PC kao generator signala ?!!

Ne zanima me zvucna kartica kao generator signala zat ojer je frekvencija ogranicena s 48khz...

Treba mi generator "square wave" signala do jedno 100khz s promjenljivim duty cycleom( dead time) da li je iakako moguce programirat npr USB porst ili serial port za dobivanje takvog signala , tj da li je to hardverski uopce moguce....

ako ne da li postoji kakav "gotovi" IC napravljem BAS u tu svrhu koji se s kompom spaja preko serial porta ili usb-a tako da se softverski na kompu mogu podesavati frekcencija i duty cycle u VRLO finim "razmacima"

Reply to
606

npr postoje ovakove stvari

ali me zanima da li se moze to napravit za manje para kako je objasnjeno u proslom postu

Reply to
606

USB ne, paralelni vjerojatno da ali stabilnost toga puno ovisi o OS-u i pokrenutim aplikacijama.

Pic16F627 moze generirati PWM i spajat sa na PC ali ne znam koliko fino se moze podesavati. Drugo rjesenje je koristenje nekog PWM chipa kojim se upravlja dig. potenciometrima. Btw ako radis nekakav SMPS, onda obavezno moras imati hardwerski PWM.

znaci postoje digitalni potenciometri? tj da li je moguce otpore u recimo

555 krugu zamijeniti digitalnim potenciometrima?

zar nije bolje resenje programiranje risc-a i sl i da li je to moguce u tu svrhu

Reply to
606

Moguæe je izvesti paralelnim portom, ali problem je OS, koji uglavnom nije real time.

Problem sa NE555 su analogne komponente i odstupanja zbog tolerancija, ako ba¹ treba¹ TOÈNO 100k frekvu.

Nekako mi se èini da bi bolje rje¹enje bio generator s kristalom ili kristalnim oscilatorom, ulaz na Schmitt buffer, a sa njega na neki djelitelj (GAL ili slièno).

A ako treba¹ regulaciju, postoje gotovi èipovi za izradu generatora funkcija (trokut, sinus, pravokutnik), imaju prihvatljive tolerancije (manje od 1%). Potra¾i ih na Googleu.

Ili jeftinije i jednostavnije rje¹enje - VCO (voltage controlled oscillator)

Mario Malenica

se

Mogu.

Sto misli pod risc? Mikrokontrolerom (npr pic) se moze napraviti generator signala ali takav generator ima korak.

korak?

ali i digidatni "otpor" ima korak?!!

bolje korak od par nS nego traljavost ugljenog potenciometra :

neznam da li sam dobro shvatio to "sto korak" znaci

nego na kojem principu rade "digitalni" promjenljivi otpori.. ili kako se to zove na negleskom da malo pogledam (keyword) ili kako znas ime GOTOVG IC-a za tu svrhu koji se moza kontrolirat i spajant na seiral port( prepotsvlaljam da je potrebna jos dodatna elektrnika za povezivanje)

Reply to
606

da napomenetm vazno je TOCNO namjestanje pomocu "racunala" i kontinuirana pormjena frekv u mali koracima radi precenja "reakcije" zapravo VAZNIJE je kontinuirana promjena u malim koracima i pracenje nego KONKRETNA neka frekvencija od x khz !!!

Reply to
606

onda da li je moguce da se ZVUCNA kartica koristi kao izvor NAPONA koji je promjenljiv u malim razmacima ? posto za taj ICL je nije potrebna nikakva struja nego samo napon pomocu kojeg se regulira frekvencija?!

Reply to
606

Provjeri kolika mora biti impedancija (ako ju misli¹ koristiti kao naponski izvor).

Ako se ba¹ hoæe¹ razbacivati s lovom, stavi digitalni potenciometar s SPI interfaceom :DDDDD (Maxim, ili Intersil (kupili su Xicor))

Reply to
Mario Malenica

sto je sad SPI interface: nemam love: ali mozda maxim salje besplatne samplove ?!

da li postoje gotovi uredjaji : racunalni genratori signala(spajaju se na racunalo) i koliko kostaju...

gledo sam malo po netu i 1000 dolara je prilicna cijena za tako neugledan uredjaj

Reply to
606

:DDDDD (Maxim, ili Intersil (kupili su Xicor))

dakle htio bih sto jeftinije rjesenje za DOBAR generator signala cija se frekv podesava i mijenja u malim koracima pomocu PC-a

najbolje bi bilo kada bi se mogle vec postojece komponente: tipa zvucna kartica iskoristiti kao "generator" napona: posto zvucna kartica moze dati JAKO MNOGO razina signala (neznam kolki je standard ) i pomocu toga taj napon bi regulirao freq koju daje ICL sklop

takodjer me zanima kakav square signal daje SAMa zvucna kartica posto novije imaju cak 192 lhz sampliranje: navodno zvucna ima us ebi filter da ne moze dati vise od 20 khz: da li bi se to moglo zaobici: i taj signal iz kartice bi preko "optokuplera" i nekog mosfet drivera tipa UCC drajvao mosfet....

dakle ne treba mi sinus signal niti "pila" nego samo podesivi square signal koji se moze mijenjati u sto manjim razmacima...

Reply to
606

sorry sto pisem u tri posta: ali zaboravio sam reci da digital potentiometer ima SAMO oko 256 pozicija: a najbolje verzije 1024 pozicije sto je JAKO malo !!

A ako bi koristio dva takva u seriji tako da bi svaka podjela na jednom imala jos 256 podjela na drugom : cini mi se da to jako poskupljuje stvar

Reply to
606

Dao sam samo odokativne ideje kako bih to izveo, pa ti odaberi ako ti ne¹to ¹tima i smisli dalje kako æe¹ to izvesti.

Reply to
Mario Malenica
606 je napisao/la:

Pozdrav!

Za sli=E8nu namjenu (sigma delta modulator) koristim FPGA board (

=3DHW-SPAR3E-SK-US )=2E On mi mijenaja =9Airinu (min. 81ns) i poziciju pravokutnog impulsa ovisno o ulaznom signalu. Ovim pravokutnim signalom pogonim half- bridge S klasu poja=E8alo (oko 2kW sa APT5014BLL Mosfetima). Unutar FPGA je implementirano komplementarno generiranje signala i namje=9Atanje dead-time podru=E8ja za mosfete rezolucijom 2ns. Ova razvojna plo=E8ica ti ima RS232, Ethernet i USB priklju=E8ak na PC pa nije problem povezivanje sa ra=E8unalom. Ina=E6e sa razvojnom plo=E8icom dolaze ve=E6 gotovi samplovi dizajna
Izme=F0u kojih se nalazi Frekvencijski generator do 100MHz rezolucije 1Hz, Frekvencmetar do

200MHz, PWM generator kontroliran preko RS232..

Robert

Reply to
rfroto

Za sliènu namjenu (sigma delta modulator) koristim FPGA board (

). On mi mijenaja ?irinu (min. 81ns) i poziciju pravokutnog impulsa ovisno o ulaznom signalu. Ovim pravokutnim signalom pogonim half- bridge S klasu pojaèalo (oko 2kW sa APT5014BLL Mosfetima). Unutar FPGA je implementirano komplementarno generiranje signala i namje?tanje dead-time podruèja za mosfete rezolucijom 2ns. Ova razvojna ploèica ti ima RS232, Ethernet i USB prikljuèak na PC pa nije problem povezivanje sa raèunalom. Inaæe sa razvojnom ploèicom dolaze veæ gotovi samplovi dizajna
Izmeðu kojih se nalazi Frekvencijski generator do 100MHz rezolucije 1Hz, Frekvencmetar do

200MHz, PWM generator kontroliran preko RS232..

Robert

pa i NIJE skupo za takvu stvar: 150 dolara !!!

Znaci tu razvijnu plocicu korstis i "programiras" da pogoni "mosfete" u svrhu S klase pojacala nisam se susreo s licnim stvarima ali cini mi se jako korisna stvar.. Da li ua modulaciju uzlanog signala koristis kakvu dodatnu elektroniku ili ova "stvar" moze to sama napravit

Ako sam dobro shvatio "samplovi dizajna" su "programi" koji umogucuju da ovaj "uredjaj" radi zeljenje stvari?

Reply to
606
606 je napisao/la:

ey=3DHW-SPAR3E-SK-US

Ulazna modulacija je audio signal (L/R) za koji koristim posebni A/D konverter sa I2S izlazom. Ina=E6e na ovoj razvojnoj plo=E8ici tako=F0er postoje A/D, D/A konvertori, VGA izlaz, ulaz za tipkovnicu, LCD display, rotacioni enkoder, hrpa memorije.. Za cijenu od 150$ se dobije stvarno hrpa periferije i razvojnog softwarea. Postoji mogu=E6nost prikazati sva stanja unutar chipa i tako realizirati vi=9Aekanalni logi=E8ki analizator. Implementacija mikrokontrolera Picoblaze unutar chipa zauzima oko 5% resursa. Uglavnom mogu=E6nosti stra=9Ane. Gotovi samplovi su source code i dokumentacija (VHDL+asembler) koji pokazuje funkcionalnost plo=E8e. Npr. na LCD displayu se ispi=9Ae frekvencija xxx MHz i na konektoru se dobije pravokutni signal te frekvencije. Namje=9Atanje u rezoluciji 1Hz se vr=9Ai preko rotacionog enkodera. Ina=E6e postoji ve=E6 hrpa gotovih corova (

/ipcenter/ ) koji se importiraju u projekt. Dizajn se mo=9Ee raditi i jednostavno crtanjem shema.

Reply to
rfroto

Ulazna modulacija je audio signal (L/R) za koji koristim posebni A/D konverter sa I2S izlazom. Inaæe na ovoj razvojnoj ploèici takoðer postoje A/D, D/A konvertori, VGA izlaz, ulaz za tipkovnicu, LCD display, rotacioni enkoder, hrpa memorije.. Za cijenu od 150$ se dobije stvarno hrpa periferije i razvojnog softwarea. Postoji moguænost prikazati sva stanja unutar chipa i tako realizirati vi?ekanalni logièki analizator. Implementacija mikrokontrolera Picoblaze unutar chipa zauzima oko 5% resursa. Uglavnom moguænosti stra?ne. Gotovi samplovi su source code i dokumentacija (VHDL+asembler) koji pokazuje funkcionalnost ploèe. Npr. na LCD displayu se ispi?e frekvencija xxx MHz i na konektoru se dobije pravokutni signal te frekvencije. Namje?tanje u rezoluciji 1Hz se vr?i preko rotacionog enkodera. Inaæe postoji veæ hrpa gotovih corova (

) koji se importiraju u projekt. Dizajn se mo?e raditi i jednostavno crtanjem shema.

hmm da li je S klasa pocala slicna D ili T klasi: ? koliko ja znam ako mislimo na isto postoje gotovi "IC" ovi za "switch" klasu pojacala s VRLO malim distorzijama

npr. ako se pomocu tog sklopa napravi NESTO kako se pomocu toga napravi nekakav GOTOV sklop a da se ne mora koristit ta tazvojna plocica u uredjaju koji se na njoj razvije da li je tvoj rad "hobby" ili radins negdje vec gdje se "razvijaju" neke stvari

Reply to
606
606 je napisao/la: >

ju

S klasa je "sli=E8na" D klasi samo =9Ato slu=9Ei za poja=E8anje pravokutnih impulsa koji nemaju 50% duty-cycle (PWM, sigma-delta...). Zna=E6i da se drive MOSFETA ne vr=9Ai preko transformatora ve=E6 preko drivera ( koristim IXDD415). Obzirom da ovo koristim za generiranje frekvencija reda veli=E8ine 1MHz nemogu koristiti postoje=E6e PWM procesore za audio koje imam (

.pdf )=2E Sve se ovo ne radi u "hobby" svrhe pa nije problem zalemiti BGA ku=E6i=9Ate.

Reply to
rfroto

nije

ako

koliki su ti _mali_ koraci: 0.001Hz, 1Hz ili 100Hz? btw pogledaj