relej i klima

Jel moze netko pomoci? Mislim da ce ovo biti piece of cake za mestre s
grupe.  Htio bih si sloziti da mi se gasi klima uredjaj kada se otvori
prozor.

Osmislio sam to na način da stavim neki taster koji bi reagirao na
otvaranje prozora, a bio bi spojen na relej koji bi prekidao/palio klima
uredjaj.

Mozda bi bilo jednostavnije ici da taster prekida klimu, ali to mi se ne
čini dobro radi puštanja 220V do samog prozora i da se to ne bi namocilo
ili nesto slicno.

Znači da bi morao naći relej od 20A na 220V. Gdje to ima za kupiti?

Isto tako bi trebao dodati jos neki izvor napajanja tipa baterija ili
adapter koji ce biti u seriji s tasterom i aktivirati relej.

Jel ima netko kakvo jednostavnije rjesenje?

Re: relej i klima

Treba ti trafo 12V i relej12V/20A  ali ne znam kako klima reagira na takva
gasenja (pogotovo inverterska)

Re: relej i klima

Zavisi od klime do klime cak i ako nje iverterska moze da dodje do
problema jer elektronika u unutasnjoj u nekom rezimu neki put zaustavi
posebno kompresor, posebno ventilator. Da ne spominjemo one skuplje modele
koji imaju pravu komunikaciju izmedju obe jedinice. Moj predlo je da ako
vec hoce da nesto uradi po tom pitanju, pita na hr.alt.klima-uredjaji za
misljenje servisere koji pisu tamo, a i da razmisli da mozda kupi jos
jedan daljinac, poveze na neki zgodan nacin tast. on/off. :) U toj
varijanti mu ne treba nista skupo, jedan T flip-flop, reed rele ili nesto
slicno. :)

Re: relej i klima

Ja sam samo htio reci da ovaj njegov prekidac sa prozora treba djelovati na
klimu na onom mjestu gdje se i inace gasi klima :-)

Re: relej i klima

Da, imam shemu no nemam skener da ti poskeniram pa posaljem. Imas to u
majstoru 05/08.

Re: relej i klima

Jel to ova tema "Zimmer frei - Zimmer kühl" iz tog broja?
A što se tiče Majstora, poslat cu nekoga u ZG neka kupi ili cu probati
locirati u VZ casopis...

Re: relej i klima

Da, ja sam Vz...

Re: relej i klima

Pa jel bi mogao posudit na pola sata casopis da si fotokopiram taj dio?
Dodjem kud god treba i kada god ti odgovara i vratim ti ga za pola sata...

Re: relej i klima

Naravno, javi mi se na mail za detalje

Re: relej i klima

Vec su napisali da je najbolje gasiti tamo gdje se i inace gasi. Na samoj
klimi sigurno negdje postoji mjesto predvidjeno za magnetni kontakt koji
gasi klimu kad se prozor otvori. Takvi magnetni kontakti su mali i
neupadljivi a montiraju se u/na okvir prozora i kostaju 20-30kn.

P.S. Mozda nisam u pravu :-)

Re: relej i klima

Nisam nikada cuo da klime to imaju ugradjeno

Mogao bi koristiti reed relej i magnetich na prozoru da zamjene mehanicki
prekidac ali opet trebam jos jedan "veliki" relej i neki 12v DC izvor...

Re: relej i klima

samoj

Nije problem sam senzor i veliki relay (kucna klima trosi manje od 16A sto
podnosi obicni PCB relay) nego ponasanje same klima na taj nacin gasenja.
Recimo kod LG-a (10-tak godina star model bez invertera) u slucaju prekida
napajanja i odmah potom ukljucenja zna doci do izbacivanja zastite
kompresora ili osiguraca, a sto se ne dogadja kod gasenja/paljenja
daljinskim.

Re: relej i klima

Mozda nema "ugradjeno" ali vjerovatno ima predvidjeno - za skuplju seriju
istih :-)

Ako nadjes gdje se spaja magnetni kontakt onda ne trebas nikakav dodatni
relej. Mozda cak ima fancy opciju odgode minutu dvije da se ne pali svako
malo kad se otvore balkonska vrata.