kakav je ovo kabel?

pitanjce.. jucer citam neki audiofilski casopis i naletim na nekakvu, za moje pojmove, retardiranu recenicu u kojoj hvale nekakav kabel koji kosta 250E po metru...

kao kabel koji pojacava bass, kabel koji je digitalni konektor, bolji od optike, a koaksijalni...

ja se nikad nisam ozbiljno bavio elektronikom a zavr¹io sam tu ¹kolu.. i sad me bune te izjave koje sam gore napisao:

1) kako kabel mo¾e pojaèavati bass? 2) kakav je to digitalni konektor kabel? 3) kakav je to uopæe digitalni kabel? ja mislio da je kabel uvijek bio i bit æe samo kabel.. ako ga oni zovu digitalnim valjda znaæi da prenosi signal u dig. obliku, jel ne? 4) bolji od optike? ¹ta znaæi bolji? ako uopæe usporediti ¾icu (bakar) sa nekakvim svjetlosnim impulsima?

dalje u tom èasopisu se spominju nekakvi strujni kabeli.. kakav je to strujni kabel majke ti mile? mene uèili da se napon mo¾e izraziti kao nekakva sila koja nosi elektronèiæe (struju) po krugu.. ako je tome tako znaæi da je u igri i napon i struja, pa za¹to nisu kabel nazvali Sna¾nim Kabelom?

eo mo¾da sam ja debil ili krivo uèen ili ne¹to sl., al ne ku¾im te nekakve izjave... napominjem da je 4 godine slu¹anja te elektronike vi¹e manje sve ¹to znam o tome i nisam up-to-date kak bi se reklo...

ispravite me ak sam ne¹ krivo reko, please

pozdravljam!

Reply to
Word

Strujni kabel - kabel napajanja.

Reply to
Sin&sha

hmmmmmmmmmmm...

Prije bilo kakvog komentara ja bih rado procitao originalni clanak ?

Reply to
Lex-Lutor

Ne zamaraj se sa tim tipovima. To su oni ¹to ne otvaraju prozore da ne bi iza¹ao "usvirani" zrak i struja im teèe samo po jednoj ¾ici. Srednja mora biti pozlaæena a oplet je svejedno, mo¾e biti i pocinèani. Uglavnom Tesla je za njih amater.

Reply to
pero

eo budem otiso do frenda pa prepiso tekst.. uglavnom sve ono sto sam gore napisao da pise u tom clanku je pisalo samo u jednoj recenici.. nisam mogo dalje citat jer mi se tekst cinio blesav...

Reply to
Word

znaci vise manje sam bio u pravu...

kaj je najgore frend (kuhar) pu¹i ta sranja.. kupuje konektore od

400-500kn za te kabele i te spike.. da pi¹e da je takav konektor bolji od nekakvog obiènog nebi ni¹ reko al izgleda da je samo ¹minka u igri...

kad sam mu reko da mogu za 10 puta manje para nabavit konektor sa 'istim' svojstvima ko i taj njegov fancy pozlaceni konektor sa plocicom i serijskim brojem gore frajer me nije htio slu¹at :)

sad ne znam dal mu je bitno kakav je stvarno zvuk ili pati na te pozlacene gluposti, 'plave ¹tapiæe' na recieverima i te spikice..

Reply to
Word

eko

Istina, davno sam shvatio da je to obicna religija, a sa vjerskim=20 fanaticima nema smisla raspravljati.

-- Pero

Reply to
Pero

joj ¹ta bi dao da ga uspijem postavit ispred mojih logitech 2.1 zvuènika za 200kn pa da ga natjeram da promjeni religiju :)) navodno da ima neke stupove doma za 20 soma kuna.. sound mu je katastrofa i ne vjeruje mi :))

Reply to
Word

Vrlo vjerojatno s razlogom.

Reply to
Sin&sha

Istina, davno sam shvatio da je to obicna religija, a sa vjerskim fanaticima nema smisla raspravljati.

-- Pero

Bravo, ova definicija mi je osvje¾ila dan :-). Audiofili su ponekad gori od vjerskih fanatika. A teorija (i praksa) potro¹aèkog dru¹tva govori da je APSOLUTNO NEDOPUSTIVO naivcima ne uzeti lovu, ako su ju oni spremni dati :-). Za dobar zvuk zaista treba dati ne¹to vi¹e novaca nego ¹to ko¹ta SONY Hi-Fi iz susjedne robne kuæe, ali konektor od 500 kn i kabel od 250 E/m ......

Pozdrav, Damir

Reply to
DZ

Samo? To su onda neki losiji :-))))

Za odgovore na ostala pitanja prouci arhivu grupe hr.fido.hifi:

i predmete tipa TMIL (teorija mreza i linija) gdje se 'obicna' zica analizira kao koplicirana elektricna shema (sta i je - na visim frekvencijama je takav nacin analize i jedini moguci, slicno ko sta na brzinama usporedivim s c vise ne vrijede Newton-ove jednadzbe koje su ustvari degradirani opcenitiji izrazi, tj. Newtonovi vrijede samo kada zbog ((v/c)^2) --> 0 i degradirani izrazi tipa F=m*a daju *dovoljnu* tocnost za odredjenu primjenu).

Za ocjenu da li neka audiofilska komponenta vrijedi 20000 kn ili ne mjerodavna je iskljucivo subjektivna procjena kupca.

Osim komponenata koje imaju cijenu zbog subjektivnih ocjena postoje i skupe komponente koje cijenu imaju zbog kvalitete i svojstav. Tako npr. jeftiniji *mjerni* Bruel&Kjaer mikrofon nece kostati ispod 70000 kn a cijenu ima iskljucivo zbog (etalonskih) svojstava koja moze u deklariranim granicama zadrzati odredjeni broj godina.

--
Chupo
Reply to

nesto me u ovom prethodnom postu podsjetilo na onu jednu staru narodnu : "ovce su za sisanje" :)))))

Reply to
T.Mc.R

Ma audiofili su uglavnom za moj pojam barem - mediokriteti iliti "filozofi", namjerno pod " jer daleko su oni do Nietzschea i ekipe...

Reply to
BladeRunner

Dana 04.02.2010. 14:28, Chupo lupi chelom po tipkovnici i nastade ovaj tekst:

nije li cujno podrucje ljudskog uha 20Hz do 20kHz, a 20kHz nije ni blizu visokim frekvencijama od nekoliko stotina MHz ili GHz na kojima rade razni odasiljaci?

--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

Naravno. Nisam ni reko da su audio frekvencije u mikrovalnom podrucju nego kazem da je na visokim frekvencijama *neizbjezno* zicu promatrati na sasvim drugi nacin nego na nizim frekvencijama (preko nadomjesne sheme) jer inace izracunati podaci nece imati veze sa stvarnoscu. To da je na visokim frekvencijama razlika izmedju 'pravog i krivog promatranja' enormna ne znaci da je na nizim nepostojeca.

To da je greska ako se zica na audio frekvencijama gleda ko 'obicna zica' manja opet ne znaci da je svaka zica ista.

Na kraju krajeva, o tome je u zadnjih 40-50 godina napisano na tone i tone materijala a ako nekog zanima predlazem da negdje pronadje cca.

10-15 godina stare Vecernje listove gdje je o takvim stvarima (o subjektivnom dojmu) jednom tjedno pisao Darko Djuretek (ako se neko sjeca imena rubrike nek me podsjeti).

Osim bezbrojnih mjerenja je napravljeno i na stotine slusnih testova sa slusateljima raznih profila i razlike itekako postoje samo je pitanje koliki ih postotak ljudi moze i zna prepoznati i jos vaznije, kolikom su postotku njih koji razlike uocavaju, one uopce dovoljno vazne da bi za kvalitetnije komponente bili spremni izdvojiti toliko novca koliko one kostaju.

Ja znam recimo hrpu ljudi kojima je sasvim svejedno da li je u 2.1 sistemu subwoofer ukljucen ili iskljucen!! Ima i ljudi kojima niti najmanje ne smeta kad je Radio Kutina :-)) napola van stanice, glavno da se cuje sta je komentator procitao. Ima i onih kojima ne smeta ako fali jedna zica na gitari a nekima predstavlja napor slusati akorde ako je samo jedna zica sitnicu rastimana.

Ja se uvijek drzim pravila, ako mi je neki uredjaj koji kosta 50 kn OK, onda necu kpuovati uredjaj iste namjene koji kosta 200 kn samo jer je neko napisao da je bolji (ili jos gore, samo zato jer vise kosta).

A ako pomocu tog uredjaja ne mogu postici ono za sta mi treba, onda ga ili necu kupiti (niti tog za 50 kn) ili cu cekati da onaj koji mi treba dovoljno pojeftini.

--
Chupo
Reply to

pazi ovo, kabel po cijeni od preko 6000kn po metru :))))))))

kloky

nezna ¾ica ¹ta provodi! Audiofile vi¹e ne komentiram. Odustao sam od budala.

Reply to
Vjeko

2007. je u Shpitzza-i bio gost vlasnik Acquisition Magnum-a koji je rekao da su uoci Bozica i Nove godine prodana 4 ovakva sustava:

U ono vrijeme je radio i link

koji vise ne radi.

Taj woofer je kostao pola miliona kn, zice 20000 kn a cijeli sustav (u kompletu bilo jos pojacalo i CD player) je kostao 700000 kn.

Mislim da su zvucnici bili ovi:

Na Planet Audio je bilo i gramofonskih igli po 50000 kn (za koje se onda posebno kupuje rucka pa posebno turntable :-) ).

Evo par pristupacnijih zvucnika:

:-))))

--
Chupo
Reply to

Misli¹ zvuènica?

Uvijek je bilo vrlo visokih cijena za ezoteriène primjerke HiFi komponenti. Pogotovo kod gramofona. I uvijek je bilo ljudi koji su mogli i ¾eljeli platiti tolike svote smatrav¹i ih dobro potro¹enima. I ne vidim tu ni¹ta vrijedno ismijavanja, pa da.

Inaèe, na tr¾i¹tu high end komponenti vrlo cijenjen je bio i proizvod iz na¹ih krajeva, gramofon Stabi. Poslije je do¹la i ruèka stogi. Poslo¾iti pravu gramofonsku kombinaciju je pipav posao i skup.

Reply to
Sin&sha

Ali provodi ovako ili onako.

Ti si, ono, èovjek od formata. Molim te reci mi koliko ti auto ide bolje na

100 oktanski benzin?
Reply to
Sin&sha