mjerenje transformatora

Evo, par pitanja..

  1. imam neki trafo.., recimo da znam da je s 220 na 24V. (no nije bitno).., kako bih mogao izmjeriti njegovu snagu.., ako nema neke oznake, da potrazim na netu ili nes.., nadam se da se to ne radi , tako da se povecava struja na sekundaru, pa dok ne zgori....., mislim , ima li neko drugo rjesenje ?

  1. nadalje..., imam trafo..., na jednoj strani 5 izvoda.., na drugoj 8.., mislim da je ova od 4 primar (debljina vodova)., moguce je da je radio na trofaznome... , e sada tu postoji cik cak spoj, trokut i zvjezda.., (a mozda i jos nesto..).., no uglavnom.., koliko vidim, trafo ima 3 stupa, a oko srednjeg su namoti i sve..., tak da mozda i nije trofazni ?

  2. za takav trafo (recimo trofazni), dal mogu nekako znaci koji izvori sekundara su u kojim parovima.., jer mislim da ima vise izlaza (tipa..jedan
24, drugi 50 itd.., dal mogu znati koji je s kojim par (u namotima zavoja))

naravno sve napisano, je bez toga da rastavljam ili neznam kaj radim po traficu (brojim zavoje., odmatam limove i slicno..)

Hvala

Sve je relativno (za neke je to i logicno)...., za¹to ? Pa poznato je da je
derivacija sinusa kosinus.
Hrvoje Kusulja
ANTI_SPAMhrvoje.kusulja@zg.t-com.hr
http://hrvoje-kusulja.tk
Reply to
Hrvoje Kusulja

ovo nikak ne ku¾im, ili ima tri namota ili nema, kaj je samo srednji stup spojen????, za¹to onda tri stupa, kaj je sa prvim i treæim???, mo¾da da postne¹ na binse...

vrlo jednostavno, omski ispitaj i odvoji sekundare, sekundari su meðusobno izolirani ako su dva sekundara, a mo¾e bit i nekakva regulacija, recimo npr.

0-20-220-400-500V.
Reply to
Raynor

ovak.., prvo pitanje - nije trofazni...., nego obicni.., sto se tice stupova... prvi i trecu stup su samo za konstrukciju i drzanje.., nisam siguran da magnetski tok ide kroz njih, ali kroz srednji (oko kojeg su limovi i namoti)..., e to je drugi ;)

nema regulacije.. i ima 8 izvoda na sekundaru..,mozda sutra postam na binse.., al nisam siguran..

uglavnom, trafo je iz neke stare glodalice..., cirka 400-500 W.., ali mislim da ima 24V u svakom slucaju.

[...]

ku¾im pod "stup" si mislil jaram lima kao kod EI jezgre, ja sam mislil na tri namota, to je klasièni trafiæ, uzme¹ instrument stavi¹ na zujalicu, ide¹ po redu od ¾ice do ¾ice i odvaja¹ poèetke i krajeve sekundara, kao ¹to sam rekel sekundari su vjerovatno meðusobno izolirani. 8 izvoda = 4 sekunara.

Reply to
Raynor

a sto ako nisu ?, mislim dal postoji ta mogucnost ?, (npr, da su nekima vodovi isti (kao npr.., trafo 220v na 2x24V.. koji se koristi za pojacala, on ima zajednicki "srednji" izlaz.., tak je mozda i ovdje.., postoji brdo kombinacija..)

anyway.., dal mogu nekako izmjerit snagu obicnog (ne tog, drugog trafica) ? (znam napone...)

[...]

Snaga ti je znana na temelju presjeka (kvadrature) jezgre transformatora. Izmjeris dimenzije, i pogledas u tebelu (recimao za E I jezgru). Sada iz toga izracunas pribliznu struju koju mozes vuci iz tog trafa.

Reply to
Piksel

agh, ima netko te tablice ?

[...]

Imam ja, ali su u papirnatom obliku (knjiga). Daj oblik i dimenzije, pa ti izvadim podatak.

Reply to
Piksel

reci kaj sve treba od podataka.., ali neznam kak cu promjer jezgre ..., mislim, sta je , a sta nije tamo jezgra..

[...]

Sory, ali ako nemozes utvrditi sto je jezgra, onda se bolje nemoj time ni zamarati. Nadji nekoga kojemu je to poznato, pa neka to odradi.

Reply to
Piksel

ma ne.., gle.., nisam siguran dal je jedan dio jezgra ili ne...., fora je u tome kaj je trafo iz nekog stroja, koji je star cirka 40ak godina.. i..., ma nisam nikada radi s takvim traficima.. (za weekend cu stavit sliku na binse)..

gle.., ovak..

/--------------------\ | /------\ /-------\ | | | | | | | | | /--| |--\ | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | \--| |--/ | | | | | | | | | \------/ \-------/ | \--------------------/

to je recimo slika.., ovo oko srednjeg stupa tu su namoti.., al fora je u tome, sto nisam siguran dal ide mag. tok kroz lijevi i desni stup.., neovisno o tome.., povrsinu srednjeg stupa nemogu vidjet od zavoja (mogu samo vidjet visinu trafica), tak da taj dio neznam..., .., al kaj ti sve treba od podataka, povrsina presjeka stupa (a sto ako nisu iste povrsine stupova i sl.. ?).., dalje, debljina zice ?...,

[...]

Stavi sliku pa cemo prodiskutirati o njoj.

Ovo gore mi bas nije jasno. Ali da pojednostavimo : sigurno mozes izmjeriti, jer to je vidljivo, debljinu trafoa. To je ono gdje mozes izbrojati koliko ima trafolimova. Mozes izmeriti i drugu dimenziju onih krajnjih stupica (2 simetricna u odnosu na srednji na kojemu su namotaji). U pravilu su oni, zajedno po povrsini presjeka jednaki centralnom stupicu. I to je to.

Reply to
Piksel

tu vanjski simetricni stupici, mislim da su oni nesto veci od centralnog jer , bas mi izgleda kao drzac, oklop,... ma neznam ni ja.., sto se tice , broj limova. mislim da bi se dalo...

ma budem stavio sliku na binse.., pa napravio novi topic ovdje ..., al to za weekend.., nije hitno...

[...]

Mene ba¹ zanima kaj æete vas dvojca izraèunati s tom jezgrom.

Reply to
Mario

Covjek ima trafo, za kojeg kaze da je primar za 220V Nezna koju struju moze dobiti na sekundaru. Mjerenjem jezgra saznaje snagu transformatora. Ukljucenjem u mrezu mjeri napon sekundara. I=P/U mu daje maksimalnu struju sekundara. (malo zanemarimo gubitke u jezgri).

Reply to
Piksel

e ja sam kao balavac u osnovnoj skoli svakoj jezgri mogao odrediti pribliznu znagu ravnalo i imjeris poprecni presjek znaci pomnozis dimenzije zeljeznog jarma sa namotima... Znaci ako ima 3x3cm to je 9cm^2 to na kvadrat daje 81W u grubo to je vrijedilo i vrijedi za sve trafice danas... Imas jos faktor punjenja, mag indukcija radna frekvencija ali ugrubo to vrijedi jer vise manje indukcija je oko 1T frekva 50Hz faktor punjenja oko 0.9 i to je to mozda 10% manje... Kasnije iz tih podataka racunas struje ako je jedini sekundar... Z

Reply to
zega