pomoc

nisam strucnjak ali bi volio napravit to znam da cete rec stace ti to i takve slicne stvari ali uglavnom bi htio napravit samo za jednu spricu molio bi pomoc

<alen.sabljak

Ovako da malo objasnim, kako napravit da mi se elektromotor vrti u jednu stranu a poslje u drugu sta okrece polaritet 12-voltnom elektromotoru. Trebao bi ici od tocke A do tocke B i napunit spricu ,okrenut smjer ispraznit je i zaustavit se do iduceg dana.

nisam strucnjak ali bi volio napravit to znam da cete rec stace ti to i takve slicne stvari ali uglavnom bi htio napravit samo za jednu spricu molio bi pomoc

svele

Ovaj je napravljen a mikroprekida?ima.

Reply to
Briglja

I mikrokontrolerom!?

pa sta je to dovoljno da okrece smijer

I mikrokontrolerom!?

Reply to
svele

ne treba ti mikrokontroler za to

Reply to
miha

znaci dovoljnjna su 2 mikroprekidaca

ne treba ti mikrokontroler za to

Reply to
svele

pa ne ba¹ samo dva ako ¾eli¹ da to radi precizno, iako moze i tako, ali onda ne zna¹ da li se proces zaista i desio. Ima puno naèina za to organizirati ovisno o izabranim komponentama. Ako zna¹ programirati mikrokontroler to ti je najjednostavniji. onako ¹abaèki treba¹: odrediti poèetak ciklusa i kraj ciklusa, recimo nekakav timer sklop koji ce dati napajanje tj pokrenuti sustav u odreðeno vrijeme.

Poèetak ciklusa pokreæe usisavanje do neke granice Trebalo bi verificirati da si zaista ne¹to i usisao = optièka ili slièna detekcija, ako nisi ni¹ta usisao alarm ili ponavljanje ciklusa. Kad si usisao bi trebalo promjeniti rotaciju opet onaj isti mikroprekidaè Sva stanja memorira¹ obiènim bistabilom kojeg izvede¹ relejima ako ne zna¹ ili ti je te¹ko drugaèije. google term flip flop relay I trebao bi zavr¹iti ciklus tako ¹to æe¹ zadovoljiti neke uvjete, pokupiti ces stanja bistabila sa krajnje pozicije i optièkog senzora i tada gasi¹ sklop. Ponovnim pokretanjem sklop se restira i poèinje od potrebnog poèetnog stanja.

Ja ne znam da li je ta tekuæina koju pumpa¹ ¹pricama pod velikim tlakom i koliko je kritièna toènost volumena. Ako nije veliki tlak i ako toènost nije u gram ja bi del malu potopnu pumpu, akvarijsku i jedan nepovratni ventil te pumpal potrebnu kolièinu kroz vrlo tanku cjevèicu. Tanka cjevèica da ima¹ ¹to stabilniji protok. Mjerenjem odredi¹ koliko vremena pumpa mora raditi da bi dobio ¾eljenu kolièinu i to je to. Amen. Ako je pumpa zaista lo¹a pa joj treba dok ne se ne ustabili onda bi napravio cirkularni krug koji bi otvorio prema mjestu upumpavanja nakon vremena potrebnog da pumpa poème pumpati stabilno.

Reply to
miha

Slucajno znam da mu to treba za dozer za akvarij, mora gnojivo dozirati 15ml svakih x sati, tih 15 ml vjerojatno nije o glavu (vjerojatno ako je 14 ili

16 nije problem), pa time se i cijeli sklop pojednostavljuje...
Reply to
Dakky

A kako izvesti ovo: okrenut smjer ispraznit je i zaustavit se do iduceg dana???

"vaso"

DPDT relejom

suprotna vrtnja koja poèinje aktivacijom prekidaèa na poziciji "puna sam"

Relejom koji omogucava start i stop sustava uz pomoc prekidaèa na kojim znas da je sprica u nultom polo¾aju ili spremna sam za usis, tj ispraznjena sam.

Treba jo¹ uobièajeni AC timer koji ce uljuciti sustav u neko doba i onda ga iskljuciti. Iskljucivanjem bi se sustav resetirao i postavio u nulti polo¾aj. Treba ti sve skupa dva DP releja jeden DT jedan ST, dva mikroprekidaèa za veæe struje i jedan DPST relej i jedna dioda..

A moze se i komplicirati pa ubaciti detekciju napunjenosti, protka, automatsko resetiranje, hrpa gluposti i sve bez mikrokontrolera :o)

Reply to
miha