Jedno pitanje o mikserima

Znaèi imam postaju koja zauzima 455-458kHz. Ako postavim lokalni mikser n a 455kHz spustit æu ju na 0-3kHz. Ali isto tako ju mogu spustit na (-3)-0 ako oduzimamo u drugom smjeru. Ali isto tako ako stavim LO na 458kHz æu dobit to isto. E pa u kojem smjeru se oduzima - RF-LO ili LO-RF? Ili da jed nostavno stavim tamo prekidaè pa æe bit za mjenjanje USB/LSB?

Reply to
Mario Matovina

na

uf pardon, lokalni OSCILATOR, ne mikser XD

Reply to
Mario Matovina
[...]

Kakva je modulacija signala?

[...]

Mixer daje SVE produkte mje¹anja LO i RF. Dakle, zbroj, razliku, umno¾ak i ostale raznorazne linearne i nelinearne produkte. Zato se i koristi filter.

BTW, primjeti da ovo kaj ti radi¹ je ZIF (Zero intermediate frequency) i pogodan je za IQ i DSP, meðutim ako hoæe¹ analogno demodulirati SSB, bolje ti je da ti IF bude vi¹e, npr. na 455 kHz (zbog BFO-a).

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

------------------------
http://www.hamall.com.hr
Reply to
Tomy, 9A5ALL

AM

Reply to
Mario Matovina

[...]

¾ak
,

hmmm mislio sam da æe se ku¾it ka sam ovako napisao.

455kHz veæ je meðufrekvencija. Originalno je stanica negdje iz 40m podr uèja pa sam onda to spustio na 455kHz. Mislio sam da ne treba spomenuti o vaj prvi dio.

Znaèi ako sam dobro sku¾io iz tvog odgovora, dobijam zbroj, razliku na oba naèina i ostale gluposti? OK to me zanimalo.

Reply to
Mario Matovina

sam onda to spustio na 455kHz. Mislio sam da ne treba spomenuti ovaj prvi dio. Sorry, spominjal si spu¹tanje na 0 :)

naèina i ostale gluposti? OK to me zanimalo. Da, ali to nije problem jer filtrira¹ samo ono kaj ti treba. Dakle, vodi¹ raèuna da u 455 kHz upada samo produkt koji te zanima, bez obzira dal je zbroj ili razlika.

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

------------------------
http://www.hamall.com.hr
Reply to
Tomy, 9A5ALL

Za to ni ne treba posebni LO i mixer. AM demodulator, odnosno dioda kao AM demodulator, vec ima svojstvo mixera a LO vec postoji, to je frekvencija samog nosioca. Dodatnim LO i mixerom ces napravit interferenciju sa nosiocem. Dakle, obicnom germanijevom diodom AA ... ces dobit trazeno, LO ce bit sam nosioc, i uvijekl sa prave strane banda.

--
Veliki umovi raspravljaju o idejama
Prosjeèni umovi raspravljaju o dogaðajima

Sorry, jo¹ jedan nesporazum, modulacija je amplitudna ali mislim slu¹at i samo jedan sideband, zato mi treba mixer.

Reply to
Mario Matovina

Sorry, jo¹ jedan nesporazum, modulacija je amplitudna ali mislim slu¹ati samo jedan sideband, zato mi treba mixer.

Cak da su sidebandovi razlicitog sadrzaja, frekvenciju lokalnog oscilatora bi morao postavit tocno na frekvenciju nosioca. A kod AM-a tu frekvenciju vec imas, ona je sam nosioc. Nista ne dobivas lokalnim oscilatorom, samo probleme, morao bi ga sinkronizirat sa nosiocem. IZbor LSB ili USB u tvojoj postavciu je moguc filterom, i faznom metodom, a ne LO. Fazna metoda bi ovdje bila pre kompleksna. Za izbor sidebanda sa lokalnim oscilatorom i mixerom moras promjenit koncepciju, u sto ne ulazim.

--
[...]

RF i LO se "oduzimaju u oba smjera" Moguce je vrsit izbor USB/LSB sa frekvencijom lokalnog oscilatora. Samo ne iste frekvencije.

Kad kazes imam postaju 455-458 khz i LO postavis na 455 kHz to podrazumjeva prijemnu frekvenciju sa nosiocem ili potisnutim nosiocem 455khz i USB. Kad LO postavis na 458 khz, prijemna frekva je 458 khz i primas LSB. Primjeti da prijemna frekva nije 455 nego je 458 khz i ne primas LSB frekvencije 455 kHz nego primas LSB od frekvencije nosioca ili potisnutog nosioca 458 kHz.

Za primit LSB frekvencije 455 kHz postaja treba zauzimat opseg 452-455 kHz i LO biti 455 kHz. Ta ista frekva LO prima USB na frekvenciji 455 kHz u opsegu 455-458 kHz.. Znaci izbor LSB/USB je moguc filterom.

Ako je izbor frekvencijom lokalnim oscilatorom, primaljena frekvencija, odnosno mjesto nosioca je pomaknuto u tvojem slucaju za 3 khz, pa jednostavnim preklopom LO ne mozes reci da si presao sa LSB na USB na frekvenciji 455 kHz, jer si presao sa USB 455 kHz na LSB 458 khz.

Da vrsis promjenu ulaznog filtera, nazivna prijemna frekvencija, odnosno mjesto nosioca se ne mjenja, mjenjas doslovce sideband.

Ako se radi o AM sa nosiocem, znaci klasicnoj AM, LO ni ne treba. Treba za SSB, iako je i SSB vrsta AM, kad se kaze AM podrazumjeva se modulacija bocna pojasa + nosioc, a kad se kaze SSB, odnosno LSB i USB podrazumjeva se jednobocna modulacija bez nosioca. Moguce su i druge varijante, ali tada se mora to definirat, kao recimo jednobocni prijenos + nosioc kao sto je kod analogne TV. Ti nista ne definiras vec u narednim postovima kazes samo AM, sto podrazumjeva nosioc + 2 bocna pojasa, a tu bi sada htio selektirat bocne pojaseve, sto znaci da se ne radi o AM nego o SSB.

--
[...]

Kod SSB-a ustvari nema¹ nosioc, prigu¹en je pri predaji! Za demodulaciju mora¹ imati LO.....