Presjek vodièa

"Fastah" wrote

ja sam cijelu kuæu tak probu¾irao prilikom adaptacije....sve sam postavio na tuboflex....kasniej milina za odr¾avanje i manevriranje....

Reply to
tatin sinèiæ

"Pero" wrote

istina!

nadam se da æe Rio dati kratak osvrt na ovo s obzirom da je on ustvrdio kako moje izlaganje nije toèno...a to je da je 1.5 kvadrata predviðeno za do

16A...
Reply to
tatin sinèiæ

Njemci koriste otporniju/kvalitetniju izolaciju ¾ica?

Gdje god sam u novijim (a i starijim ) zgradama gledao instalacije, nigdje za bojler nisam vido osiguraè veæi od 16A i ¾icu deblju od 2,5mm^2.

To je i logièki. Bojleri uglavnom imaju grijaèe od 2 - 2,5kW pa je 16A i

2,5mm^2 i vi¹e nego dovoljno.
Reply to
Nikica Malezic

Produ?ni kablovi ili slu?beno nazvane prenosive uti?nice predvi?ene su za povremeni i privremeni rad, odnosno nisu predvi?ene za stalni priklju?ak snage. Od njih se uz dobra elektri?ka svojstva o?ekuje i lako?a rukovanja. Zbog toga se koriste licnasti vodi?i. Gusto?a struje tada raste na 9 A/mm^2, pa tako vodi? presjeka 1,5 mm^2 mo?e max izdr?ati struju od 14 A. 16 A je malo nategnuto.

Primjetite kako na tim prenosivim uti?nicama koje su napravljene po IEC standardu imaju oznaku 250 16/10. ?to zna?i da je 16 A vr?no (i kratko trajno), a 10 A trajno.

Isto tako, ?uvajte se tih prenosivih uti?nica proizvedenih u Kini. Ljudi ?esto u nju u?tekaju gla?alo, pa do?ive po?ar.

Reply to
-Rio-

Hmm.. Ovisi kako si rasporedio tro¹ila i utiènice po fazama? Hoæe li npr. suðerica raditi u isto vrijeme s drugim tro¹ilom na istoj fazi itd....

Ja sam imao suðericu i perilicu na istoj fazi te je znao 'frcuti' osiguraè. Zamjenio dvije ¾ice u razvodnoj kutiji i 'no problemos' vi¹e...

Smatram da u modernoj kuhinji nije dovoljno staviti tri strujna kruga za prikljucak svih trosila.... Evo zasto: ako imas strujnu grijacu plocu, imas 4 grijace ploce snage od cca 1,5 do 2,2 kW, ukupno izmedju 7 i 8kW, i za takvu plocu trebas dva strujna kruga. Za stroj za pranje sudja (2,2 do 3,5kW) trebas jedan strujni krug, i mozes prikljuciti jos recimo uticnicu za hladnjak (80 do 250W9 ili neko prikljucno malo trosilo. Cetvrti strujno krug trebas za bojler (1,5 do 3,5 kW) i na njega takodje moze jos uticnica za neko manje trosilo. Peti strujni krug trebas za pecnicu, i na njega moze jos uticnica za neko manje trosilo. Ako imas trofaznu struju, mogao bi prepojiti instalaciju tako da od tri jednofazna kabela (9 vodica) napravis dva trofazna (2* 4 vodica i jedan zajednicki vodic za uzemljenje), ali ne znam jeli to dozvoljeno... Kako bilo, trebas jos dva strujna kruga, ako si naumio staviti jos jednu cijev, nije problem odmah provuci dodatna tri vodica...

Reply to
Sinisa Platz

"-Rio-" wrote

moja kuæna instalacija je na licni, a ne ¾ili...

Reply to
tatin sinèiæ

On 6.9.2012. 10:28, tatin sinèiæ wrote:>

Kuæna instalacija izvedena je vodièem s licnama? To bolje nemoj nikome govoriti. Kuæne instalacije izvode se s vodièima punog presjeka. Vodièi s licnama koriste se za prikljuèak kuæanskih aparata i drugih ureðaja koji nisu fiksno postavljeni, montirani.

Reply to
-Rio-

Naravno da se mo¾e, buduæi da je takav akumulacijski bojler 2 kW. No postoje bojleri i od 5 kW. Postoje i protoèni elektrièni bojleri. Najèe¹æe se koriste akumulacijski bojleri do navedenih max 2,5 kW, no ¹to ako korisnik ¾eli ugraditi jaèi bojler?

Glavni (pancirni) osiguraè je 25 A, ¹to znaèi da se mo¾e prikljuèiti

5,75 kW. Ako se to sve usmjerni na bojler za grijanje vode, mogu nastati problemi.

Slièno je s el. ¹tednjacima koji takoðer mogu biti veliki potro¹aèi. Naravno, to se mo¾e podesiti 3F prikljuèkom, ali...

Zato na el. instalacijama nikako ne treba ¹tedjeti kako bi se iste maknule s top 3 liste uzroka po¾ara u kuæanstvima.

Reply to
-Rio-

Treba samo podsjetiti da se prema pravilniku u jednu cijev smiju polagati samo kabeli istog strujnog kruga.

Reply to
Haddos

Ne znam jesam li dobro shvatio ali ne smije¹ jednim kabelom napajati vi¹e strujnih krugova, odnosno ne mo¾e¹ uvesti u prostoriju kabel npr. 5x2,5mm2 i onda spojiti tri razlièita strujna kruga.

Reply to
Haddos

za¹to?! ....pa imam kanalice....to mi doðe ko "produ¾ni kabeli" ...za "5 minuta" probu¾iram cijelu sobu sa èime god po¾elim...ako treba, uguram 3 ¾ile po 16 kvadrata svaka :)

kod mene je fiksan samo bojler, fri¾ider, ¹paret...i ve¹-ma¹ina...sve ostalo je kao na kotaèima :)))

Reply to
tatin sinèiæ

Valjda ne misli to: Koliko sam sku¾io, svaki krug æe imati svoj osiguraè, znaèi, posebni vodovi?

Popravljao sam ne¹to iza takvog jednog genijalca. Super je on to zamislio, ali je zaboravio da postoje utiènice i prekidaèi na kojima se vodiè vi¹e ne spaja stezanjem pod vijak.

Reply to
Mario Malenica

Licnasti vodiè, odnosno vi¹e¾ièni vodiè koristi se za savitljive kabele, ali se mo¾e koristiti i za stalno polaganje. U tom sluæaju kod vi¹e¾iènih vodièa moraju se za spajanje koristiti stopice.

Reply to
Haddos

recimo izvedes struju za jedan luster... kasnije nabaviss luster sa vise lampi pa zelis ugraditi dupli prekidac ili napraviti neki elektronicki recimo s daljinskim koji pali odredjenu grupu zarulja... ako imas uzbukan kabel u zid i strop da bi dodao samo jednu zicu moras stemati i zazbukavati ponovo... gletati, kreciti... pa potrefiti bolju... pa se vidi crta posred stropa... imas cijev otvoris razvodne kutije i uguras novu zicu ili vise njih i radis preklopke kak hoces... to je sve isti strujni krug...

pozdrav

Reply to
Fastah

Sve je to predviðeno projektom elektroinstalacija. Ne dimenzionira se instalacija napamet. Ako je predviðeno da æe iæi takav veliki potro¹aè onda æe se i instalacija dimenzionirati po njemu, u suprotnom standardno u kuæanstvu nema razloga za vi¹e od 2,5mm^2.

U tom sluèaju da je u kuæi jedan takav monofazni veliki potro¹aæ (a gdje su tek ostali?), onda je malo vjerovatno da æe limitator/pancer biti samo 25A. Ukljuæi¹ bojler i peènicu i limitator leti van. Èak i 35A monfoznao bi u tom sluèaju bilo nekomforno

U sluèaju takvih velikih tro¹ila bolje je uzeti jaèi trofazni prikljuèak i tro¹ila rasporediti po fazi.

Reply to
Nikica Malezic

To je znanstvena fantastika. Iako sam proèitao, nisam nigdje vidio da je igdje tako napravljeno.

Jasno mi je da kroz isti kabel se nesmije voditi vi¹e strunih krugova, ali sa cijevi mi to nije ba¹ bistro.

Ja u kuhinji ima 5 strujnih krugova. Teoretski, trebao bih voditi 5 cijevi od RO do razvodne kutije. To zbilja nisam nigdje vido. I pitanje je onda kako bih tolike silne cijevi uspio ugurati u razvodni ormar ?

Reply to
Nikica Malezic

Znam. Nisam vukao kabel veæ zasebne P-vodièe. Svaki strujni krug ima svoju fazu i svoju nulu. Èak sam i za svaki strujni krug posebno vukao i zemlju. Nisam ¹tedio na ¾ici :-)

Reply to
Nikica Malezic