Motanje trafa za svièer ?

Poku¹ao bi si namotati trafo za svièer (half bridge) . Skinuo sam jezgru iz starog ATx napajanja.

Interesira me kavu ¾icu ste koristili kod istih stvari,

malo kopam i nai¹ao sam na nekakve preporuke da :

- bi zadnji sloj primara trebao biti udaljen od prvog sloja sekundara 4mm(za taj meðu sloj treba staviti Mylar tape , ¹ta je to?)

- da uz rub bobine treba pu¹tati 2mm

- i ako se ide ovim naèinom da treba motati (pola primara =>4mm=>sekundar=>4mm=>pola primara)

Sve ovo se mo¾e zamjeniti ako se za sekundar koristi "triple insulated wire" , onda ide direkt sekundar na primar bez onih 4mm

Ovo mi se vi¹e sviða za "kuènu upotrebu" , samo gdje kupiti tu triput izoliranu ¾icu??

Komentari, kako vi to radite

Reply to
bojan

iz

Taj trafo u najvecem broju slucajeva uopce ne treba premotavati, on u startu (u ATX-u) moze dati 3 - 20V, samo se treba poigrati s povratnom vezom.

Inace to se mota obicnom lakom izoliranom bakrenom zicom (ili trakom) koja se kod vecih struja uvisestruciju.

4mm(za

wire"

Ovo vazi za sve transformatore koji se spajaju na mrezu. Taj "mylar tape" je zapravo izolacijska traka otporna na visoke temperature (obicno prozirna ili zute boje) ali ne znam gdje se moze nabaviti. Sto se tice 3struko izolirane zice, to nisam nikad vidio tako da ne znam kako takva izolacija izgleda, iako je lako moguce da se radi o zici u silikonskoj izolaciji. U svakom slucaju na ovoj izolaciji ne treba stedjeti jer o njoj zavisi siguran rad cijelog napajanja.

Ja obicno namotam primar i onda oko njega dosta teflonske trake, pa na to sekundar.

Reply to
Fire

EJ Fire,

kakva to telefonska traka ? Jel je to dobra izloacija s obzirom da mi je ulazni napon oko 230 V (napon mreze) , a izlazni 12 V (10 A).

Reply to
inz

--cut---

nije telefonsta nego teflonska, sto je jednako isto kao i materija TEFLON

pozdrav, Raf

:)

Reply to
Raf DervishD

************ mozda ona za vodovodne spojeve;druga mi ne pada napamet.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

"Hrvoje Aras"

Jok, nije ta, nego posebna traka koju u "¾argonu" zovu teflonska, a radi se o samoljepljivoj traci koja je teflonska ali i fiberglas traka koja se rabi u industriji kada treba ne¹to uèiniti "sklizavim". Takve potrebe su obièno na i oko nekakvih grijaèa. Traka se kupuje u duæanima koji prodaju potrep¹tine za industriju i obièno nemre¹ kupiti ako nisi firmica. Traka je otporna na kiseline, lu¾ine i temperaturu.

Ovo je najbolje kupti i biti miran

miha

To ti je super stvar. Teflonska traka ti je bijele boje, namotana je slicno kao izolir traka. Ja sam u nedostatku istoga znao namotati samo izolir traku. Inace, teflon je otporniji na temperaturu od klasicne izolirtrake, ali je dosta skuplji.

BTW, klasicno ATX napajanje daje van 10 A na 12 V. Zakaj radis novo?

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
kaciga glavu ?uva, a ?ta ?uva kacigu !??!?

Htio bi nauèit svoje da mogu dobiti van napon koji ja ¾elim 2,3 V, 8 V ...

Reply to
bojan

Di ima toga za nabaviti i po kojoj cijeni?

jel to ono za brtvljenje cijevi ?

Reply to
505