ATX napajanje

Frend mi je dao jedno 300W napajanje koje na sebi ima prekidac za 230 V i

115 V. On je taj prekidac obrnuo na 115 V kad je racunalo radilo. Ja sam otvorio napajanje i vidio sam da je osigurac izgorio, pa me zanima da li jos sta moze biti na napajanju da treba zamjenit da bi ponovno radilo. Inace kondenzatori, diode i ostalo izgleda OK.

Imam jos jedno AT napajanje koje neznam da li radi, pa me zanima da li se moze sto dogodit (osim sto ce izgorit osigurac) ako probam ustekat?

Hvala!

Reply to
Mujo-007

Oti¹ao je sigurno greatz i tranzistori na ulazu. Osiguraè je izgorio zato jer su tranzistori crkli. kad to zmjenja¹ vjerovatno ce sve raditi kak se spada, a ako nema¹ sreæe crko je i MOSFET za 5V StandBy

Da mo¾e biti bum, ali ti to staro napajanje ako je ispravno mo¾e poslu¾iti kao izvor djelova za popravak onog ATXa. Ulazi su obièno isti, isti tranzitori, isti greatz, filteri itd..

Reply to
miha

Ne kuzim zasto bi otisli. Isti graetz se koristi za 110V i 220V, on izdrzi i 400V. I tranzistori su isti...

Po meni, trebali su otici elektroliti na ulazu, ili samo jedan od njih. Ili cak samo osigurac, koji je reagirao prije nego se elko napuhnuo.

Obicno taj prekidac 110/220 sluzi samo za jedno : spaja ona 2 velika elektrolita u seriju ili u paralelu. Npr. tipicno imas tamo 2 puta

150uF/200V, i onda za 110 V idu u paralelu, a za 220V idu u seriju. Ostatak elektronike je totalno isti, i ostatak elektronike nema veze sa polozajem tog prekidaca...

Govorim za tipicno ATX napajanje, nije iskljuceno da postoji i poneko drugacije...

Reply to
kiri

"kiri"

Tranzistori rade protutaktno i uvjek rade sa 110V (150V) . Ka prebaci¹ prekidaè skod 220 na 110 tranzistori rade na duplo veæem naponu pa su struje kroz tranzistor i primar puno veæe. Kad tranzistor crkne od prevelike struje ili od prevelike EMS stvorene puno veæom strujom i naponom kroz primar onda crkne i greatz, a kad to sve pocrkava onda crkne i osiguraè da bi za¹titio elektriène instalacije

Prekidaè obièno slu¾i za prelazi iz punovlanog u poluvalni spoj. Na 220 je full greatz i ima¹ kondove spojene u seriju pa se svaki kond puni sa pola napona odnosno svaki do 150V. Na 110 je poluvalni spoj gdje se svaki kondenzator puni sa 110 pa opet na svakom ima¹ oko 150V. Prebaci prekidaè na

110V pri napajanju od 220 i ima¹ na svakom kondu 300V.
Reply to
miha

Tranzistori rade kao sklopke, dakle ili su u zasicenju, ili u zapiranju, pa je napon na ulazu nebitan za proracun disipacije, bitna je samo struja - a porast struje vrlo precizno regulira chip koji upravlja pretvaracem ... i ne dozvoljava strujno preopterecenje tranzistora. Mozda si primijetio na plocici jedan mali transformator koji sluzi upravo za mjerenje struje primara ...

Pa o tome i ja govorim da prekidac prebacuje kondenzatore u seriju kada je u polozaju 220V i da krivim polozajem prekidaca uzrokujes proboj kondenzatora koji su obicno svaki za po 200V . Ali ne vidim da bi nuzno time morao skuriti i graetz koji se nalazi PRIJE kondenzatora .

Imao sam bas jedno takvo napajanje koje je bilo spojeno na 220V s prekidacem u polozaju 110V i otisao je samo jedan od kondica i osigurac...

Reply to
kiri

"kiri"

Moje iskustvo nije takvo, to je okvirna regulacija i nije vrlo precizna, osim toga to su bipolarci pa ih se malo te¾e zaustavlja. Neka klinjo izmjeri pa æemo vidjeti.

Reply to
miha