Kako istestirat utiènicu ovu iz zida

neznam kako se struèno naziva, ali jebaga èuk, neznam.... imam tri komada za istestirati a prst nebudem gurnuo.

imam mulitimiter.

hvala dborom èloveku

Reply to
trubi

Ok, rje¹eno je 235V je i radi, svi su ¾ivi. pozdrav!

Reply to
trubi

Na koju utiènicu misli¹? Trofaznu ili jednofaznu, tzv. ¹uko utiènicu?

Isprobao bi dal u njoj ima napona ili da li je ona mehanièki ispravna?

Ako misli¹ isprobati da li ima napona, sa multimetrom to napravi ovako: Multimetar postavi na podruèje mjerenja izmjeniènog napona do 500 V ili vi¹e, ovisno o tome kakav multimetar ima¹. Dakle, ~ V AC, 500 V ili vi¹e, nikako ne manje. Zatim pipalice (crvena i crna ¾ica) jednu po jednu gurni u utiènicu, svaku u svoju rupu. Na zaslonu instrumenta bi morao oèitati vrijednost napona izmeðu 220 i 230 V. Zatim jednu pipalicu spoji na pin uzemljenja, a drugu ostavi u jednoj rupici. Pogledaj vrijednost napona. Zatim izvadi pipalicu iz prve rupice i premjesti ju u drugu rupicu, dok prvu pipalicu ostavi da pinu uzemljenja. Pogledaj opet vrijednost napona. U jednom sluèaju izmjerit æe¹ isti napon izmeðu 220 i 230 V. To znaèi da je rupica u kojoj je pipalica faza i da je uzemljenje vjerojatno u redu (to je uvjetno reèeno jer se s multimetrom ne mo¾e sa sigurno¹æu reæi kakvo je uzemljenje i da li je ispravno). U drugom sluèaju izmjeren je vrlo mali napon ili jednak nuli. To je napon izmeðu nule i uzemljenja (taj napon mora biti ¹to manji, èim bli¾i 0 V).

Instrument mora biti ispravan i neo¹teæen, a naroèito pipalice i njihova izolacija.

230 V je opasan po ¾ivot i mjerenje provodi s pa¾njom i razumjevanjem. Sretno!
Reply to
-Rio-

¹uko utiènicu.

pa napon eto znam istestirati sa multimetrom, ali mehanièku ispravnost bi isto bilo dobro ispitat.

njofra daj samo reci to uzemljenje odnosno pin uzemljenja, koji je to toèno dio na utiènici, pretpostavljam da mislite na utiènici ?

Reply to
trubi

pri?tekaj mikser na uti?nicu i o?e?i. Ako radi mikser, onda radi i uti?nica. Drugo rje?enje je ispitiva? ili probirstift. S obzirom da pita? ovakva pitanja, onda bolje ne petljaj s multimetrom da se ne?to ne zdimi. Ali, ako ba? ho?e?, mjerno podru?je stavi na 500 V AC ili bilo koje ve?e od 220V, podru?je je valovita crtica ili AC. Pipaljke u?tekaj u priklju?nice COM i u V,A. Gurni pipaljke u uti?nicu i izmjeri napon. Ako ima? analogni multimetar, onda ?e ti kazaljka sko?iti gore, a ako ima? digitalni s LED displayem onda ?e pisati neke brojke.

pozdrav,

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
Kaciga glavu ?uva, ali je ja ne nosim trenutno :)

To mi je i bila prvotno ideja, ali sam odlucio da je najbolje da najprij eistestiram napon, jer su utiènice u vla¾nom prostoru, pa reko ako ni¹ta drugo...

a stoji ovo ostalo...imam neki probir¹tift, mogu i sa njime probat, ali on æe zasvjetlit bez obzira koliko napona iz mre e dolazi u tuutiènicu, zar ne ? A opet moram izmjerit kako god uzeo ...

Reply to
comitter

Dana 08.04.2010. 18:47, trubi lupi chelom po tipkovnici i nastade ovaj tekst:

uzemljenje ti je ono "pero" sto strsi, imas 2 komada, ako je uticnica montirana da su rupe horizontalne, onda uzemljenje stoji vertikalno

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

Mogli bi ta pera od uzemljenja opisati kao oblik znaka upitnik "?" i stoje jedan nasuprot drugog i kad bi pogurnuo prst u uti?nicu, njih bi vrlovjerojatno s lako?om prve dotaknuo. :)

Reply to
-Rio-

Ovo me podsjetilo na sluèaj kad sam ko klinac uzeo Metex (¾uta cigla) u ruke i i¹ao se igrati sa utiènicom. Prvo sam se uvjerio da ima oko 230V, to je pro¹lo bez problema. Onda sam vidio da na utiènici pi¹e 16A a na multimetru 20A. Nakon solidnog bljeska par 10-aka centimetara od face sku¾io sam da sam negdje zajebao :-) Sreæom jedino je kuæni osiguraè platio ¾ivotom.

Reply to
- Zoki -

ma znam, zeznuto je to sa testiranjem visokog napona, ako ti nije struka, i ne spava¹ dok radi¹ takvo ¹to.

a ¹ta¹, mora¹ istestirat i bog.

Reply to
trubi

a isprobao sam dvije zidne utiènice, na jednoj mi se poka¾e ne¹to oko

235...pa onda naglo se spu¹ta ii pokazuje glupe naizmjeniène brojeve...do nule .

A na drugoj neih 2.1V....kako je to moguæe ?

Reply to
trubi

fala na perima!

Reply to
comitter

Varijanta A:

1) skokni do trgovine 2) kupi pivu (2 komada) 3) vrati se doma 4) pozovi prijatelja koji ku¾i kuæne elektriène instalacije, a voli popiti pivu 5) izlo¾i mu detaljno problem kao ¹to si ovdje nama 6) nakon ¹to prijatelj provjeri instalaciju, otkloni kvar (ako postoji), popijte pivu

Varijanta B

1) skokni do mesnice 2) kupi 5 kg vratine za ro¹tilj 3) skokni do trgovine 4) kupi 2 sanduka pive 5) kupi ugljen za ro¹tilj 6) stavi meso u pac 7) pozovi ekipu sa "hr.sci.elektronika" da navrati 8) netko od nas æe ponijeti mjerilo za¹tite (mogu i ja, Mjerilo za¹tite METREL EUROTEST 61557, serijski broj 14053578 - Ovjernica br. 267/2009 od 14.05.2009., Ovla¹teni mjeriteljski laboratorij CEI-ieta d.o.o., ZAGREB, Bo¾idareviæeva 13. 9) poka¾e¹ predmetne utiènice koje æemo detaljno istestirati, mo¾emo napisati i zapisnik o ispitivanju 10) zajedno zapalimo ro¹tilj, lagano peèemo vratinu, pijemo pivu i zezamo se, mo¾da netko ponese gitaru pa zapjevamo

Mislim da pomalo zeza¹ ekipu na grupi s tim utiènicama, a ako ne zeza¹ ne igraj se sa strujom ili sa plinom ako toèno ne zna¹ ¹to radi¹. Èak bi i dopisna ginekologija dala bolje rezultate od dopisnog ispitivanja elektroinstalacije.

Reply to
DZ

dobra varijanta!

:)

Reply to
trubi

Ako je digitalni onda ce pisati na LCD "n00b" :))) no offense

Reply to
BladeRunner

Drago mi je da se ne ljuti¹ na ¹alu, pozdrav!

:)

Reply to
DZ