teslina zavojnica

Pozdrav Evo htio bih i ja napraviti jedan tesla coil pa imam par pitanja:

  1. Namatao sam sekundar ¾icom 0.1-0.2 mm na malo veæem feritnom ¹tapiæu promjera 8mm iz radio prijemnika. Morao sam se vratiti na mjesta gdje namot nije bio dovoljno gust, znaèi motao sam u duplo ( uz pomoæ bu¹ilice) pa mo¾e li to tako ili treba biti namot do namota?
  2. Kakvo mora biti iskri¹te i koliko su ta dva kontakta meðusobno udaljena ako koristim napajanje iz monitora cca 10kV
  3. kondenzatore sam spojio serijski njih 10 sa radnim naponom od 1000V i imam kapacitet oko 900pF i sad kako bi bilo najbolje izvesti primarni namot? Bilo bi dobro da se javi i gos. Kre¹o Bukviæ koji o toj temi zna dosta.
Reply to
Goran

Kad me se proziva :). Heh j ih imam preko 100 kom napravljeno u zadnje dvije godine, ne¹to klasiènih ne¹to elektronskih,

  1. Teslin transformator je "zraèni transformator" stoga ferit nije dobar materijal. Mora¹ motati zavojnicu na PVC, kartonu ili slièno prethodno osu¹enu od vlage. SekundarMORA biti namot do namota samo 1 red.
  2. Napraviti podesivo sa dvije bakrene cijevi dugaèke 10 cm a promjera 3.4,5 ili ¹to se veæ ima. Za takvo napajanje dosta ali moraju cijevi biti potpuni paralelno. Najbolje ih zalijepiti na tanki plexi ili slièno pa postaviti tako da jednim vijkom s donje strane mo¾e¹ "uvijati" plexi i tako pode¹avati razmak.
  3. Ovisi i kondezatoru hoæe li izdr¾ati ili neæe (tipu), ali ti je dosta mali kapacitet.

Primarni namot za takav trafo nabolje da bude na cijevi veæeg promjera 2-3 cm od sekundara.

Kre¹o

PS: Imam jedan klasièni trafo napravljen kompletno u mesingu, plexi itd...itd... Iskre preko 1.5 m (metar). Trebao mi je kondezator pa mi to dugo stoji bez kondezatora, a meni netreba Ako kome treba (kompletan sistem - bez kondezatora) da e hoæe igrati mo¾e prodaja, trampa... :)

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Evo i ja ne¹to zapeo za TC pa imam jedno pitanje Kako æu napraviti vr¹ni kapacitet za sekundar i od èega a da je ¹to manjih dimenzija? frekvencija primarnog kruga mi je 318 kHz, a vr¹ni kapacitet sekundara bi mi trebao biti oko 75 pF da ta frekvencija bude i na sekundaru. i sad kako to napraviti sa ¹to manjom dimenzijom? molim takoðer da odgovori Kre¹o Bukviæ.

Reply to
Ivan

Opet sam prozvan.

Vrsni kapacitet moze biti sfera, toroid... Neces pogoditi bez podesavanja primara.

Sfera ima opcenito veci kapacitet s manjim dimenzijama, ali se mora staviti neki prsten ispod nje da se iskre ne formiraju na krajnjim namotajima sekundara.

Nebudi lijen pa sam se malo uhvatio olovke, papira i kalkulatora. Za sferu kapaciteta 75 pF sfera mora biti promjera 67 cm!!!

Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E

Koristit æu napajanje iz monitora 7-8 kV, za izlaznu struju nisam siguran ali mislim da je 1mA je li to dovoljno sna¾no za neki osrednji TC du¾ine iskre 11-13 cm?

Reply to
Ivan

Dovoljno je ako ovo cm pretvori¹ u mm. Radio sam i ja u poèetku tako.

Kre¹o

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Kre=B9o_Bukvi=E