Okidanje fotoaparata s mikrokontrolerom

Imam 3 Sony DSC-P72 aparata (jedan upotrebljavam, jedan je rezerva i jedan iz kojeg sam izvadio neke dijelove kad su mi trebali). Na ovog drugog bi htio ugraditi sklop koji bi mu ne bi dozvolio autoshutdown (ili koji bi ga po potrebi upalio) i koji bi ga okidao (tako da mogu raditi time lapse filmove ili definirati vremena okidanja).

Na ovoj stranici

sam naso kako se na gotov sklop spaja DSC-P32:

S obzirom da je cijela DSC-Pxx serija dosta slicna ne bi trebalo biti problema niti s ugradjivanjem vanjske kontrole na P72 ali razmisljam o par stvari pa ako je neko radio nesta slicno mozda zna odgovore.

Ovako na prvi pogled bi reko da se on/off, shutter release i AF komande postizu spajanjem odredjene zice na zajednicku masu tj. da se svaka od tih funkcija okida s push-to-make ili push-to-brake switch-om. Svaka od zica valjda ima neki pull-up otpornik a s prekidacima se (spajanjem na ili odspajanjem od mase) mijenja logicki nivo.

Ja bih sad htio prvo odrediti koja je koja zica pa ih povuci van i spojiti na sklop s nekim mikrokontrolerom. Pitanje je kako zicu drzati na high - mislio sam mjeriti napon kad aparat radi, vidjeti koji je napon na vodovima koji su 'high', pa onda spustiti napon napajanja mikrokontrolera na taj napon.

U ovisnosti o izvedbi logike unutar Sony-ja, mozda bi se i mikrokontroler mogo napajati s 'normalnim' naponom a izlaz mikrokontrolera mijenjati izmedju low i stanja visoke impedancije?

Ima ko kakvu ideju kako to najjednostavnije izvesti?

--
Chupo
Reply to

"Chupo" wrote

imam ja P32....i sve me strah da ako mi crkne da vi¹e nikad neæu imati tako dobar fotiæ...moram si nabaviti bar jo¹ 2 komada ko ti....a vidio sam da ih ima veæ i po 100 do 150kn

meni P32 vi¹e slu¾i kao kamera..ima odlièan 640*480 zapis kompresiju...na

1gb mi stane 45 vida u komadu....divno, zar ne :)) i fotiæ zbog malih dimenzija (duplo manji od P72) dr¾im na nosaèu iznad fara ili na no¾ici za suvozaèa....i tako vozim off road...fotiæ je pro¹ao drvlje i kamenjebio izudaran od granja u prolazu....vibracije ga ubile...ali fotiæ jo¹ uvijek kompaktan i radi savr¹eno kao i od prvog dana....imal sam i Sony DSC620 i neki Fuj. 5.1 MP...ali sve je to bilo zaqrac spram sada veæ 7 i pol godina starog P32..

evo, ako te zanima, svi video zapisi sa P32 napravljeni...

Reply to
Gagi-9a6aag

Uzmi neki Canon i instaliraj CHDK.

Reply to
Hombre

Kad mi je otiso ovaj kabl:

a u servisu su rekli da popravak kosta 290 kn sam na eBay-u izlicitirao jednog neispravnog za 7 EU :-) Usput sam kupio i jednog ispravnog za oko 30 EU - s njim sam dobio i punjac, baterije, kablove, 3 Memory Stick-a i torbicu. Ovog za 7 EU ne bi niti uzimao da nisam samo par sati zakasnio na 2 neispravna koja su otisla za 1 EU :-))))))))))

Sad opet razmisljam da kupim jos jedno 2-3 neispravna pa da slozim i treceg:

Slozicu i drzac za ova dva a ako proradi uredjaj za time lapse, onda mozda slozim i istovremeno okidanje obadva aparata za 3D slike u pokretu.

Usput gledam i H20 a sve me vise privlace i Alphe.

2003. kad je bratic kupio P31 (taj nije mogao snimati zvuk) sam htio kupiti P32 ali je P72 tamas s 3300 kn pojeftinio na 2650 pa sam uzeo njega. Stick od 128 MB je onda bio 640 kn a od 1 GB 7400!! :-))

Cijela serija P je odlicna, ovi sad S, W i sta-ja-znam-koji iako imaju preko 10 Mpx nemaju neke stvari koje sam stalno koristio. Npr. nijedan novi Sony (te klase) nema stavljanje datuma na sliku a dosta ih nema niti rucno odredjivanje daljine - jako korisno za brzo slikanje ili slikanje kad je premalo svjetla za autofocus. Serija P ima i par efekata vise od novijih serija (noviji imaju samo B/W i mislim sephia), steta je jedino da se film snima na 16 a ne na 25 ili 30 fps ali za ono vrijeme je video u 640x480 za taj novac bio 'Svemir' :-)) I nekad bi dobro doslo da moze slikati na vise od 400 ASA. Iako se otvor blende ne moze kontrolirati rucno, s kombinacijom AF lock-a i korekcije EV ga se moze natjerati da i na dnevnom svjetlu otvori blendu ako se hoce smanjiti DOF. I boje su mi bolje nego na seriji S.

Odlicni filmovi!! :-) Imas koju sliku gdje se vidi kako si pricvrstio aparat?

--
Chupo
Reply to

Znam za to, gledao sam onaj video s balonom :-)) Ali cilj je iskoristiti ove aparate koje vec imam. Taj ce se kontroler moci koristiti i za druge stvari (okidanje blica, ukljucivanje relay-a, ...) a mozda kasnije ubacim i detekciju pokreta, zvuka, ... Usput cu biti prisiljen sloziti i prikaz i editiranje parametara a taj ce mi dio ostati za koristenje u drugim uredjajima...

--
Chupo
Reply to

"Chupo" wrote

ti si malo polupao lonèiæe...P32 snima 640 x 480 @ 25 fps tu nema dvojbe oko toga.... na ¾alost...nemam...jer mi je te¹ko fotkati fotiæ s obzirom da mi je to jedini fotiæ :))) ali budem uzeo negdje drugi fotiæ pa poslikam kako to izgleda kad se montira....no, samo mali hint, u 90% sluèajeva montiram po dobrom starom receptu Red Green Showa i njegovog omiljenog "alata" (vidi youtube - Red Green )

Reply to
Gagi-9a6aag

Rezultirajuci file je 25 fps (na P72 je 30 fps) ali on snima na 16 fps pa od toga napravi 30 fps slicno ko sta se iz PAL 24/25 fps-a moze napraviti 29.xx/30 fps NTSC.

Usporedi glatkocu pokreta s recimo S600 koji snima u pravih 30 fps.

:-))

Dobri su :-))

Imam negdje sliku kad sam Fergusona s lancima zavezao za bukvu - prvi kotaci su na jedno 2 metra visine (podsjetio me je ovaj video s vezanjem auta :-)) ). Prije jedno 10 godina sam imao neku staru Ladu pa sam planirao zasvasati diferencijal i probati voznju na 2 kotaca ali nisam nikad realizirao.

--
Chupo
Reply to

Ustvari i P72 napravi .mpg na 25 fps a ne na 30 (a snima na 16). S600 snima na 30 fps.

--
Chupo
Reply to

mozes koristiti zrcalo...

pozdrav

Reply to
Fastah

da, i to mi je palo na pamet...ali onda mogu fotkati samo sprijeda

Reply to
Gagi-9a6aag

mozes koristiti dva zrcala :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

Uhh, svaki put kad cujem zvuk nove poruke se ponadam da je neko odgovorio na moje inicijalno pitanje :-)))))))))))

--
Chupo
Reply to

Ovo jos nije odgovor kakav ocekujes ali mozda pomogne: Jesi li vidio programe Came i PhotoPC? Oni koriste protokol za teledirigiranje kamere preko serijskog porta koji radi na nekim starijim kamerama. Ti programi su za PC (onaj drugi radi i pod DOS-om), mislim da je opis protokola kao i source programa raspoloziv (ja sam jedna velika debela lijencina pa me zanimao samo gotov program) i da je protokol dovoljno jednostavan da bi ga ziv covjek mogao implementirati i na mikrokontroleru. Evo sto sam napravio koristeci Came:

Kakve mogucnosti spajanja ima taj Sony USB serijski "ACC" IC daljinski? BTW imam jedan Oly C-830L (D-340R) koji izgleda identicno kao D-360L na stranici uputa za Pix Controller (a moze se spojiti i preko serijskog porta) koji bas i ne koristim mogli bi dogovoriti neki djor

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Dobro je :-))

Samo, razmaci izmedju slikanja su puno veci od 15 s?

Nikakve :-)) Treba pronaci signalne linije na flat kablovima pa simulirati pritiske na odredjene tipke (off/on, AF lock (pritisak okidaca do pola), okidanje, ...).

Nije to onda to ako ne napravis sam, onda bi mogo uzeti nekog Olympusa koji vec tvornicki ima timelapse mode i gotovo. Fora je iskoristiti ove stare aparate koji su kostali 4000 kn a sad ih se neispravne moze kupiti po 0.5 EU pa od 2 ili 3 napraviti jednog ispravnog.

--
Chupo
Reply to

Trebali bi biti tocno 15. Moguce da si gledao kad nisam ukljucio ne radi non-stop. Dok radi Came slika svakih 15s i salje FTPom web serveru a stranica se "sama" obnavlja svakih 15s, ta dva mehanizma rade nezavisno i asinhrono mozda si bas pogodio nezgodan trenutak

Hmm Oly iz 1998-2000 imaju bar serijsku vezu. Imam i dva C-2000Z koji su nekad bili vrhunac ponude kupio ih prosle godine na sajmu ali su bili ispravni pa nisam uspio proci tako jeftino na kraju me doslo skoro

120KN. Jedan od njih sad radi u fishcamu, posto nekako bas i ne radim na naucnim projektima za koje su bili namijenjeni podlozni su razmjeni

Boris

Reply to
Boris Vuletic