ,sad bubam bezveze, 99.0 % bakar

u biti kolko sam skuzio jako tesko je po zvuku audio opreme procjeniti jel spojen skupim audio kablom ili ppr instaacijskim

al onda opet,ak si za audio opremu dao 15000kn sta ti je dat jos 1000 za kablove....

Reply to
euzebije

nisam te nista skuzio...aj malo preciziraj ili daj slike. obicni kabel je kabel od pegle,kabel u zidu...a audio su obicno koaksijalci znaci centralna zila i oplet(oklop) za masu. imas jos i kabel audio za XLR prikljucnice gdje imas dvi zile za audio i oplet kao masu za balansirane sustave.

po opisu mi se cini da mislis na kabel za zvucnike(vidi link)?

za zvucnike mozes staviti sto hoces samo da vodi struju jer smetnje koje mogu "uci" u kabel nisu ni blizu korisnom signalu. teorija i praksa u Hi-Fi-ju iskljucena!

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

jeftini audio kabel je potpuno isti kao i obicni bakreni kabel. Najcesce se prodaju s tim prozirnim izolacijama, a to ti je teski srot. Pravi audio kabel je vecinom u kvalitetnijim izolatorima i razlika je u samoj cistoci bakra u samom vodicu... Neki kabeli se uplecu od vise manjih kablova, a neki su pak samo sastavljeni od 2 puna vodica za plus i minus. Nazalost, ti po nicemu nemozes znati da je neki kabel kvalitetan, osim da ga poslusas i vjerujes na rijec prodavacu. Takodjer nije na odmet pogledati po internetu proizvodjaca od kojeg kupujes kabel.

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
kaciga glavu ?uva, a ?ta ?uva kacigu !??!?

AAAARGHHH, jos jedan skeptik - heretik koji zeli skromnim i skrusenim proizvodjacima audio kabela oduzeti teskom mukom i nadnaravnim znanjem (koje objedinjava i konvencionalnu i rubnu i voodoo znanost) zaradjen kruh iz usta!!! Pa dobro jeli ti mislis da je lako naci tocno odredjenu vrstu ugrozenih sismisa od cijih se osusenih i usitnjenih mosnji pravi jedan sloj dielektrika takvih kabela, ili da je lako sibirskoj lavici oteti mladunce ne starije od 3 mjeseca od cijih se osusenih brkova prave medju-opleti??? Mislim, stvaaarno...

Pozdrav, Zoran

Reply to
Zoran

razlike

Razlika je u najcesce u cistoci bakra i vrsti izolacije iako u nekim slucajevima (npr. kod low level signala) postoje i konstruktivne razlike (npr oklopljena parica kod balansirane veze). Sto se tice utjecaja na zvuk, on u nekim slucajevima doista postoji i moze se objasniti RLC parametrima (pogotovo kod duzih zv kabela) iako neki extra skupi "hifi" kabeli imaju kutijice tj. namjerno ugradjene EQ-e kojima izdizu odredjene frekvencije pa je njihov utjecaj ogroman.

Oprostite mi na neznanju,

ali volio bih kad bi mi netko pokazao pojacalo koje ima toliko savrsen signal i zvucnike koji toliko savrseno reproduciraju taj isti zvuk, pa onda jos i covjeka koji toliko savrseno cuje da ce moci samo slusajuci reci da li se koristi 2x2.5PP kabel za 2Kn/m ili StateOfTheArtSuperHyperMightyHiFi usmjereni kabel za 214 Kn/m + PDV.

Da se razumijemo, ja govorim o kabelima koji spajaju pojacalo i zvucnike a ne o kabelima koji prenose osnovni signal. Oni zaista moraju biti kvalitetni.

Pozdrav

zlotvor

Kak ne, cuje se cesto. Jer ovak StateOfTheArtSuperHyperMightyHiFi kabel je zbog izmisljenih efekta mora biti 0.5-1mm^2 pa je kontrola basa jako losa.

Reply to
fire

tanji vodic ima bolju kontrolu basa nego siroki vodic. druga stvar je da tanji vodic ima veci otpor.

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
kaciga glavu ?uva, a ?ta ?uva kacigu !??!?
 Click to see the full signature
Reply to
Pero

Bas je zvuk, no, kroz kabel se ne prenosi zvuk nego elektricni impulsi. Kak se u kablu kontrolira bas?

Reply to
stef

:-))

Pozdrav

zlotvor

Za¹to misli¹ (ako misli¹) da je za finalni rezultat, dobar zvuk, bitna visoka kvaliteta kori¹tenih elemenata/materijala u samom pojaèalu i zvuènicima a ne i u njihovoj meðusobnoj vezi? Pojaèalo "pojaèava" izvorni signals ¹to manje vlastitog upliva u sam signal, zvuènik sa ¹to veæom vjernosti taj signal pretvara u zvuk, kako onda nije bitna kvaliteta "magistrale" kroz koju signal do zvuènika prolazi? Mo¾da, vjerojatno velikom broju korisnika koji se ravnaju po "ovo_pojaèalo_je_super_jer_ima_jakopunoogromno_wati", razlika u kvalitei zvuka ovih ili onih kablova neæe biti zamjetna, ali se ne mo¾e reæi da ne postoji. Uglavnom, pretpostavljam da se pravi haifisti s izvje¾banim uhom i po tome razlikuju od onih kojima je dobar sound kad je "ujebote koji bas" i "vidi visoke kako se èuju". Ustari, kabina automobila je inaèe takva sredina da bi ja pojam Hi-Fi s te¹kom mukom spojio s automobilom. Prije bih rekao da je tu prednost impresivan zvuk, a dobiti ono ¹to je ton-majstor/producent/izvoðaè napravio u studiu je takoreæi nemoguæe. Usput, kod kvalitetnih kablova se osim o visokoj èistoæi bakra èesto radi i o presjeku licne koji nije okrugao nego vi¹ekutni, da bi bilo ¹to manje praznog prostora izmeðu.

Reply to
Sin&sha

Kakav je to tocno zvuk? Ako ja lupim po bubnju, to je znaci bas. Znaci ja kad lupam po bubnju proizvodim bas. A kad lupam po loncu onda proizvodim neki sopran sigurno, ili mozda, mezosopran? Zvuk je sastavljen od svega i svacega, pola toga mi ne cujemo, ali opet tvrdimo da je to zvuk. Bas je frekventni opseg cujnih tonova koji se nalaze pri nizim frekvencijama.

Kroz kabel se prenosi elektricni signal.

Primi ga, pa ga zafrkne, udavi i onda ga ispljune iskontroliranog. Ima unutra mnogo robova koji to rade... A doma probaj spojiti kabel od 10 kvadrata na zvucnik, pa onda od 0.5 kvadrata i slusaj na istoj glasnoci zvucnike i javi kakav ti je zvuk.

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
kaciga glavu ?uva, a ?ta ?uva kacigu !??!?
 Click to see the full signature
Reply to
Pero

Od kud to? Pa s tankim kablom damping faktor drasticno pada i woofer pocne gubiti kontrolu. Mozda nekome pase takav bas, ali da bi ga nazval hi-fi nebi.

Reply to
fire

Hm, nije mi jasno, kako dumping faktor ovisi o kabelu? To je stvar pojaèala?

Reply to
Sin&sha

Kabel moze samo smanjiti damping faktor sustava jer dodaje otpor izmedu pojacala i zvucnika.

Impedance is the resistance to the flow of current in a cable. Most cables are designed to have low impedance so that they don't significantly reduce the damping factor of the amplifier. But some manufacturers deliberately use high impedance cables to alter the sound of the speaker by both interacting with the speaker's crossover and reducing the damping factor. When the damping factor is reduced, the amplifier cannot keep the woofer under good, tight control. The result is that the bass becomes 'loose'.

Reply to
fire

Mda, ali opet mi nije jasno :( Dumping faktor je "neosjetljivost" pojaèala na struju induciranu u zavojnici spikera, ne kontam kako kabel mo¾e utjecati na to. Hm ....

Reply to
Sin&sha

Hvala svima na odgovorima. Zakljucak je (po cijeni) da ovo sto sam gledao nikako nije audio kabal. Pozdrav.

Reply to
BonJovi

Dumping factor je odnos otpora(tocnije impedance) zvucnika i izlaznog otpora pojacala, sto je ovaj odnos bolji to ce pojacalo bolje prigusiti nezeljena istitravanja zavojnice zvucnika. Otpor kablova se dodaje ovom izlaznom otporu pojacala, posto je impedanca zvucnika relativno mala, a ocekuje se od najhajfaj pojacala da pokazu dumping factor od bar jedno

30-50, vec i otpor od 0.3ohma na kablovima ovu jednazdbu bitno mijenja nagore. Kad sa cisto omskih otpora predjemo na impedance situacija je jos losija jer ce 'losi' kablovi imati na nekim frekvencijama bitno vece impedance

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Pod "obicnom" sam mislio na P/L, a upravu si sto se tice kabla na koji sam mislio - znaci to je kabal za zvucnike, a ne audio (postoji razlika??)?

Reply to
BonJovi