Molim pomoc - izgoreni dijelovi

Pozdrav!

Na napajanju od linijskog DVD playera (przilica sa HDD - Vivax) izgorjeli su mi neki djelovi...

Poslikao sam i stavio na binse kako to izgleda pod "Molim pomoc - izgorjeli dijelovi"... Prema datasheetu od ovog chipa

skuzio sam da je izgoreni otpornik vjerojatno 22R.

Medjutim ne mogu odgonetnuti drugi izgoreni dio, ako bi netko znao o kojem se djelu radi na osnovu fotki ili koji bi ekvivalent mogao staviti bio bih jako zahvalan.... To je nekakav mosfrt/triac/tranzistor snage????? Mislim pricam bez veze jer nisam neki strucnjak, ali imam doma lemilicu, pa kad nekaj izgori ponekad zamjenim i proradi....

I ako tko kuzi zasto je to zgorilo da vidim kaj tu ne valaj, pa da eventualno zamjenim i to kaj je uzrokovalo kvar.

Hvala unaprijed...

Reply to
Zok

Vjerujem da je to power FET koji switcha SMPS, ali koji tip ne bih znao.

Reply to
BladeRunner

Zaboravih reci... Napajanje ja zapravo, prema naponima koje daje na izlazima, prilagodjeno napajanje od racunala (ATX), pa pretpostavljam da bi izgoreni dio trebao odgovarati nekakvom takvom iz napajanja.... Bilo je tu prije odredjenog vremena rijeci o prilagodbi ATX napajanja za "druge" potrebe, mslim da ovo zapravo ne bi trebao biti veci problem...

Reply to
Zok

zaboravi, jedno godinu dana sam popravljao iste u ovlastenom servisu.....napajanje je tako DEBILNO slozeno i jadno da se jednostavno ne isplati zaje.... s time, potrosit ces HRPU vremena, zivaca i truda a neces uspjeti napraviti ako zaista nisi doktor i ne mozes razinu razmisljanja prilagoditi kineskom.....ne zelim te podcjeniti nego ti reci da sam ja od nekoliko stotina uredjaja koje sam popravio, desetak komada napajanja pokusao popraviti prije zamjene....

koliko vidim tebi je prasnuo i primar, promjenom samog zastitnog otpora i tog feta sam skoro siguran da neces puno napraviti......ako si i dalje zagrijan za popravljanje javi mi se na mail pa cu ti postati sve sto te zanima, pa ako treba i slike ispravnog napajanja (imam jedno doma)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

izgorjeli

Tako nekako, èini mi se kako se zdimio i 'mali' otpornik lijevo od IC-a. Treba provjeriti sve otpornike, diode i elektrolite u primarnom dijelu, diode u sekundarnom dijelu....i na kraju, pitanje je da li se zdimio i IC te povukao sve ostalo za sobom?

OK... a da li bi bilo problema uzet jedno napajanje od kompa i "izvuci" zice sa potrebnim naponima? Ili je to previse rizicno??

Reply to
Zok

nebi bilo problema, ali neznam kako je rijeseno paljenje napajanja (zaboravih), tako da mozes napraviti da ti stalno bude upaljeno, a s paljenjem iz stdby-a ces se morati poigrati

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Kod DVD Playera napajanje stalno radi, nema zezancije sa STD'BY. Napajanje mu treba biti ukljuèeno, a paljenje/ga¹enje preko daljinskog. Ako mu ne treba i +3,3V, mo¾e uzeti AT napajanje, a kako DVD malo tro¹i, najvjerojatnije mo¾e odspojiti i ventilator....biæe ti¹i!!!!

Poz,

uz UC3842 ( SMPS controller ) bi i¹ao BUK445/600. Standardna kombinacija. Probaj negdje na netu naæi ¹emu sa tim èipom i bit æe ti lak¹e de¹ifrirati otpore, pa i diode, koje su vjerovatno oti¹le. Provjeri obavezno povratnu vezu - optocoupler ( U2-na slici ), on bi trebao biti negdje na 12V liniji.

Ugodan popravak! AS

Reply to
AS

Rjeseno je "kao i na kompu" ja bih to tako laicki nazvao, unutra je kao neka micro maticna sa ugradjenim procesorom, memorijom, BIOS-om....

Eh to je za mene ipak preveliki zalogaj...... Nisam takav strucnjak.... znam spojiti "zelenu i crnu" da napajanje proradi, ali dalje...

Reply to
Zok

u teoriji to tako i mozes napraviti :) ali onda ce ti disk stalno raditi i display stalno svjetliti, a nece ti prikazivati sat :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

....ajde procitaj o cemu ovdje pisemo....radi se o dvd snimacu koji ima disk u sebi, napajenje ne radi stalno, ima stdby napon koji drive-a mbo i pomocu kojeg se pali timer, ali ploca pali posevno 5 i 12 volti koji ganjaju disk, cd-rom, ventilator.....

i da....koliko se sjecam treba mu i 3.3 volte :(

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Napajanje

disk

pomocu

disk,

Ploèa 'pali' posebno 5V i 12V, ali napajanje ih stalno daje? Na slikama nisam vidio posebni dio za 5V STDB'Y!!!!!!!!!

Kladim se da bi mu sve radilo!

neka

Osim ¹to je filozofija ST'DBY malo drukèije izvedena: Glavna napajanja ukljuèuju P-MOSFET-i!?

Unimer kaze da su diode u primarnom i sekundarnom dijelu OK, primar nije zgorio, elektrolitu u primaru su OK, u sekundarnom dijelu ima par napuhanih... Ne znam kako bih testirao UC3842????

Da li se netko dosjetio koji MOSFET bi bio upotrebljiv umjesto onog kaj je vrisnuo???

Reply to
Zok

UC mozes testirati tako da mu injektiras napon od tolko i tolko V i onda osciloskopom pogledas valni oblik na tom i tom pinu...

Reply to
BladeRunner

;)))))) Ma sve OK, samo jos da nabavim osciloskop.... NHF.... Mozes li skuziti koji bi ono bio mosfet ili sto vec???

Reply to
Zok

Odnosno, provjeriti da li UC dobiva potreban napon za poèetak rada....Obièno s 300V preko jednog ili vi¹e otpornika na neki pin....

na vcc od start up otpora ;)

Reply to
BladeRunner