praznjenje dva kondenzatora

Kako spojiti da mogu istodobno isprazniti dva kondenzatora na jedan izlaz. Svaki kondenzator se puni iz zasebnog izvora a na izlazu bi htio imati sumu napona obadva kondenzatora. Ne mogu iz spajati paralelno, tako da trebam drugu mogucnost.

Reply to
ulyx

Sumu napona mozes dobiti samo ako ih spojis serijski! Pazi kaj radis inace moze biti dima! :-)

To sam zaboravio napisati. Ne mogu ih spojiti niti serijski niti paralelno. Znam da zvuci cudno ali ne mogu. Moraju biti odvojeni a izlaz mora biti sumiran. Bezvezno pitanje... ne bi se dala napraviti neka sklopka koja bi istodobno ispraznila oba dva ?

izlaz.

Reply to
ulyx

Preko diode. Tako da oni medjusobno ne mogu isprazniti. Dioda ili vise njih ce biti jednosmjerni ventili.

paralelno.

Preko konda æe¹ te¹ko isprazniti neki drugi kond! Naponi æe se samo izjednaèiti na nekoj vrijednosti koja ovisi o kapacitetima...

Reply to
Vaso

Preko diode. Tako da oni medjusobno ne mogu isprazniti. Dioda ili vise njih ce biti jednosmjerni ventili.

--------------------------- Imas shemu spajanja ? Mozes mi poslati na binaries....

Preko konda æe¹ te¹ko isprazniti neki drugi kond! Naponi æe se samo izjednaèiti na nekoj vrijednosti koja ovisi o kapacitetima...

--------------------------------------------------- Nisam te sad dobro razumio o praznjenju konda preko konda, ali ono ¹to imam je: dva nezavisna konda istog kapaciteta koja se pune iz dva nezavisna izvora. Ideja je bila ugraditi neku sklopku i napraviti spajanje tih konenzatorskih izlaza na nacin da se vrijednosti sumiraju kad prebacis prekidac.

npr:

350V ~ 20uF 350V ~ 20uF

------------------

700V ~ 20uF
Reply to
ulyx

imam

konenzatorskih

Ako su dva neovisna izvora, onda plus pol jednoga mo¾e biti spojen na minus drugoga ili ne?

Navedeni primjer ti u praksi neæe dati 700V na treæem kondu. Ako jedan kond s 350V spoji¹ na prazan kond istog C-a, dobiti æe¹ na kraju po 175V na oba konda itd.... ©to si opet smislio, ako nije tajna?

Reply to
Vaso

:-) nije nikava tajna. Samo trazim nacin kako da kroz kondu upalim bobinu.

Kako ja to vidim: ulaz : 350V ~ 20uF

------------------- izlaz: auto bobina

------------------------------------- Mozes mi ti primjerom ( slikom ), pokazati koje elemente bi koristio izmedu ulaza i izlaza ( i kako bi ih spojio ) da bi mogao pokrenuti bobinu ? Evo, to je ta tajna, nista drugo :-)

Reply to
ulyx

Evo, samo mi objasni kako bi ti preko tiristora ispraznio kondenzator na bobinu i kako ju natjerao da opali. Vise vas necu zezati nakon toga :-)

izmedu

Reply to
ulyx

Neæe to biti dobro, bobina je predviðena za prekidanje 12 ili 24V i tome pripadajuæe struje. Ako kroz primar protjera¹ vi¹e, na sekundaru æe nastati preveliki napon koji æe probiti izolaciju i onda je mo¾e¹ baciti...

bobinu.

Evo,

Reply to
Vaso

Pa daj mi onda reci ¹to da napravim da mogu taj napon prebaciti na bobinu. Da stavim neki trafo prije ?. Koji trafo ? Hvala unaprijed !

nastati

Reply to
ulyx

Djelimièno obja¹njenje: ©to ima¹ na ulazu, a ¹to treba¹ dobiti na izlazu?

izmedu

Reply to
Vaso

Djelimièno obja¹njenje: ©to ima¹ na ulazu, a ¹to treba¹ dobiti na izlazu?

*********************************** ulaz : 350V ~ 20uF kondenzator

------------------- izlaz: generiranje visokog napona iz auto bobine

*********************************** Ja sam si to ovako zamislio a ti nacrtaj kako mislis da je u redu

- Kondentor je pun

- Tiristor (umjesto triaca) napravi svoju funkciju

- struja dode na auto bobinu

- bobina generira visoki napon

- spremanje tog visokog napona ( * to neka bude dodatak * )

Pitaj ako jos ¹to treba jer sad sam bez ideja a ni u ludilu necu odustati :-)

Reply to
ulyx

To ti ni¹ta ne valja :-) Ako hoæe¹ da bobina dobro "drma" onda ti je bitno da brzo prekine¹ struju kroz primar bobine tj. da ima¹ ¹to veæi di/dt. Ovako ako pusti¹ da se kondenzator isprazni preko primara bobine dobit æe¹ nekakvu mlaku indukciju na sekundaru jer æe ti di/dt biti slab.

Napravi sljedeæe:

- spoji kondenzator na primar

- kada struja dosegne opribli¾no svoj maximum naglo je prekini (tranzistorom) , postupak mo¾e¹ ponoviti nekoliko puta dok se kondenzator ne isprazni.

E sad na tebi je da smisli¹ kako æe¹ to izvesti, ja sam ti dao samo ideju :-)

Zok

Reply to
-Zoki-

Ako mislis da je to rjesenje daj mi posalji kako da spojim...

(tranzistorom) ,

:-)

Reply to
ulyx

Nemam vremena se zajebavat sa tim. Nauèi ne¹to o elektronici i sam smi¹ljaj i sla¾i, jedino æe¹ tako ne¹to nauèiti a ne od gotovih rije¹enja.

Zok

Reply to
-Zoki-

Da znam sloziti ne bi trebao vasu pomoc :-( a ako je tako jednostavno zasto onda ne pomognes i ne nacrtas... Svejedno, hvala na savjetu.

ulyx

zasto

Jesi ga napao, nije napisao da je jednostavno. Btw: Da se radi o 12V, trebalo bi malo preraditi tiristorsko ili tranzistorsko paljenje, ali sa

350V treba malo gruntati, tj. treba nekako odrediti najbolji trenutak za prekid struje. A ¹to puni taj kond na 350V?
Reply to
Vaso

Ispricavam se, nisam htio nikog napasti. Pocetnik sam u elektroniki pa nikako da skuzim. Kuzis, takvi projekti se rade vec godinama i stvarno su full stara stvar na srednjim ¹kolama u americi, njemackoj i na nekim na¹im ¹kolama (ko zna ko sve ovo cita :-) ) itd. Na netu mozes naci primjere ali nitko ne daje sheme a ja to me mogu sam sku¾iti :-((. Nije ni¹ta novog i postoji godinama ali ja sam poèetnik i ne mogu to sam napraviti zato mi treba neki primjer ili neka shema, od vas koji to znate.

Elektronika me fakat zanima i ostalo mi je jos par dana (danas i sutra ) da predam projekt profacu u skoli, zato sam ono...aaaaaaa. Jos jednom se ispricavam zbog ovog "napada". Sad znate zbog cega je to :-))

Reply to
ulyx

Znas ¹to, ovo je moj mail pa ako netko zeli napraviti shemu neka posalje na mail. Jos mi samo fali da profa to vidi i onda sam u gabuli...

matakov2006AT.yahoo.com

Vaso i ostali, hvala a pomoèi !

na

da