Flash BIOS-a za PC

Imam problem sa neuspjelim updateom BIOS-a za PC pa su me sa hr.comp.hardware uputili na ovu grupu. Dakle, radi se o Asus P2B ploèi (Award BIOS), sa 2MBit Flash EEROM (tako pi¹e u manualu) Ne ku¾im se u eprom-e, pa mogu samo opisati da je chip 2x16 pina, duguljasti, kao stari procesori tipa Z80 ili MC68000 :))

Buduæi da vi¹e ne mogu bootat makinu (odmah se gasi), da li se eprom mo¾e izvaditi i prepisati sa nekim programatorom ?

Naravno, kako se radi o vrlo maloj vrijednost svaka gnjava¾a vi¹e od par minuta nema smisla. Ima neko elegantno rje¹enje ?

Reply to
Mladen

Mozes li ustanoviti o kojoj se tocno reviziji ploce radi? Naime imam jedan PIII 750Mhz viska koji ne mogu staviti na svoju ASUS plocu jer je za jedan broj revizije prestara :-(

Moze. Samo moras imati bin (ili hex ili kakav vec) fajl koji zelis usnimiti u flash, ili barem znati tocno koji motherboard imas pa se moze nabaviti od ASUS-a. Pogledaj tocno o kojem tipu flasha ('EEPROM') se radi, pise na chipu, neke ti mogu ja isprogramirati

Osim ovog sto sam napisao gore, ne. Jedino da mi poklonis plocu i procesor :-)

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Izmedu PCI slotova je oznaka P2B, rev 1.04 Na njoj je PII 350MHz (ne mogu sad provjeriti da li je 66 ili 100 FSB ... ako se dobro sjecam Klamath/Deschutes !?)

Skinuo sam file sa njihovih stranica jer mi je trebala podrska sa vece diskove (>32GB). To je i pokrenulo problem. Iako je flash utility javio da je sve ok, makina se sad gasi odmah nakon paljenja (kao da odmah dobije i power off signal)

:)) rado, ali nije moja makina. Sto se mene tice, ne bih ni gubio vrijeme oko toga, ali eto, pokusao sam pomoci ljudima. To i jest najgori dio price, da izgubis vise truda i vremena nego sto stvar vrijedi :( Potrazit cu ako netko ima nekakvu slicnu plocu ... jos ce me sve na kraju kostati ko prava makina :)

Hvala na odgovoru.

Reply to
Mladen

Po mogucnosti istu plocu, recimo ova moja je P2BS (ima SCSII) i BIOS vjerovatno nije zamjenjiv sa tom P2B a ima jos raznih varijanti... Taj BIOS ti mozda mogu ja napuniti samo moj programator ne podrzava neke od novijih tipova FLASH chipova, zato sam te pitao sto tocno pise na chipu. Mislim da ih ima na grupi koji su modernije opremljeni pa im to ne bi smio biti problem I da, po mom iskustvu dogadja se ponekad da FLASH chip kao takav zagori u tom slucaju nikakvo programiranje ne pomaze

Nema na cemu

Boris

Reply to
Boris Vuletic

To ti samo mislis ;)

Ako podignes napon (izoliranjem pinova na slotketu/procesoru ili jumperima na slotketu/ploci) na procesoru na 1.8V vjerojatno ce normalno raditi. Coppermine procesori ce najnormalnije raditi na malo povisenom naponu (defaultni je 1.7 ili 1.75V, a ovih 1.8V je puno manje od 2.0V sto je gornja granica za napajanje procesora).

Starije revizije ploca su imale PWM chip koji nije mogao dati napon manji od 1.8V, pa ako je procesor zatrazio napon nizi od 1.8V, PWM chip je bio u statusu greske i nije davao nikakve izlazne napone.

--
________
Pozdrav,

A zivis i ucis. Zivis u svakom slucaju... Iz ASUS dokumentacije sam ustanovio da ove malicak novije ploce od moje podrzavaju mnozitelje 6.5X i 7.5X, dok to moja nema (nemam pojma da li se to nalazi u updejtu BIOS-a o tome nista ne pise), da li bi TO mogao biti problem ako i rijesim ovo sa naponima, ispocetka sam mislio da samo zato ne radi. Koliko sam shvatio posto ploca nema nikakve jumpere za napon nego samo za clock i mnozitelj onda mi preostaje jedino da probam petljati sa tim pinovima na procesoru. Mozes mi dati nekakav link gdje je objasnjeno kako su kodirani ti naponi na pinovima pentiuma? Na mom procesoru pise 1.65V da li je ovaj zahvat i dalje siguran?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Mnozitelj je bio otkljucan samo na prvim Pentium II procesorima (s Klamath jezgrom, isli su od 233 do 300MHz). Svi kasniji Intel procesori (svi Celeroni, Pentiumi II s Deschutes jezgorom, svi Pentium III) su imali zakljucani mnozitelj i radili su s tim mnoziteljem bez obzira na postavke ploce, jedino sto se moglo mijenjati je FSB.

Tu ima sve sto ti treba, a i puno vise.

Tocan link za datasheet:

Pogledaj u datasheetu Electirical specifications, pa tamo Maximum ratings.

1.8V uopce nije puno, a mozda bi se s tim naponom procesor mogao natjerati da radi na vecem FSB-u 133 MHz -> tj. 7.5 x 133 = 1 GHz ;)
--
________
Pozdrav,

"Mladen"

Ako ne naðe¹ nikoga sa programatorom onda naði ploèu sa istim chipom. Dalje je procedura jednostavna. Upali¹ XY ploèu koja ima isti EEROM pust¹ da se zbuta do dosa i onda vadi¹ njen èip van na ¾ivo. Umetne¹ novi i sa "hackerskim" flasherom flashne¹ u skureni chip ¹to te volja. Taj "hackerski" flasher sam imao negdje, ali ga sada ne mogu naæi, a niti sjetiti mu se imena. Nekad su takvi problemi bili èesti, poglavito na ASUS ploèama i gre¹ka nije bila do korisnika. Lo¹e ploèe. Ba¹ od P2B modela sam imao desetak chipova programiranih unaprijed i ne bi vjerovao sve sam podijelio, zadnjeg pred par mjeseci.

Originali su Atmel AT49F002NT12PC

Reply to
miha

Da li si gledao OVO?????

zok

Hvala, hvala. Uspio sam uz nesto lemljenja i piljenja po pentiumu natjerati ga da radi sa ovom mojom plocom koja ga ne podrzava

E radi on ali se hladnjak poprilicno grije. Nekako bih bio najmirniji kad bih mogao modificirati i plocu da zaista i daje trazenih 1.65V Mozda sam u krivu, mozda frekvencija clocka puno vise doprinosi pregrijavanju? Ploca mi moze dati najveci FSB od 113Mhz, makar sad sam vidio moze se modificirati da daje i 133 i 150 Mhz ali to mi zasad nije vazno. Nego jasno mi je da se CPU grije vise na 1.8V ali mi nije bas jasno zasto bi radio na vecem FSB-u?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Hvala, zanimljivo stivo u svakom slucaju. Jedina zamjerka je da je ono sto mene najvise zanima jos uvijek na njegovoj 'to do list'

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Da li imas aktivni hladnjak s ventilatorom i CPU dobro namazan s pastom ?

Jedini nacin da dobijes manje od 1.8V je da odlemis stari chip i stavis drugi koji podrzava nize napone. Bez druge ploce za dijelove i profi opreme za lemljenje SMD-a tesko da mozes ista napraviti. Dosta cesto se na plocama koriste HIP6019 (daje od 1.8V navise) ili HIP6019B (daje od 1.3V navise). Vjerojatno bi se 6019 mogao zamjeniti sa 6019B.

Obicno se podize napon kada se zeli ubrzati procesor podizanjem FSB-a, a CPU nije stabilan pri tom podignutom FSB-u. Kad vec moras podici napon zbog ploce zasto ne bi i probao da li sada radi stabilno na vecem FSB-u.

Ionako su svi procesori potpuno isti. Intel ih testira nakon proizvodnje i tek tada ovisno o postignutim rezultatima i stanju na trzistu (cijeni i potraznji odredjenih modela) odredi na kojoj brzini ce procesor raditi (nakon toga zakljuca mnozitelj, te odredi radni napon i FSB).

--
________
Pozdrav,

Pozdrav.

Ako nisi rijesio ja ti to mogu isprogramirati...... samo posalji bios

Reply to
Bmt_HR

Dana Sat, 17 Jun 2006 23:23:19 +0200, miha napisao/la si:

ma sa obicnim ami ili award flasherom

Reply to
Spuzva