Pokretanje DC motora

Dakle, motor na istosmjernu struju (12 V) za ventilator hladnjaka od auta ?elim pokrenuti preko napajanja PC kompjutera.

Kako? Jeli dovoljno samo spojiti na 12V iz napajanja ili treba jo? ne?to da bi se to vrtilo?

Thanks unaprijed!

Reply to
Libero

Spojis i upalis napajanje.

Reply to
Venki

Samo je pitanje da li napajanje mo?e dati dovoljnu struju za pokretanje motora!

Reply to
JohnS

E da, mislim da bi u ovom mogao biti problem. Napravi jedan mali "klik", pokrene rotor za par milimetara i onda se napajanje zaustavi (zgasi se ventilator).

Valjda ima neku za¹titu?

Reply to
Libero

Uzeo jaèe napajanje. Sad radi.

Èime regulirati brzinu? Èuo sam da postoje neki PWM (ili ne¹to takvo) sklopovi. Gdje to ima za nabaviti? Po¹to?

Hvala na informacijama!

Reply to
Libero

Libero je napisao/la:

: E da, mislim da bi u ovom mogao biti problem. Napravi jedan mali : "klik", pokrene rotor za par milimetara i onda se napajanje zaustavi : (zgasi se ventilator). : : Valjda ima neku za¹titu?

Da, ima zastitu. Kolko je jak motor? Ili, barem reci iz kojeg je auta? Koje napjanje je u igri? Ili, jos bolje, ocitaj kolko A daje na 12V.

Inace, da se zastita maknuti/posloziti, i jos par stavrcica se moze napraviti, samo mi prvo odgovri na ona pitanje.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Libero je napisao/la:

: Uzeo jaèe napajanje. Sad radi.

Rijeseno. :)

: Èime regulirati brzinu? Èuo sam da postoje neki : PWM (ili ne¹to takvo) sklopovi. : Gdje to ima za nabaviti? Po¹to? : : Hvala na informacijama!

U ovom konkretnom slucaju ti i ne preporucam PWM. Moj savijet ti je da preradis malo vec postojece napjanje, tako da mu mozes regulirati izlazni napon. Nije nista tesko. Tako ce ti i korisnost biti veca, a, i ne trebas dodatne djelove kupovati.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

mozes

U ovom trenutku samo isprobavam s napajanjem od PC-a. Kasnije æe stvar raditi na akumulator. Da li je u tom sluèaju dobar PWM? Gdje nabaviti? Po¹to?

Zvonimir

Reply to
Libero

Libero je napisao/la:

: U ovom trenutku samo isprobavam s napajanjem od PC-a. Kasnije æe stvar : raditi na akumulator. Da li je u tom sluèaju dobar PWM? Gdje nabaviti? : Po¹to?

U tom slucaju je dobar PWM. Ne znam gdje bi ga mogao nabaviti. Mozes ga sam napraviti (mogu ti sheme i male upute poslati). Ili, mogu ti ga ja sloziti (vec sam ih par slagao).

-- Tihomir Krizan

Reply to