LED rasvjeta

Bok

Zaspamalo mi mailbox pa sam bacio oko: http://www.jasonlighting.com/
Super izgledaju, no Bing svoju klasičnu izjavu bas i ne bi mogao primjeniti
na njihove cijene.

Jel netko mozda probao koju od ovih s linka?

Trenutno su nam u stanu sve zloglasne stedne, i poceo bih polako, kako budu
crkavale, mijenjati sa ledicama.

Ovo sto vidim da je dobavljivo kod nas ili su jeftileni upitne kvalitete
ili kostaju kao 10 "CeeFCeulja"

Re: LED rasvjeta

da ne otvrama novi thread;

uzeo bih neki warm light LED lanac cca 5-6 metara....za na brod mi
treba....kaj se preporuča od pregršta svih tih lanaca?!?!?

Re: LED rasvjeta

5050 LED , 5 metara 60 kuna
2000 lm,  36W-12V

kolcina svjetla ogromna, a usteda jos veca :)

Re: LED rasvjeta

OK...a još jedno pitanje...vidim da se spominju waterproof i non
waterproof....s obzirom da ću ih koristiti na brodu na moru...koliko je
nužno da uzmem WATERPROOF?!?! (za indoor uporabu...treba mi za pramčanu
kabinu, glavnu / dnevni boravak i krmenu kabinu...dakle, ništa vani na
vjetru, kiši i moru)
u čemu je razlika u zaštiti?!!? ....jer ne vidim da su ove waterproof u
nekakvoj zaštitnoj cijevi ili da su nečime posebno zaštičene.....ako je
poanta samo u nekom bezbojnom laku, dovraga, ja ih polakiram bezbojnim lakom
za tu razliku cijene od gotovo 50%

Re: LED rasvjeta

Waterproof su presvucene nekom silikonskom savitljivom smjesom, nije lak,
ali sumnjam da ti trebaju takve jer nece biti pod direktnim utjecajem vode.

Ja sam te sa silikonima stavio na Givijeve kofere i topcase kao gabarite,
prosle su nekoliko pljuskova i rade kao prvog dana :)

Napominjem da nijedne od njih nisu u nikakvim cijevima, nego na 3M
samoljepljivim trakicama.

Re: LED rasvjeta

A povecana koncentracija vlage u zraku i kondenzacija ?

Walter

Re: LED rasvjeta

Na koji bi konkretno dio utjecale te atmosferilije ?
Vitroplast traka presfucena pvc folijom, na koju su zalemljene ledice i
pokoji smd otpornik....
Cak i da ju zalijes vodom, nece se nista dogoditi.

Re: LED rasvjeta

Imao sam svojevremeno ovo cudo na krovu:
http://fly.srk.fer.hr/~wgottwe/knk/index.html
Nakon koje godine rada su se dezintegrirali kontakti na 72 pinskoj memoriji.
Prvo se kanta pocela blesirati, pa se kasnije uopce nije htjela bootati.
Kad sam provjeravao memoriju samo su se kontakti oljustili i otpali.

Walter

Re: LED rasvjeta

zato jer se kondenzacija iz te kutije nije ventilirala.

kod mene mikrotik ( stara p3 kanta ) radila od 2004. do 2011. sve dok mi
statika nije skrkala makinu. I dan danas sve stoji gore u kutiji, jer mi je
lijeno skidati :)

Re: LED rasvjeta

P III je vjerojatno trosio barem duplo vise od P 75, tako da je ipak
malo vise zagrijavao zrak, jos ako si imao u kanti neki disk, napajanje
i malo vise brzeg SDRAM-a, aktivni ventilator na procu, skupi se malo
veca snaga za grijanje. A i ti 72 pinski moduli su imali malo cudne
kontakte - nisu bili svi pozlaceni kao na novijim memorijama, vec
je bilo i obicnih sivih (valjda samo pokositrenih).

Walter

Re: LED rasvjeta

S obzirom da se radi o moru, ja bi uzeo waterproof. Makar nisu vani, na
brodu sve s vremenom korodira. Možda bi ove obične trajale sto godina, ali
nije nekakva bolesna cifra da uzmeš zaštićene ;)

Re: LED rasvjeta

Gdje ima 5 metara 5050 LED strip-a za 60 kn? Na eBay-u 5 metara ne
nalazim ispod $17.
--
Chupo

Re: LED rasvjeta

Cudno, jer meni ih izbacuje kod hrpe sellera

evo jedan random...

http://www.ebay.com/itm/5M-5050-Cool-white-150-leds-30led-meter-Flexible-LED-Strips-Lights-best-price-/271023810259?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1a4726d3

Re: LED rasvjeta
/cut/

Ali ovo je 30 LED/ 1 m (36 W na 5 m), a on je vjerojatno mislio na 60
LED/ 1m (72 W na 5 m). Te su gotovo dvostruko skuplje.

Re: LED rasvjeta

Da, to je bio problem.

Znas mozda neki link gdje ima shema kako su LED-ovi spojeni u tim
jednobojnim stripovima? Ovdje je npr. dobro objasnjeno za RGB strip:

http://learn.adafruit.com/rgb-led-strips/schematic
--
Chupo

Re: LED rasvjeta

Bijele su spojene identično kao RGB.

Dakle, 1. kanal (recimo da bi to bio R u RGB) pali 1/3 5050 LEDice,
odnosno samo jedan emiter u tom kućištu. 2. kanal pali slijedeću 1/3
LEDice, pa ako upališ 1. i 2. kanal, radi 2/3 svake 5050 LEDice.

Inače, emiteri su spojeni po 3 u seriju zajedno s predotporom.

Evo slike:
http://www.zaslike.com/files/3fxf2vruaxqj0f7wydf.jpg

Na brzinu sam nacrtao u Paintu, pa nije baš "službena", ali se vidi sve
iz nje. U monokromatskoj boji LEDica, RGB pinovi se kratko spajaju.

Uživaj!

Re: LED rasvjeta

Hvala!!

Bas cu naruciti jedan strip pa sloziti PWM i isprobati kako osvjetljava
neku prostoriju. Bratic vec neko vrijeme trazi koje bi bilo najbolje
rjesenje za osvjetljavanje 4x4 m prostorije s napajanjem preko auto
akumulatora pa mu mozda slozim s tim strip-om. Razmisljam da bi mozda
stavio 3 trake paralelno: 2m - 1m - 2m ili 4 puta po metar na bocne
stranice i metar na sredini plafona. Ili ima mozda neki bolji nacin
kako na plafon montirati 5 metara u komadu a da pokriva cim vecu
povrsinu?
--
Chupo

Re: LED rasvjeta
http://www.ebay.com/itm/5M-5050-Cool-white-150-leds-30led-meter-Flexible-LED-Strips-Lights-best-price-/271023810259?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f1a4726d3

A da - kao sta kaze Rio, kad izlistam '5050 led strip' pa sortiram po
cijeni mi na pocetku izbaci ove gdje mozes birati razne opcije i tu su
svi stripovi RGB koji su skuplji a ovi gdje nema opcija su tek nakon
jedno 10 ekrana.

Ali sad bas pokusavam sa search naci bas ovaj artikl na kojega si
poslao link i njega mi ne izlista. Istina je da izlista:

http://www.ebay.com/itm/330747127155

od istog prodavaca ali ne izlista i:

http://www.ebay.com/itm/271023810259

Da bi to naso sam u search stavio '5050 leds strips'. Zanima me zasto
se to desava jer cesto primjecujem da ljudi daju linkove na artikle
koje ja preko search-a ne nalazim (pa ih onda previdim). Ne mogu ih
naci niti kad ukljucim Worldwide. A primijetio sam i da nekad sa search
ne mogu naci neke stvari koje sam naso s Visit store. A ponekad je
obratno - nadjem neki artikl od nekog prodavaca ali ga ne mogu naci i
preko Visit store :-/ Vidim u kojoj je kategoriji ali ga nakon klika na
Visit store unutar te kategorije nema.
--
Chupo

Re: LED rasvjeta

Ne, niti ne namjeravam po tim prenapuhanim cijenama!!!
Ne isplatiti ti se nikako!

Za racunicu skini recimo http://mnalis.com/zarulje/

Dati ces 100$ za ekivalent 20W klasicne zarulje [1], pod uvijetom da ti gori
cijeli dan i cijelu noc i pod pretpostavkom da su idealni uvijeti (max.
lumena uvijek koliko je deklarirano, savrseno hladjenje, da uopce ne stare
sto je nemoguce itd), ti treba bar 5-10 godina da bi bio na nuli sto se tice
potrosenih novaca na struju i zarulje.  A ako ne rade non-stop, sky is the
limit: sa tri-cetiri sata rada dnevno prije ces otici ti na vjecna lovista
nego isplatiti zamjenu zarulje :)

I to sve pod uvjetom da ce prezivjeti elektronika i same LEDice toliko vremena,
naravno, sto je isto jako nategnuto (a ako ne prezivi, zauvijek ces biti u
minusu :)

dobra ideja, ali ne sa ovima i ne po tim cijenama.

za 600kn po zarulji koliko ovi traze, morala bi biti barem ekvivalent 120W,
trositi 5W, imati savrsenu disperziju svjetla, i imati pouzdanu garanciju od
barem 30 godina sa 100% povratom novca ako joj se ista dogodi u tom periodu.
I ne dolaziti sa spamerskog sitea, naravno - nego od nekoga za koga si
siguran da ce postojati za 20+godina i biti spreman ti vratiti novce bez
ikakvih pitanja.

Ukratko, zaboravi takve cijene i siteove cije linkove koje si nasao u spamu.

Evo ti po meni sto je neki optimum cijene koja se isplati dati (a sto sam
sebi uzimao i zadovoljam sam)

- http://tinyurl.com/al3g368 odlicna za strop za vodoravno grlo (ne
  razbacuje se bacanjem svjetla u strop) kao zamjena za 100W klasicnu.  Ne
  baca savrseno sa strane na zidove (klasicna boljka usmjerenosti LEDica)
  ali je prilicno OK.  Neka od corn-based 5050 LEDica ce ti bolje osvjetliti
  i zidove, pogotovo njihovu gornju stranu uz strop (http://tinyurl.com/a58l2xp )

  ali racunaj na *znacajno* vece rasipanje energije za ne toliko vise svjetla.
  Ako te ne smeta toliko, ne isplate se.
  Ova gore je oko 115kn sa ukljucenom dostavom u RH.

- ova pak http://tinyurl.com/b5m6y6g je za vertikalno grlo, i iako je
  relativno usmjerena ipak lijepo osvijetli i okolo.  Ekvivalent 60-70W
  klasicne zarulje (tamo gdje svjetli: naravno opet je LED-ica dosta vise
  usmjerena od klasicnih sa zarnom niti), meni recimo super pokriva hodnik i
  ormar u njemu.  Oko 65kn sa ukljucenom dostavom u RH.

- nesto kao sto ovi tvoji spameri reklamiraju, samo za 90% nizu cijenu :-)
  http://tinyurl.com/amygetb
  Tu nisam probao doduse, ali za oko 55kn sa ukljucenom dostavom u HR
  (od pouzdanog shippera sa OK RMA procedurom u slucaju problema) ces se
  opeci znacajno manje nego ako ides kupovati od spamera po 100$ komad.
  Ako se odlucis pa probas, napisi komentar tu u thread kako si zadovoljan.

[1] racunaj klasicna zarulja je ti daje oko 16lm/Watt, a ove LEDice gore
    su red velicine (i to deklariranih!) 200-400lm...
    ( http://en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_lamp )

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: LED rasvjeta

Ma tako sam i mislio, samo me zanimalo
sto se jos (osim visoke cijene) krije iza njihovih sijalica.

Puno hvala na iscrpnom odgovoru i korisnom kalkulatoru

Site Timeline