Presjek vodièa

znaèi, posebni vodovi?

Toèno.

Èak i posebna zemlja za svaki strujni krug, iako mi je jedan elektrièar rekao da dva strujna kruga mogu bez bojazni podijelit jednu zemlju.
Reply to
Nikica Malezic

Koliko ja znam to je dozvoljeno.

Reply to
Nikica Malezic

Mislim da uzemljenja moraju iæi POSEBNO za svaki strujni krug ( ili bi tako trebalo biti)... Znaèi, nema grananja uzemljenja po kutijama....

Mo¾e li i 'fercinanje'?

Morao sam proguglat da vidim ¹to je ferciranje :) Uglavnom, lemljenje (ferciranje ako sam dobro proguglao) nije dozvoljeno u elektroenergetskim instalacijama.

Reply to
Haddos

znaèi, posebni vodovi?

Kad je za¹titni vodiè zajednièki za dva ili vi¹e strujnih krugova, njegov presjek se mora dimenzionirati kako slijedi:

- izraèunati prema 543.1.2 za najnepovoljniju oèekivanu struju kvara i proradno vrijeme koje se susreæe u tim strujnim krugovima, ili

- odabrati prema tablici 54.3 tako, da odgovara presjeku najveæeg linijskog vodièa strujnih krugova

Reply to
Haddos

Pa, sad, ferciranje vjerovatno ni ne postoji... Ima "ferceranje", izoblicavanje, kao kas zvucnik struze o magnet.... Ima i "fercinanje", to je cinovanje, a ustvari to nije lemljenje kabela, vec presvlacenje krajeva vodica slojem cina, a u svrhu lakseg rukovanja, licne se ne odmotavaju i ne ispadaju iz luster kleme i sl... Nekada je bilo normalno, nisam znao da sada nije dozvoljeno...

Reply to
Sinisa Platz

Ni ja! Istina da je lak¹e i br¾e nabaciti stopicu, nego se zezati s lemljenjem.... Mo¾da je zato i posredno zabranjeno, ru¹i produktivnost u svijetu gdje je profit UBER ALLES!?...LOL

ajde nek mi netko konacxno da neki valjani razlog zasto se ne smiju zajemiti spojevi? spoj je samo kvalitetniji, ne mogu oksidirati zice i da se izgubi spoj medju uvrnutim zicama... kemijskih reakcija nema posto se koristi klasicna lem zica na bazi kositra i olova ili po novom bezolovni, isto tako i kemijske reakcije na izolir traku... ja tu ne vidim nikakvih negativnih posljedica po sigurnost ili stabilnost spoja...

to su vjerojatno izmislili radi kretena koji bi lemili sa lemilom na struju pa bi postojala opasnost da netko lemi zice pod naponom... ja sam radio sa plinskom lemilicom i sve radi savrseno...

vidio sam i "profesionalno" izvedenih spojeva sa luster klemama gdje malo potegnes zicu a ona se izvuce van ili je blankirana jos 2 cm izvan luster kleme :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

Hvala, dobra informacija.

Reply to
Nikica Malezic

Uvodi¹ drugi pojam u raspravu? Pod 'fercinanje' sam mislio na lemljenje krajeva licnaste ¾ice prije nego je prièvrsti¹ u buksnu/prekidaè/grlo itd... Ti sada spominje¹ spajanje ¾ica u razvodnim kutijama.

mozda sam ja krivo shvatio posto je vec bilo rasprave o lemljenju spojeva u kutijama...

pozdrav

Reply to
Fastah

Nema veze! Mo¾da nas netko usput prosvijetli i s novim zakonskim regulativama i po tom pitanju...

"Fastah" wrote

ja uvijek gledam zalemiti krajeve licnastih ¾ica...pogotovo stopice.....je malo pickavo ponekad, ali zalemljene stopice se nikad ne raspadnu za razliku od onih samo stisnutih....pogotovo kada su veæe struje u pitanju....

ja sam za stiskanje+lemljenje 100%

Reply to
tatin sinèiæ

Nikad nisam u industriji vidio da netko lemi stopice, a vidio sam postavljanje tuljcica i stopica na "zice" od 1 mm2 (ili i manje) pa do

2xx mm2.

Da ne kazemo koliko bi trajalo npr. spajanje jednog prosjecnog elektro-ormara s par desetaka zica, kad bi ih isao sve lemiti.

--
Pozdrav, Davor.
E-mail: davor dot dundovic at gmail dot com