pitanje - teorija - C

Ovako.., uèili smo da se C raèuna po formuli C = E * s /d E - epsilon imam pitanje sve mi je jasno osim ovog d... kuzim da rastom s , (povrsine ploca kondenzatora), raste kapacitet.. ali zasto rastom d (razmakom izmedju ploca pada kapacitet) kuzim da je tako, no neka mi netko teoretski objasni zasto..

Hvala

--

------------------------------ Hrvoje Kusulja snipped-for-privacy@zg.t-com.hr

Hrvoje Kusulja

Hrvoje Kusulja transported these words from his/hers keyboard to our eyes:

Elektriène silnice moraju dalje "putovati" nego da su ploèe blizu, pa gube energiju. Onak, seljaèki ;)

--
The difference between fiction and reality is that fiction has to make
sense.

Sto ti je razmak veci ,slabije je elektricno polje izmedju dviju ploca a samim time je i naboj nakupljen na plocama manji. To ti rezultira manjim kapacitetom. To ti je otprilike tocno.

--
Pero(Klicov), makni SPAM za reply
Kaciga glavu cuva, a sta cuva kacigu

Da. Elektricno polje se racuna kao volti po metru tj. V/m. Ako povecas udaljenost sa jedan metar na dva metra, polje ti pada na 50% pocetne vrijednosti. Eto.

Reply to
Svemirko

Mislim da objasnjenje ide ovako: Na jednoj ploci kondenzatora nalaze se naboji istog polariteta. Ti naboji se odbijaju i ne zele biti na plocama skupa. Kapacitet kondenzatora to je veci sto ce se vise naboja nalaziti na njemu za isti prikljuceni napon (ili za istu upotrijebljenu energiju). Kada u blizini jedne ploce stoji odmah i druga s takodjer istovrsnim nabojima, ali suprotnog polariteta od one prve, e tada oni prvi naboji nisu vise toliko zabavljeni medjusobnim odbijanjem, vec i privlacenjem suprotnih naboja s one druge ploce. Sto je druga ploca blize to ce istovrsni naboji dakle biti vise zabavljeni onim suprotnim s druge ploce, nego misliti na ove istovrsne s kojima se odbijaju...

Reply to
zeljko stojanovic

a da nije "d" u nazivniku? i ti bi 5 iz matise...

Reply to
LordSulphur