Pa dobro kaj je to s strujom

Novi Zagreb...., Kjazerica..

evo u zadnjih par dana.., pazite kaj je bilo

  1. Stara upali svjetlo, ne da je iskra iz zarulje bila, nego , nes fakat jako..,uglavnom pregorila, ona, al to je bio full bljesak, kad se pogleda zarualja kasnije..,ona nit je, skroz daleko... osigurac izbacio....,

  1. onaj mali bojler za vodu u kuhinji., eto jucer isto sam iziskrio svoje i osigurac izbacio..., argh

  2. mali trafic. i ispravljac.., popularno zvan "adapter za sintiè", eto , isto tako riknuo., ispitao sam , trafo je otisao..., na njega su bile spojene 3 zaruljice.., i tako je radilo zadnje 3 godine za bozic, eto sad isto riknulo... (eh da i osigurac izbacio)

  1. nekidan, isto, sam glavna fidovka izbacila.., neznam jos zasto

  2. nekiadn.., nestalo struje ne 2 sec.., najgore je za 4 kompa koja su bila upaljena.., strasno..., kad nestane i odmah dodje..

fora je u tome kaj do sad nije bilo problema sa strujom.., vodovi do kuce su novi.., trafo stanica, relativno nova..., kuca relativno nova.., zice sve 2.5 kvadrata.., automatski osiguraci.., nis nije tak stara oprema da je losa...

no imam osjecaj, kao da njih nes jebe u eleketrani i onda nedodje sinus il kaj ja znam, i onda mi se sjebe doma nes...,

eto, jel jos tko imao takvih ili slicnih problema ? (to je sve u zadnjih 5 dana)....

hvala

Reply to
Hrvoje Kusulja

Negdje nula prekida i tvoji potrosaci na trenutak (dok prekine nula) dobivaju 380V preko nekog drugog potrosaca u kuci. Ili poduzmi nesto ili cekaj da ti sve pocrka. Nula moze prekidat ili na tvojoj ili na elektrinoj instalaciji. Ako je na njihovom dijelu mozes traziti nadoknadu stete.

Reply to
stef

ma to se Mesiæ malo igal u HEP-u :)

Reply to
Raynor

da ti sve pocrka. Nula moze prekidat ili na tvojoj

nadoknadu stete.

Kad je kod mene prije par godina pukla nula i pala na fazu na stupu u sred sela bilo je dosta ¹tete, od kompjutora i televizora do kuæanskih aparata. Pitali smo za od¹tetu ali reko¹e nam u elektri da mo¾e samo ako smo osigurali stvari. Inaèe NI©TA. I dobismo svi: NI©TA :-((

Reply to
Joje

cekaj da ti sve pocrka. Nula moze prekidat ili na tvojoj

nadoknadu stete.

sela bilo je dosta ¹tete, od kompjutora i televizora do

ako smo osigurali stvari. Inaèe NI©TA.

hmm, a gle, u kuci nevjerujem da je..., sve te prostorije di se to dogadjalo, su razlicite i na skroz drugim osiguracima... (osim glavnog naravno...) a i nis se nije mjenjalo..

nisam primjetio da se i susjedima to dogaðalo :( :(

nemam nis osigurano..

ffs, dal ima neka metoda , da ja to otkrijem ? jer mislim, evo sad sve radi.., i fakat neznam ni otprilike di bi to moglo bit... (da prekida nula)

dal je moguce da je jos nesto , a da nije to da prekida nula ?!?

btw, kak 380V, nemam nigdje trofazno.., svagdje ide sam uzemljenje, nula i faza..., kak mislis tocno da struja ide prek drugih uredjaja ?!?!

hvala...

Reply to
Hrvoje Kusulja

Hehe....ba¹ mi prijatelj prièa.....ka¾e tipu pukla cijev od bojlera ¹to dovodi vodu i to se rastopila....., kad su je prominili opet isto cijev se grije ko luda.....

Do¹ao moj prika i ka¾e miri sa strujnim kli¹tima 80A opa!, susedima opala nula pa su nulovani preko njegove vodovodne mre¾e bili!!!!

Reply to
mtech

"mtech"

A kolikoje to susjeda ..10 stanova ili ¹to? 80A pa to je..zbiljam puno.

Reply to
miha

f*ck, eto otisla i sijalica sestri u sobi (mala za radni stol.., ima trafic i zaruljicu na 12V)...trafo je otisao.., zaruljica radi..

f*ck.., ajd, ljudi pomagajte.. sve radi normalno i onda sam nes ode...,

kak mislis da nula prekida ?, al kaj nije fora., recimo da nemam nulu, al kaj nebi onda sam sve bilo ugaseno i bok..., a ne ovak..

btw, ova sijalica nema uzmeljenje..

kaj tocno moze bit.., neki primjer ?

HITNO (bojim se) - HVALA

Reply to
Hrvoje Kusulja

Za pocetak izmjeri napon izmedju L-N, pa ako ti unimer ima opciju biljezenja min/max vrijednosti ostavi ga dan-dva prikljucenog

dario

Reply to
Dario

Ok mirno....najprije...koliko seka ima god i ima li decka :-)?

Jesi u stanu ili kuci...imaju li susjedi problema ili samo ti?

Pogledaj po razvodnoj ploci i dovodima jer kad fid sklopka izbaciva moze biti da nesto nije ur edu sa nula/uzemljenje...ili da kakav uredaj nije probio na zemlju, a tebi uzemljenje nije dobro ili nulovanje?

Reply to
mtech

premlada za tebe - 15 god....

kuca.., susjedi nemaju problema

fidovka je samo jednom izbacila, , a inace osiguraci izbacuju... (fidovka ne)

Reply to
Hrvoje Kusulja

uff, kaj nece otic u standby ?

Reply to
Hrvoje Kusulja

stavio sam na par minuta, ma to je sve isto, oko 250+-2V (avg=251) mi je cijelo vrijeme i sve u kuci sljaka.., hehe, trebao bih predvidjeti trenutak kad ce nes bit, pa onda snimat...

fora je u tome, da evo , kad je pregorila zarulja npr.., da je izbacio osigurac samo za taj dio te sobe, i to je to.., ostali uredjaji u drugim sobama (komp npr.), su normalno dalje radili, nisam nis cudno na njima primjetio... tak da nevjerujem da je napon svagdje porasao (ako je uopce)...

i jos nekuzim ovu vasu teoriju s prekidanjem nule...

Reply to
Hrvoje Kusulja

Alo pa to je previse.

Norma je 230 +6% -10 %.

Ili ti max napon moze biti: 243,8V !!! Pise u NN a osigurava elektra. Ja nemam tih problema meni je 209V (jos uvije u granici -10%) :-)))))))))))))))))

Inace slazem se sa detekcijom kvara, nula ti prekida, prekopaj dovod nule u ormaricu. Izmjeri njen otpor prema zemlji. Mora biti ispod 2 ohma. Nula je samo zemlja od trafo stanice.

Lp, Hacker

Reply to
Hacker

Samo da se ispravim i dodam,. Ako ima¹ fi sklopku tada nije bitan otpor uzemljivaèa (krivo sam naveo da je od nule). Tada raèuna¹ po ohmovom zakonu struju koja je propisana na fi sklopki.

Reply to
Hacker

eh, opet ja..

hebemu.., il mi instrument krivo prikazuje, il ja neznam.... brojevi leteeeee, (mjenjaju se i po 10V /sec)..., trenutno se krece oko

300, mozda 290.., al dodje i do 310....

wtf !?!?!?!?

i sad ja klikem ponovo da mi pokaze max/min,.. ugasi mi se ekran na displayu., argh.., baterija mi je sad slabija (dugo je upaljen), al ajd..

uglavnom trenutno se vrti oko 300..., svjetlo u mojoj sobi svijetli..nema sta :D :D

probam upalit ono svijetlo koje je prije otislo.., da ode opet (zarulja), al nece.... :( :( , onda bi bar znao kaje...

sad nisam siguran dal da vjerujem brojkama il ne.

wtf ?

evo dok pisem ovo.., bas pratim.., na instrumentu pise (UT70C): (probao ugasit upalit...):

(minus)330V. .., (podrucije V izmjenicno) oznaka za pravokutan napon ?!?!?! te jos oznaka GROM (munja), neznam kae to...

evo sad se nece ni upalit..., ma wtf ?, radilo je (mozda je bat otisla..)

ma joj., umoran sam.., evo sad sam ga drzao malo ugasenog, i ponovo spojim (oznaka da je bat slaba.., 255V i to je to)

moram primijenit bateriju (i vrijeme joj je...)

ajd, nis , recimo da nis nije bilo

(ps ovaj post sam pisao.., cca 30 min :D :D), tak da se necudite kaj gore sve pise...

Reply to
Hrvoje Kusulja

cek, kaj da onda izmjerim ?

i nekuzim ovo.., nula prekida.., oces rec da uredjaj radi bez nule ??!!?

Reply to
Hrvoje Kusulja

moguce, je s obzirom kakve probleme imas...

Na UT instrumentima obicno oznacava vrlo visoki napon, na mom, iznad 500V

Prvo zamijeni bateriju pa onda ponovno izmjeri, moj UT-30 zna svasta izbacivati kad je pri kraju s baterijom...

Reply to
myst

F1 ------O------o------O------ F2 T1 | T2 x | nula

Neznam jel ce se ova slicica raspast zbog fonta, ali, F1 je jedna faza F2 je druga faza. Pretpostavimo da je T1 zarulja, a T2 grijac bojlera. U slucaju prekida nule u mjestu x, trosilo T1 ce preko trosila T2 koje ima vrlo mali otpor dobiti umjesto nule drugu fazu F2 i skoro puni napon od cca 380V.

Reply to
stef

Samo jos napomena, u zavisnosti od unutrasnjeg otpora uredjaja spojenih na 2 faze bez nule moze doci do razlicite podjele napona, tu vrijedi ohmov zakon.

Reply to
stef