Printanje na PCB

Ima li tko iskustava s prepravljanjem printera da printa direktno na pcb? Razmisljam napraviti tako nesto, ali ne znam kako se boje iz printera nose s nagrizanjem plocica, pa ako ima tko iskustava, rado bih cuo ponesto o tome, na googleu sam nasao kontradiktorne informacije.. hvala

Reply to
Gimzo

Mene ta idaja vec dugo pere. Cak sam nabavio printer za 0kn, odstopao dizne, ulio nutra alkohol(da vidim ako ce lose utjecati na neke djelove i sve super). Jos mi samo ostaje da malo rasturim printera da plocica moze uci nutra(nije savitljiva kao papir:).

Reply to
fire

Nakon printanja moras plocicu ( boju) malo zapeci, moze i uobicnoj pecnici. Pitanje je sad koliko dugo da se boja ne zapali. Zasto zapeci? Boje koje koriste inkjet printeri su na vodenoj bazi i u vodi ili tekucinama su ne postojane tj odmah se razrijeduju a sa plocica brisu. BTW. malo teze je sastaviti (homemade) CNC ali poslije plocicu direktno graviras i busis rupe!!!!!!!!!!!!

Reply to
covik

da

vodi

Zar se ne bi mogao napraviti refill sa alkoholnom bojom?

Reply to
Svemirko

Zato sam sprobavao alkohol. Jer bi s njim pritao(tj s necim otopljenim u alkoholu).

Reply to
fire

Ja sam ispocetka sa rapidografom crtao vodove, samo sto sam umjesto obicne tinte koristio vodootpornu - nakon 2 tjedna se rapidograf raspao. Takvo sto bi moglo zadesit i printer...

Reply to
Hector

A sad da ja pitam ne¹to maksimalno glupo....

Da li je itko poku¹avao printati direkt na ploèicu ali ne boju stavljati u printer nego kiselinu. Znaèi da isprinta u negativu (tamo gdje nema vodova da isprinta kiselinu). Kad to kiselina popapa svoje, samo ispere¹ ploèicu.

Ako je problem u tome da bi to bila premala kolièina kiseline i da bi se zasitila, nije problem isprintati nekoliko puta na istu ploèicu.

Hajmo sad navale smijeha, ali samo pitam....

Glupa i jednostavna rje¹enja su ponekad najbolja...

Bor

**************************************** Printed on recycled electrons ! ****************************************
Reply to
BING

Hm, zanimljiva ideja, ali mislim da nebu isla. Kiselina bi se razljevala, vise put bi trebalo spricati...

Reply to
fire

Pa sad... Kako se niko nije sjetio printati bakarnu foliju na vitroplast bez folije? Nema tinte, kiseline... i odmah gotova plocica... Usput isprintas i rupice, pa nema ni busenja... Sve 5!!!

Reply to
shenda.z

imam i ja vec duze vrijeme ludu "ideju",

naime imam bakrenu foliju debelu cca 0,1mm u roli, pa si mislim dal bi se toner primil na foliju da je recimo odrezem u dimenziju A4 papira i probam sprintat plocicu na nju i zatim je zaljepit na vitroplast ili pertinaks, a imam dosta vitroplasta i pertinaksa u plocama kojekavih debljina.

bum probal ovih dana kad nadem malo vremena pa javim rezultate.

Poz!

Reply to
Raynor

Nema¹ navedeni postojeæi mail, pa molim te javi se na moj mail jel ja trebam bakrenu foliju a nigdje naæi za kupiti

Hvala

Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Mozda neka "dvokomponentna" mjesavina... Dvije odvojene kemikalije koja niti jedna sama za sebe nije agresivna, ali kad se pomijesaju da nagrizaju bakar... E sad novu neizjetkanu plocicu okupati u jednoj kemikaliji a na printer pustiti da printa sa drugom kemikalijom. Kad se spoje na plocici, pojedu bakar i eto ti gotove stampe....

Sad nam samo jos fali Hans na mitraljezu da izbusi rupice za komponente.

[...]

Dana 26.10.2007. 15:08, Svemirko lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

bi ali alkohol nagriza ljepilo s kojim je poljepljena glava...

-- I am Locutus of Borg, Your life as it has been is over, From this time forward, You will service... us!

kod odgovora na mail, umjesto onih gluposti iza @ treba upisat gmail.com when replying via mail, remove all crap after @ and write gmail.com

Reply to
Locutus of Borg

Ak se smije znati, di si nabavio Cu foliju i kolko $ si platio ?

Reply to
Biba

U neki stari epson sam stavio alkohol i jos nema problema nakon par mjeseci.

Reply to
fire

A zasto ne bi isprintao i elemente???

Reply to
Hector

Dana 26.10.2007. 18:38, snipped-for-privacy@bih.net.ba lupi chelom po tipkovnici i nastade slijedeci tekst:

mislis, uzet komad vitroplasta, busen u rasteru 2.54mm, i na njega ispirntat bakar? moguce, sa z-printerom... samo treba stavit mljeveni bakar umjesto keramike (gipsa) i to je to...

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,
From this time forward,
[...]

Vec duze vrijeme pokusavam takvo nesto napraviti, ali nisam mogao skuziti koje bi boje bile dovoljno jake za kiselinu. Na ovoj stranici

ima interesantnih rjesenja. Koriste se neke MISPRO boje i onda se poslije printanja plocica zagrije par minuta na resou. (dvjestotinjak °C) Kazu da se ne bi trebao koristiti feroklorid jer je jaci od HCl+H2O2. Prijedlog je i da se prije printanja plocica nagrize s kiselinom pa da se tako dobiva bolji print (inace se dosta razljeva), iako mislim da bi se tako dosta ostetio bakreni sloj. Naravno, prvo je potrebno ink-jet printer natjerati da uopce uvuce plocicu. Mislio sam za pocetak probati s onim tankim savitljivim plocicama. Mozda bi ju printer i uvukao. Namjeravam uskoro zapoceti takvo sto pa se javim s rezultatima.

niti

Reply to
pHAT Bros2

Ja kupio na hrelicu za 30kn, 5cm siroka, 5metara izolirana sa otvorom za lotanje... Vec sam skoro sve potrosio... z

Reply to
zega