Napajanje

Da li je moguæe popraviti Chieftec napajanje koje sam skurio tako ¹to sam prebacio sklopku za odabir napajanja na krivu volta¾u?

©to je u biti oti¹lo?
Reply to
Konj

Najvjerojatnije su prasnuli kondenzatori, ona 2 velika 200V elektrolita (150uF ili tako nesto) na ulazu . Mozda je otisao i osigurac . Uglavnom, za pocetak zamijeni te kondove, pogledaj malo vizualno da li je jos neki element sumljiv ili crn, ako nije probaj ukljuciti ...

Reply to
kiri

A za¹to si to napravio? Nije ti vrag dao mira ili...?

Reply to
BladeRunner

ah, ¹to god da ka¾em zvuèalo bi glupo, mislim da si moram nabaviti majicu sa natpisom od plesaèa od Banfiæke: "Nisam lijep al' sam glup!"

Reply to
Konj

kad je moj stari to promijenio izgorilo je sve...ukljucuji i tranzice...bili si buw12a jos se sjecam :) hehe ...ajde..pozdrav..

Reply to
SLepi

Pucam na ulazne diode i stabilizatore(IC),da je do¹lo do kondièa ovaj bi se vjerojatno dobro zdimio...

Reply to
Goxx

Ma koje stabilizatore na primarnoj strani, covjece ??? Mozes nam pokazati kojega u tom napajanju ? :)))

A sto se tice dioda 1) Zasto bi se probile diode ?? Pa diode su za barem

400-600V a on je spojio na 220V i nije diode preopteretio 2) Dioda kada se probije onda joj je otpor 0 (ili nekoliko ohma), i time automatski napon dolazi i do kondica...
Reply to
kiri

Dana Wed, 1 Jun 2005 08:28:20 UTC, Konj napisa:

Jeste, moguæe je. :-)

Mre¾ni osiguraè, ulazni NTC otpornik, prenaponska za¹tita paralelno ELKOima, ako je ima. Ako nema za¹tite onda pogledaj i primarne tranzistore, sitne otpore oko njih (obièno 22 oma) i sitne diode, obièno 1N4148. Naravno za svaki sluèaj provjeri i oscilator koji daje

5V za stand-by. I usput odspoji prekidaè 220/110V. :-)))
--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to

Dana Wed, 1 Jun 2005 08:54:02 UTC, kiri napisa:

To jedino ako je osiguraèu trebalo 30 sekundi da izgori...

--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to
Sini=?iso-8859-2?q?=B9a Pavlov

Ovo bas ne razumijem ... kondenzatori ne moraju otici u trenu, moze proci par sekundi dok se zagriju i razlete... A osigurac, cak i tromi, izgori u djelicu sekunde. Moguce su i kombinacije, kondenzator se grije i nakon nekog vremena napravi kratki spoj i onda skuri osigurac...

Inace, kada bi kondenzatori izdrzali taj veci napon, ispravljac bi vjerojatno radio normalno i na polozaju "110V" , jer jedino sto se tim prekidacem prebacuje je serijski ili paralelni spoj 2 kondenzatora. Ne vidim narocit razlog zasto bi od spajanja na 220V izgorili primarni tranzistori ili nesto drugo... ali naravno nista nije iskljuceno..

Reply to
kiri

Tranzistori na primaru (obièno bipolarci) imaju svoj probojni napon, iznad kojeg dolazi do havarije.

Prilikom prebacivanja preklopnika na "110" aktivira se udvajanje napona, pa tako primar vidi umjesto onih 300V cca 600V. Dodaj k tome neku solidnu ¹picu sa induktivnog tereta i eto ti razloga za Èernobil. ;o)

Reply to
Brane2

Ma kakvo udvajanje napona ?

Prekopnikom se samo prespajaju kondenzatori , nista vise. Sklop radi potpuno jednako na 220V i 110V, regulacija stalno odrzava sirinu impulsa takvom da sekundarni napon bude ispravan. Kada je na primaru veci napon, impulsi su uzi i to je sve. Rekoh vec, da stavis kondenzatore za 400V, onda ti preklopnik vise ne treba (neka napajanja su i napravljena tako).

Kada napajanje radi s preklopnikom na 220V, onda su kondenzatori u seriju i na svakom kondenzatoru je 220V * 1.42 / 2 = 156V .

Kada prebacis na 110V onda su ti isti kondenzatori u paralelu, i opet je na svakom 156 V .

E, sad ne razumijem gdje tu mozes dobiti 300V u trenutku prebacivanja

220V na 110V ?? U trenutku prebacivanja na tranzistorima ce se naci 156V , sto ce zatim potrasti na 312V i tu ostati.

Uostalom, vjerojatno i nije prebacivao preklopnik dok je to ukljuceno u mrezu, jer tada bi sklop ostao u jednom trenutnku totalno bez primarnih kondenzatora i onda bi zbog prevelike vrsne struje pregorila neka od zastita ili vod na plocici...

Reply to
kiri

Dana Thu, 2 Jun 2005 23:47:18 UTC, kiri napisa:

Upravo tako.

Ali po¹to u ovom sluèaju osiguraè "ode" u sekundi, kondenzatorima nema kad ¹ta da se desi. Taj prenapon koji vrlo kratko traje mogu sasvim normalno da podnesu.

Ali u tom sluèaju elektronika dobija drugaèiji napon, umjesto

220Vx1.4/2 dobija 220Vx1.4 a to je prilièna razlika...

Pa probaj sam... ;-)

--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to
Sini=?iso-8859-2?q?=B9a Pavlov

Dana Fri, 3 Jun 2005 10:20:44 UTC, kiri napisa:

Da.

A tu si napravio gre¹ku u proraèunu jer je tad napon na kondenzatorima

312V (kondenzatori u paraleli!!!) U sluèaju amerièkog mre¾nog napona od 110-120V stvar ostaje na istom i to onda tako radi, ali na 220V neæe da bidne... ;-)

Taj preklopnik ne radi tako, pogledaj ¹emu AT/ATX napajanja...

--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to
Sini=?iso-8859-2?q?=B9a Pavlov

Pa elektronika dobiva drugaciji napon, ali za to je i projektirana, kazem ti elektronici to ne smeta, samo se regulacijom smanji duty cycle impulsa na pola i sve vozi isto...

Pa vec sam popravljao uredjaje sa sklopkom krivo prebacenom na 110V i izgorio je samo osigurac (u jednom slucaju, to je bio neki HP monitor), a u drugom slucaju su otisli kondici.

Reply to
kiri

ne, govorim kada je prabaceno na "110V" i spojis ga na 110V mrezu, na taj slucaju sam mislio, onda su kondenzatori u paralelu, tada se iz mreze uzima veca struja, pa je zato kapacitet dvostruki sto je ok.

Inace ovo napajanje koje je njemu otislo ima i jednu veliku lijepu zavojnicu za PFC, koja lijepo proguta peakove struje...

Reply to
kiri

Dana Sat, 4 Jun 2005 15:39:45 UTC, kiri napisa:

Ok. :-)

Fino, al' recimo probaj da izvede¹ taj eksperiment sa JNC-om pa da vidi¹... :-))

--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to
Sini=?iso-8859-2?q?=B9a Pavlov

Dana Sat, 4 Jun 2005 15:34:50 UTC, kiri napisa:

NeBiH rekao, projektovana je da radi na 156V, u svakom sluèaju (kondenzatori u seriju/paralelno).

Mo¾da ako je napajanje "ljudski" odraðeno.

Ma napajanje monitora je obièno izvedeno sa UC3842 ili tako neèim i sna¾nim MOSFET-om a ne sa TL494 i dva bipolarna u pu¹-pul stepenu ili kako se veæ to zove.

A onda uzmi JNC napajanje ili takav neki kr¹ i uradi isti eksperiment...

--
Pozdrav iz Doboja, Republika Srpska. Posjetite: http://www.srpska.com
Reply to
Sini=?iso-8859-2?q?=B9a Pavlov

Ali covjek je lijepo naglasio da se radi o Chieftec napajanju, koje je relativno kvalitetno izvedeno, a ja sam mu i odgovorio zato sto poznajem Chieftec napajanje jer sam nedavno jednog popravljao i od prilike sjecam se njegove topologije.

Reply to
kiri