pitanje u vezi LEDica

imam ledicu koja radi na 3.4 V i trosi 20mA medutim ja trebam na njoj trosit

5 W i trebala bi mi pomoc oko toga, napono koji imam je 14.3V a po tome bi trebo trosit struju od 0,35A i ja sam to mislio napravit tak da spojim 1 otpornik u seriju i jedan u paralelu. jel to moze tak ic? jel ovaj otpornik u seriji 30 ohma? jel ovaj u paraleli s ledicom 10 ohma? aj pliz ak neko moze provjerit da nisam nekaj zajebo

hvala na bilo kakvoj pomoci

Reply to
zet-jaro

Malo glupav zahtjev ali, ?to je tu je. Nije mi jasno za?to 5W pa ako ti se da daj malo opi?i jer me zanima za?to ba? tih 5W

Otpor R1 33ohma, a onaj paralelno ledici 10,3 ohma

Reply to
miha

"miha"

EH da ovaj od 33 ohma bar 5W a ovaj od 10 ohma bar 2W

Reply to
miha

Treba minimalno optereæenje za SMPS i dojavu ukljuèeno!!??

Reply to
Vaso

na + i - spojis otpornik 40 ohma 5W na + i - spojis ledicu sa otpornikom u seriji od 70 ohma

Reply to
Piko

Da nije mo¾da umjesto lampice ¾migavca na autu? Da mu ne proradi onaj alarmni sklop za crknute lampe koji ubrzava blinkanje.

Zok

Reply to
-Zoki-

je, za to je

Reply to
zet-jaro

mislis da bude jedna u paraleli sa serijalom otpornika i LEDice?

kao na slici na hr.sci.elektronika.binaries?

Reply to
zet-jaro

Da.

Reply to
Piko

a di mogu nabavit te otpornike? na chipotekinoj stranici ih nema

Reply to
zet-jaro

Ako je po onoj shemi na binaries onda R1 treba biti 470 ohm (1/4 ili 1/3W) a R2 33 ohm 5W.

Zok

Reply to
-Zoki-

znaci na R1 bi pad napona trebo bi 14.3-3.4=10,9V a posto bi tom granom trebala protjecat struja od 20mA a to je 0,02a i iz ohmovog zakona R=V/I ispada daje R1=10,9/0,02=545Ohma a gornja grana trosi P=I*V=14,3*0,02=0,286W. Na R2 bi napon trebo bit 14,3 V a struja bi trebala bit po formuli P=I*V pa slijedi I=P/V=(5W-0,286W)/14,3=4,714/14,3=0,33A i opet se vracamo u Ohmov zakon za izacunat otpor R2= V/I=14,3/0,33=43,3Ohma. ja bi to tak izracuno al nisam siguran da je dobro htio bi bit siguran u vrijednosti otpora prije nego sto pocnem radit i izmeðu ostalog da znam kaj da kupim...

Reply to
zet-jaro

Zoki, Zoki? P=U*U/R, tj. 204,5/33=6 W....

Reply to
Vaso

trebala

V/I=14,3/0,33=43,3Ohma.

kaj

Odlièno, kupi R1= 560 oma/0,5 W i R2= 33 oma/5W plus 10 oma/2W

Reply to
Vaso

Ja sam raèunao sa naponom 13V , po mome je to 169/33=5,12W. Po¹to je to za ¾migavac (duty cycle oko 50%) otpornik od 5W mora dr¾ati.

Zok

Reply to
-Zoki-

Sve je to odokativno, nemas uopce frke. Ako je LED-ica za struju od 20 mA, nece joj nista biti na

24 mA, imat ce samo jaci sjaj.

Ja sam racunao sa naponom 13V , mada je napon na akumulatoru oko 12,5 kad je motor ugasen a oko 14V (pa i do 14,5) kad je upaljen.

Sam si izaberi, oces 470 ili 560 ohma.

Zok

Reply to
-Zoki-

Sad sam malo nesto razmisljao (citaj: ukljucio mozak). Da li ti postavlja¹ tu LED-icu umjesto postojeæe ¾arulje ili stavlja¹ LED-icu na neko novo mjesto (npr. retrovizor) a postojeæe ¾arulje ostavlja¹ gdje jesu?

Ako je ova druga opcija onda ti uopæe ne treba R2 , èak ¹tovi¹e i bolje ga ne stavljati jer ako ti na toj grani crkne postojeæa ¾arulja onda ti sklop za detekciju krepane ¾aruljice neæe to sku¾iti.

Zok

Reply to
-Zoki-

1/3W)

E, da..povlaèim primjedbu....

Reply to
Vaso

Reply to
zet-jaro

ja cijeli taj sklop moram postavit umjesto postojece zaruljice koja trosi 5W pa moram s otporima potrosit skoro 5 W

Reply to
zet-jaro