MOSFET kao sklopke

Po¹tovanje

treba mi savjet u vezi izbora tranzistora kao izlazne sklopke Do sada sam to radio sa TIP130 darlingtonom (radio je)

mislil sam zgibati na mosfet nekaj kao serije IRF (??510) zbog manjeg grijanja. Struja bi trebala biti malo ¾e¹èa (10A) Dali je velika razlika izmeðu upravljaèkog napona 5V i 12V (razlike sigurno ima ali kolika je)

zahvalan za sve savjete

¹to se inaèe koristi za ove namjene. ak mo¾e i orjentacione cjene
--

hrki
Reply to

Kolko vidim tip130 je 60V, znaci vjerovatno ne trebi veci napon. irfz44 je dosta jeftin i podnosi dosta velike struje.

Reply to
Fire

Uzmi neki MOS sa sto manjim RDS- on tipa IRFZ44 ili BUZ11 jaci preporucljivi ali pazi drive je VEOMA bitan jer ako imas 5V onda tebi ovi mosfeti ne odgovaraju tebi trebaju TTL mosfeti koji su full otvoreni vec na 5V za ove vulgaris trebas barem 10V drive-a +- koji volt... Inace ti mosfet nebu skroz otvoren imat ces neki otpor kanala i disipacija/grijanje ti je veca/i... Z

Reply to
zega

Hvala na odgovoru ali ja nisam bio dovoljno precizan

daklem ovako

  1. na poèetku trebam MOSFET koji di¾e 5V (dakle 5V upravljanje) na 12V sa jako slabom strujom kao ulaz (1 mA) - jako bitan uvjet. Mo¾e i nekakav invertor
  2. Optokapler koji radi na 12V
  3. Mosfet na izlazu na 12V i izlanim naponom 12V strujom do 8A i da se po moguènosti ¹to manje grije (napajanje sa raèunala)

naravno sve ¹to jeftinije

hvala na svim odgovorima

hrki

Reply to
hrki

Daklem, iz datashita za IRFZ44, tablica 1, se da vidjeti da pri 5V na gate-u i 10A Ids imamo pad napona Uds oko 0.4V sto daje Rds oko 0.04 oma. To dalje znaci da je disipacija na mosfetu oko 2W (P=RI^2/2 ili P=UI/2). Ako upotrijebis 10V na gejtu i pustis 10A Ids prema istoj tablici imaces Uds od oko 0.25V sto daje otpor Rds oko 0.025 oma a to opet znaci da imas disipaciju oko 1.25W ili tako nesto.

Dakle, mozes otvoriti mosfet sa 5V (ali 5V, ne 4.5V ili 3.5V) samo sto ces imati malo vecu disipaciju na njemu nego da upotrijebis 10V.

Struja u gejt ne treba da te brine jer je nema, pojavljuje se samo kod paljenja-gasenja mosfeta. Kapacitivnost gejta moze da smanji vrijeme preklapanja, pogotovo ako ne mozes izvuci dovoljno velike kratkotrajne struje iz izvora kojim okidas mosfet. Zavisi od aplikacije koliko ti je bitno vrijeme prebacivanja.

Na kraju, mozes ubaciti kakav mali tranzistor prije mosfeta da podigne TTL naponski nivo na 12V pa ces tako otvarati mofet sa 12V na gejtu a ne 5V.

Eto toliko do mene.

Reply to
klokan

Hvala svima na odgovorima

zanima me samo jedna sitnica

5V.

za ovo bih volio iskoristiti MOSFET koji je dovoljno da ima stuju izlaza Ids oko 60mA ali da radi na oko 5V ulaza i na izlazu dize na 12 Volti. Ovo sve iz razloga sto MOSFET ima zanemarivu ulaznu struju. Moze li se ovo sa MOSFETom ili mora bipolarni

hrki

Reply to
hrki

Hvala svima na odgovorima malo sam gledao po katalozima

IRFZ44 sigurno je najoptimalniji (10kn kod elmatisa)

IRL2203 ima cak 0,07 oma ali je duplo skuplji i napon je 30V (duplo manji)

hrki

Reply to
hrki