Idejna skica CNC-a bez vodilica

Kada bih radio CNC, mo¾da bih to radi problema s du¾im vodilicama, izgledalo kao na: hr.sci.elektronika.binaries Navojna vretena trebaju biti identièna po koraku, le¾ajevi su prièvr¹æeni na nepomièno postolje, matice za pomiènu radnu plohu, a stepper preko remena i remenica istovremeno vrti oba vretena. Ujedno je ostvarena i redukcija broja okretaja, ¹to znaèi moguænost primjene steppera sa slabijim momentom. Navojno vreteno, tj. dio s navojem, je naravno barem dva puta du¾i od potrebnog hoda radne plohe, ¹to je prikazano crtkano......

Va¹i komentari?

PS: I tako sam sam sebi smanjio moguænost prodaje dvadesetak printerskih vodilica!...LOL

je

printerskih

E da, uz malo domi¹ljatosti, èini mi se kako bi se zraènost s dvije matice po vretenu mogla svesti teoretski na NULU!?

da teoretski ovo je nemoguce izvesti u DIY varijanti jer bi lezajevi i matice trebali biti postavljeni u stotinku a i onda bi se dosta snage gubilo na trenje,jedna krilna ili adapter matica dosta po osi za preciznost cca 0,3 mm po osi

Reply to
moki

Probaj tu:

mislim da idu dvije vodilice a samo jedno vreteno po osi.

Reply to
covik

Teoretsko je ok ali u praksi bi brzo naisao na probleme. Za ozbiljan cnc trebas koristiti kuglicna navojna vretena, a ona su skuuupa. Plus sto bi ovdje trebala nositi i cijeli teret (tezinu stola + predmeta obrade). A to znaci masivna i jos skuplja vretena. Problem je progib jer ta vretena jednostavno nisu napravljena za takva opterecenja. Ako bi koristio obicne navojne sipke zapeo bi na istim problemima plus sto bi te ovdje dodatno mucilo trenje. Sve u svemu moze se izvesti ali jednostavno nema smisla osim eventualno za vrlo lagani stroj sa malim hodom. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Stara stvar, kuciste u kojem su dvije matice od kojih se jedna moze u fino aksijalno podesavati. f

Reply to
filiplolicREMOVE

ohu, a

od

-

Ja sam sam tokario vretena od tvrdog =E8elika sa trapeznim navojem i dva ulaza sa korakom od 5mm po okretaju, i bron=E8ane matice du=BEine 50mm, i jedva da posti=BEem ponovljivost od 0,05mm. Vretena su promjera 18mm i pu=B9tana na cnc tokarilici po 10-15 puta svaki put 0.01 mm ni=BEe dok nisam dobio zra=E8nost koja se ne osjeti pod rukom, a da relativno lako klizi. Navojna =B9ipka udovoljava najgrubljim tolerancijama, dok ne "zariba", a to je dosta brzo. Idealna su kugli=E8na vretena ali su skupa za nas. =A9to se ti=E6e vodilica printerske su savim ok ako su dovoljne du=BEine i uz uvjet da se naprave bron=E8ane "pu=B9kice". Zgodne su one kugli=E8ne za ladice ali se treba svojski potruditi oko njih da im se smanji zra=E8nost. Ja sam ih koristio kod prvog prototipa, ali opet tolerancija nije bila u =BEeljenim granicama.

Reply to
kristijan

Kad smo vec kod CNC-a, tko u HR prodaje glodala za razne vrste materijala (drvo, plastika, metal), a da je malo kvalitetnije? Ili neki provjereni dobavljac van HR.

Reply to
Kuki

cnc

bi

A to

Progib vodilica, ili progib vretena?

sto

hodom.

Moment trenja kompenziram redukcijom broja okretaja, plus ¹to smanjujem korak/kut zakreta vretena...

Progib vretena koja u tvojem slucaju glume vodilice.

Ti se vodis onom logikom, zasto jednostavno kad moze komplicirano? :) Najjednostavnije i najbolje rjesenje je koristiti vodilice i ne komplicirati bez potrebe ;) f

Reply to
Filip Lolic

poz!

da se nadove¾em na raspravu...

evo vidim da se u zadnje vrijeme svi se bacili u izradu svog cnc-a, po¹to je moj gotov i imam dosta toga od poèetka izrade dokumentirano slikama i videom, ako vas zanima puknem nekoliko slika ili movie na binse, ...mo¾da vam "sine" kakva ideja, jer sve je raðeno DIY

Reply to
Raynor

smanjujem

komplicirati

Hmm...ne bih komplicirao da nije problem nabaviti du¾e vodilice i steppere s velikim brojem koraka...

po¹to je

...mo¾da

naravno da nas zanima...

Zato postoje microstep driveri, pa je steper sa 1.8 stupnjeva vi=B9e nego precizna stvar, ionako home made mehanika ne mo=BEe pratiti toliku to=E8nost

Reply to
kristijan

Lo¹e dimenzionirane vodilice æe isto imati progib, kao i vretena?

Zato postoje microstep driveri, pa je steper sa 1.8 stupnjeva vi¹e nego precizna stvar, ionako home made mehanika ne mo¾e pratiti toliku toènost

Ili, jednim udarcem dvije muhe: Redukcijom dobivam sitniji korak, i 'pojaèanje' momenta.

trebali

0,3 mm

Uz dovoljno veliku redukciju, trenje uopæe nije problem? Btw: Koju preciznost imaju printeri po du¾ini papira sa steperima od 7,5 stupnjeva/korak ( zahvaljujuæi redukciji)?

Zaboravljas dvije stvari. Prvo, svako gomilanje mehanickih komponenti reduktora unosi gresku u vidu praznih hodova (zupcasti remen je tu jos najbolja solucija). I drugo, taj stroj bi se vukao k'o blato sa svim tim redukcijama. Danasnji printeri u principu nemaju stepere nego DC motore i opticke enkodere za kontrolu pozicije (servo sistem) i imaju jako veliku preciznost i ponovljivost. f

Reply to
filiplolicREMOVE

7,5

tim

A koja brzina je potrebna recimo za izradu PCB-a glodanjem?

preciznost

Hrpa printera koja mi je pro¹la kroz ruke uglavnom ima optièke enkodere za vo¾nju kolica s bojom (lijevo/desno), a povlaèenje papira je pomoæu steppera....

Nemam pojma... :) Neka ti odgovore oni koji su to u praksi radili ;) Ovisno o vrsti glodala, broju okretaja i dubini rezanja, rekao bih manje od 10mm/s za skroz plitki rez. Problem sa velikom redukcijom nije toliko u brzini obrade vec u brzini praznih hodova, kad se alat (ili stol) pomice sa jednog mjesta obrade na drugo.

Ma ima ih svakakvih, ja sam ocito vise nailazio na one sa DC servo motorima. f

Reply to
filiplolicREMOVE