Namatanje ferita?

pokusavam raditi nekakav switcher s 220V nan ize, pa prematam ferit iz rac.napajanja: posto se neda rastaviti nabotaj zice svaki put kroz njega moram provlaciti, tako da zavoji ispadaju "zbrda s dola" za razliku od tvornicki namotanih: zavoj do zavoja: da li to negativno utjece i na sto i kako se manifestira?

Reply to
606

Da se. Ali èvr¹æe motaj

Kre¹o

Reply to
Technology-freak.com

Ja sam ga skuhal na laganj vatrici. Ljepilo je fino popustilo i rastavil sem ga prstima. Ovisi o kvaliteti, ¹to je bolji to ga mora¹ dulje kuhati, ali probaj na laganoj vatri i nemoj rbiti nikava metalni alat. Ferit se lako raspada. Zalijepi¹ ponovno tek kad si siguran da je trafiæ OK, do tad samo malo trake.

Reply to
miha

Ja ga prokuham :). Odma ima¹ i free juhu

Kre¹o

Reply to
Technology-freak.com

U poruci: dumjgi$kre$ snipped-for-privacy@news1.xnet.hr,

606 je napisao/la:

[...]

Kak se ne bi dao rastaviti?!? Pricali smo vec o tome na newsima - ili ga kuhas ili ga peces i nakon toga ide bez nekih problema.

A, namatanje "zbrda s dola" se lose odrazava na karakteristeke trafoja.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

ma da se MOS MISLIT: Vec tri sata motam i izgleda ko da je krava zvakala...

nego po jednom web calculatoru sam dobio za 320V 110 namotaja (1900 gauss

35000hz)

povrsinu presjeka zice sam racunao po formuli otpora bakra po duljini: uzeo sam da mi je disipacija na trafou 3W (valjda nije previse)

3W=Ina kvadrat*Rzice zica mi je tanja od debljine skin efekta na toj frekv uzeo sam svije zice promjera 0,3 mm za primar

jel uopce moze jezgra iz rac.napajanja radit na 35khz?

iza zastitu sam izmedju D i S-a stavio 1500oma sa 100nF u seriju.. jel to ok?

Reply to
606

u vodi si ga kuhao? Zar se taj lak kojim je sljepljen ne topi na VISE od 100C?

Reply to
606

evo sad ga NECU rastavljat nakon tolko muka: SKROZ JE sbrda s dola: svoja zapazanja cu ovdje iznjeti da vidimo KOLIKO i kako lose otjece takvo namatanje: npr grijanje trafa, struja mirovanja(bez opterecenja na sekundaru)

i nigdje nema irfp760 za kupit samo imaju irfp750 iz chipoteke(i electr centar)

Reply to
606

U mikrovalku ga bubnes ferit kak ima velike gubitke na toj frekvi ce se dobrano ugrijati i opet isti ucinak ljepilo popusti... Z

Reply to
zega

U poruci: dumpp2$mcq$ snipped-for-privacy@news1.xnet.hr,

606 je napisao/la:

: u vodi si ga kuhao?

Da, u vodi se kuha.

: Zar se taj lak kojim je sljepljen ne topi na VISE od 100C?

Koga briga. :) Znas da ga stavis u vodu i kuhas 5-10min (ovisi o trafoju) i lijepilo popusti.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

jel vi prije skinete sve zemotaje i onda ga kuhate ili ga odmah kuhate? Evo kuham ga i sumnjam da ce na 100C popustit.. A nebih ga htio peci jel bi zelio sauvati "spulu"

Reply to
606

evo uspio sam s jednim malim: rastavio sam ga (makar je ferit pukao) ko bi reko da se lak topi na samo 100

Reply to
606

he he rastavio sam ga...

i u juhu stavio makarone.. i vegetu :))

nego.. evo bas sad idem u electr centar: kako dimenzionirati zastitu izmedju D. i S-a ? treba spojit C i R u seriju, ali neznam u kojem modnosu spram napona i velicini ferita?

Reply to
606

Koji su pa to tranzistori? Za relativno slabije napajanje je irf840 dosta dobar izbor IMHO.

Reply to
Fire

Ja sam ga cijelog puknuo u vodu(kipucu) i dosao nakon 15min i rastavio.

Reply to
Fire

kako koji? pa mosfeti...

14A 500V pa sto jace to bolje :)) a ima i manji otpor izmedju DS ak se ne varam...

navodno irf840 je sranje: tako kreso tvrdi?!

Reply to
606

Gdje ja tvrdim da je IRF840 sranje? Nikad nisam koliko znam ni radio s navedenim mosfetom!

Kre¹o

Reply to
Technology-freak.com

Mislis na irfp450/460?

Reply to
Fire

"606"

To ti je malo kompliciranije, ali dade se izraèunati kad ide¹ korak po korak..onda je jedonstavno.

Kao dobar osnov za shvaæanje proraèuna evo jedan dobar datasheet.

i jo¹ jedan
I jo¹ jedan skorom pa knjigica.

Svi su podjednako zanimljivi, a kad prouèi¹, RC i RCD èlan postaju tek djeèija igra.

Reply to
miha

U poruci: dumqlh$mnh$ snipped-for-privacy@news1.xnet.hr,

606 je napisao/la:

: jel vi prije skinete sve zemotaje i onda ga kuhate ili ga odmah : kuhate? Evo kuham ga i sumnjam da ce na 100C popustit.. : A nebih ga htio peci jel bi zelio sauvati "spulu"

Odlotam ga s plocice i odmah bacam u vodu. Nakon 10-etak min dodem do njega primim a sa krpama i razdvojim (bez da ferit pukne).

-- Tihomir Krizan

Reply to