Multiplex?

Jel ima netko nekakav link koji bi mi objasnio na koji naèin napraviti multiplex upravljanje sa LCD display-om 20x4 ? Koliko mi pinova sa mikrokontrolera treba?

Reply to
inz

Sto ti znaci multiplex upravljanje? Multiplex s cime? a multiplex treba mnoina necega.

Inace minimalan broj pinova (za direktan spoj) je 6, tj. 7 ako hoces citat busy flag. Inace je 10 tj. 11 a 8 bitni nacin.

Ako nemas pinove da se preko I2C s 2 pina. Pozdrav !

Reply to
Mad I.D.

On Mon, 20 Aug 2007 16:15:57 +0200, Mad I.D. wrote: /cut

Ispricavam se, 'Z' mi je prestao radit da nisam ni sku¾io :)

Reply to
Mad I.D.

Sta to znaèi da je LCD displ. u 4 bitnom odnosno 8 bitnom modu?

Reply to
inz

Svaki HD44780 kompatibilni LCD (a to su svi) podr¾ava kako 4 tako i 8 bitnu podatkovnu sabirnicu. Ukoliko se izabere 4 bitan nacin rada tokom same inicijalizacije, onda se podaci salju 2x (2x nibble) da bi se ustedio potrebaj broj IO na MCU.

Pozz

Reply to
Mad I.D.

RTFM

Reply to
Mario Malenica

Ako radi u 4-bitnom modu treba¹ 4-pina + 2 za reset i enable, a za 8-bitni mod treba¹ 8-pinova + reset i enable. Normalno raèunaj i napajanje za LCD. Razlika je u tome ¹to je lak¹e programirati u 8-bitnom modu! Ako programira¹ u BASCOM-u onda ti to nema veze, osim ako to radi¹ u C-u ili u assembleru, no danas na netu pronaðe¹ gotove potprograme pa to nije te¹ko.

Reply to
SHEKY