Incidenti kod izrade

Dakle, kakve ste sve nesre=E6e, incidente imali kod lemljenja, sastavljanja nekog sklopa itd? Ja sa recimo imao -

eksplodirao mi je tranzistor kod isprobavanja, ne znam kako, ja spojio =BEice i ono kresnulo i rastavilo tranzistor na 3 djela

na sekundaru trafoa mi se dogodio kratki spoj, struja stopila =BEice i zapalila izolaciju koja je onda progorila stoljnjak, opekao dva prsta

imao sam komad kabela sa utika=E8em na jednom kraju i golim =BEicama na drugom kraju i lijepo ja to u=B9tekao i primio za onaj drugi kraj di su bile gole =BEice hehe. Dalje mo=BEete pretpostaviti

opekao prst na =BEicu vru=E6u od lemljenja i skoro u onom trzaju zaljepio onako vru=E6u lemilicu sebi za =E8elo

pro=B9le godine za Bo=BEi=E6 sastavio lampice kontrolirane preko LPT porta na kompjuteru. Jedne lampice nisu radile i i=B9ao ja to popraviti dok je cjeli sklop radio. Faza se odlemila i spojila sa LPT portom. Spalio sam si mati=E8nu.

Eto dok se dalje ne sjetim vi ste na redu!

Reply to
Mario

- Spojio tantal elko 6V na 12V ali obratno, prasnulo ko iz topa, komad tantala zabio mi se u naocale.

- EPROM, s jedinim primjerkom programa (naravno), okrenuo naopcake u podnozju, tanke zicice koje spajaju chip s nozicama zasvjetlile ko bozicna jelka

- skupo placeni 3.3V MCU spojio na 5V, chip se pretvorio u peglu

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

Sad sam se sjetio ne=E8ega, nije vezano ba=B9 za elektroniku ali sli=E8no. Postavio sam nove lustere u kuhinji, one sa velikim staklenim zvonom i sve dobro jedno vrijeme. I tako negdje oko 2 ujutro ono kres, =E8uje se lom stakla. Do=F0em ja u kuhinju kad ono stakleno zvono sa lustera palo zajedno sa djelom grla na pod i razbilo se, a =B9to je jo=B9 zanimljivije nitko se nije probudio, a stvarno je jak udarac bio. I jo=B9 zanimljivije za mjesec dana opet novi luster je pao i razbio se. Ispostavilo se da kinezi rade slaba grla :)

Reply to
Mario

Jednom sam u maticnoj naopako okrenuo EPROM sa BIOS-om. Upalim, ne boota se. Malo prièekam i osjetim da EPROM grije i da se naljepnica poèela topit. Brzo ugasim, upiknem EPROM kako treba i sve radi. Ne znam kako je to pre¾ivio.

Reply to
Ivan Matacic

Mora da je bio Flash 28xxx, 29xxx ili noviji (~takvi znaju prezivjeti) ... CMOS-ovi (27xxx) nevole obrnuti polaritet.

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

Imas pravo, Flash je bio. Da je EPROMm update BIOS-a bi bio zanimljiv :)

Reply to
Ivan Matacic

Evo i jedne moje zgode.

Napravio sam si PIC-om upravljanu rasvjetu u ku?i (spojeno na releje). Jedne no?i je klinac zaplakao, pa sam upalio no?nu svjetiljku iznad kreveta koja nema veze s elektronikom niti sa sklopom. Uglavnom PIC mi je u tom trenutku upalio sva svjetla u spava?oj sobi. ?ena i ja smo umrli od straha - mislili smo da su upali lopovi, vanzemaljci, hare kri?na ... Ja sam uglavnom sko?io i gasim / palim svjetla ali ne reagira i sve svijetli k'o u Betlehemu. Tek kad sam spustio osigura? za napajanje sklopovlja, PIC je "otpustio" releje i svjetla su se pogasila. :)

Pretpostavljam da je "klik" na no?nu lampu, koja je BTW s druge strane zida od PIC-a prouzro?io smetnje. PIC je smetnje protuma?io kao komandu da upali svjetla u spava?oj sobi ... ;)

Reply to
Darko Buniæ

Ha ha kao da èitam svoju biografiju (samo je PIC bila remote paljenje svjetala po dvori¹tu), a nedostaje ubijanje FID-ovke po firmi gdje neki kolege ne koriste "ctrl+s" cijeli dan programirajuæi, a kada sam to i pre¾ivio onda sam im priu¹tio "bijeli dim" iz jaaaaakoooo skupe industrijske elektronike (posuðene, prastare i nema novih za kupiti), negdje cijene kao pristojni auto srednje klase,... da da dim - toliko ga je bilo da se cijela firma od preko 120m2 podavila i nije se vidio prst pred nosom 10 minuta. Zanimljivo, ali taj puta je isto izletila FID-ovka :-))))))))))))))) Jo¹ zanimljivije da je navedena elektronika nakon toga RADILA - barem onaj dio koji treba, jer sam propalio ne¹to ¹to se ne koristi. A samo sam konektor sa napajanjem gurnuo u krii IDENTIÈNI konektor - pa tko jo¹ èita oznake????

treba jo¹?

Hacker

Reply to
Hacker

blankirao fazu zubima slijedecih pola sata sam uglavnom fufljao

Reply to
Kreso

vidis ti tantali su dosta opasni... ja vec dobio fobiju od eksplozija... srecom nijedan komad me zasad nije pogodio... ima neko objasnjenje zasto oni tako eksplodiraju? dok sam recimo jednom prilikom obrnuto zalemio elektrolite na maticnu i samo su se napuhali i zagrijali... srecom skuzio sam pa sam ugasio ali ploca je radila 10tak minuta a ovi tantali eksplodiraju istog trena kad dobe napon...

pozdrav

Reply to
Fastah

Mjerenje napona nepoznatog trafiæa: Sekundar se obièno mota preko primara. Naravno, bez provjere debljina ¾ica spajam 230V na ¹pulu sekundara od 9V. Prasnuo je osiguraè, a pocrnila tiskana ploèica na jeftilen univerzalcu, sreæom, s malo tinola se dalo zakrpati te je sada

90 postotni invalid, ponekad zeza na jednom podruèju... Nekada davno, 24V kolektorski motoriæ spojio na 230V, naravno, opet je platio osiguraè. A jo¹ kao klinac, dok nisam znao za CuL ¾icu, spojio neku fluo-rasvjetu sa ¾icom kojoj nisam skinuo lak izolaciju boje bakra, i èudio se ¹to to ne radi, a sve bilo spojeno po shemi....

Nisam puno zagledao u teoriju ali cini mi se da je nacin proizvodnje "kriv" za lako ostecenje. Naime, tantali su sacinjeni od dvije polarizirane elektrode. Katoda je sacinjena od sinteriranog tantala koji je deponiran, odn. nanesen kao tanki sloj oksida TaO2. Anoda je sacinjena od kemijski deponiranog polu-vodljivog manganovog oksida MnO2. Pri reverznom naponu dolazi prvo do povecanja temperature a visa temperatura uzrokuje oslobadjanja kisika, osobito iz MnO2, koji stvara visoki pritisak unutar kondenzatora i u nekom trenutku nakupljena energija, i to ona mehanicka u obliku pritiska plina kao i ona kemijska u smislu kisika kao energenta, se oslobadja eksplozivno. Ovo je donekle zgodno objasneno na slajdu #18 prezentacije:

Elektroliti za maticnu (aluminijski elko) navodno imaju i dodatni problem. masova proizvodnja kod Tajvanaca ukljucuje i industrijsku spijunazu. naime, izgleda da su tajvanci promasili (~negdje nepazljivo ukrali tudji patent i pokrenuli proizvodnju bez testiranja) kemijski sastav elektrolita. Pogresna formula elektrolita kondenzatora s Tajvana uzrokuje nagomilavanje eksplozivnog plina vodika koji najcesce uzrokuje "bulging" odn. napuhavanje a nerijetko i eksploziju:

StoneThrower
www.dgmicrosys.com
Reply to
StoneThrower

Krivo spojio D i S mosfeta na napon akumulatora kod jednog pretvara=E8a. Kako mosfet ima inverznu diodu=3Ddirektan kratki spoj. A da stvar bude gora akumulator je bio nov 100Ah (800A struja kratkog spoja) i mosfet s inverznom diodom 60A. Prasak ko grom, oblak dima, a samo mala rupica na ku=E8i=B9tu mosfeta, gara=BEa je 2 dana smrdila po siliciju.

Kao klinac, pro=E8itam na prigu=B9nici u ku=E8i=B9tu neonske lampe 230V/50H= z/

18W da je potreban kond za kompenzaciju 4.7uF. Reko super pa to je onaj mali kond, na=B9ao takav, ugradio ga, upalim rasvjetu, radi, okrenem se i prasak. Kond u oblacima, reko ne=B9to sam krivo spojio, ajmo ponovo, opet isto. Naravno kondenzator je bio elektrolitski.

p.s. Iskustvo je direktno proporcionalno broju spaljenih ure=F0aja

Neven

Reply to
Nef

Dok sam jo¹ radio na ozvuèenjima veæinom su crkavali triaci u dimerima. Dimeri su bili u 19" kutijama, po 9 kanala, unutra tri hladnjaka na ploèi od izolatora, svaki hladnjak na po jednoj fazi. U brzini sam zamijenio triake i zatvorio poklopac. Malo te¾e je i¹lo jer sam preko hladnjaka ostavio (neizolirana) klije¹ta (naravno nisam to primjetio a posao je bio toliko rutinski da to nisam ni isprobavao). Drugi dan zovu terenci iz Skoplja - spr¾ili instalaciju u dvorani :)

Reply to
coin

hvala na iscrpnom odgovoru, sad mi je malo jasnije... inace meni su dosad svi tantali eksplodirali a bili su ispravno polarizirani... radilo se o starim PC karticama... ocito i s vremenom dolazi do nekih kemijskih procesa unutar tantala i onda upalis i buuuum... nije to bas tako bezazleno... da li se jos proizvode tantal kondenzatori?... pa to bi trebalo zabraniti zbog ozbiljne opasnosti od eksplozije... ili bi kod kupnje uredjaja koji sadrzi tantale morao potpisati suglasnost kao da se cijepis protiv svinjske gripe :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

gripe

Potpisuje¹ da nikoga neæe¹ tu¾iti ako i nakon cjepljenja pokupi¹ tu gripu!?....LOL

Ja ti dodjeljujem prvu nagradu za dovitljivost....lol

Kak to smrdi silicij ????? :-)

Krivo spojio D i S mosfeta na napon akumulatora kod jednog pretvaraèa. Kako mosfet ima inverznu diodu=direktan kratki spoj. A da stvar bude gora akumulator je bio nov 100Ah (800A struja kratkog spoja) i mosfet s inverznom diodom 60A. Prasak ko grom, oblak dima, a samo mala rupica na kuèi¹tu mosfeta, gara¾a je 2 dana smrdila po siliciju.

Kao klinac, proèitam na prigu¹nici u kuèi¹tu neonske lampe 230V/50Hz/

18W da je potreban kond za kompenzaciju 4.7uF. Reko super pa to je onaj mali kond, na¹ao takav, ugradio ga, upalim rasvjetu, radi, okrenem se i prasak. Kond u oblacima, reko ne¹to sam krivo spojio, ajmo ponovo, opet isto. Naravno kondenzator je bio elektrolitski.

p.s. Iskustvo je direktno proporcionalno broju spaljenih ureðaja

Neven

Reply to
bck

Na izgorenu plastiku :)) f