IC Termometar???

...u postu ni¾e...Tommy je spomenuo IC tremometar....a takodjer je spomenuo da u biti ne zna princip rada.....na googleu sam malo ¹vrljao ali ba¹ neki "opisi prinicipa rada" sa "elektrotehnièkog " aspekta i nema....paaa....ako netko mo¾e pojasniti kako to funkcionira....i samog me interesira...jendnom sam imao prilike "vidjeti" taj ureðaj...izgledom je kao onaj "digitalni" laserski daljinomjer....

da malo srljam pred rudu.....ima li veze kod tog IC termometra...da on prima reflektiranu IC zraku.....koja mijenja svojstvo...tj frekvenciju uzrkovanu odbijanjnjem od toplinski varijabilne povr¹ine (tj povr¹ine X temperature koju mjerimo)....te prema toj "razlici" (kao razlici potencijala,a u ovom sluèaju frekvencije) daje nam indikaciju "stupnja" temperature !???

...ovo je moja "banalna" pretpostavka.....zapravo ni ne znam kako se IC zrake pona¹aju u razlièitim toplinskim uvijetima...tj ima li toplina utjecaj na nju!!!!

Reply to
Boba

i mozete li pojasniti na kojem principu radi mjerenje udaljenosti laserom, znam da je nekaj s dopplerom ali malo blize da se pojasni

hvala

Reply to
Zemaljko

kod mjerenja udaljenosti laserom mjeri se vrijeme potrebno da laserska zraka dodje do mjerenog objekta i nazad. Ako znamo da svijetlo putuje oko 300000 km/s onda mozemo izracunati udaljenost. Doplerov efekt se koristi kod mjerenja brzine kada se neki objekt udaljava odnosno primice

Reply to
Timon

Pa nije bas tako jednostavno. Prvo uredjaj mjeri grubu udaljenost kao sto si naveo. Na taj nacin ti je najmanja rezolucija nesto tipa desetak-sto metara. Slijedecei korak je da se na lasersku zraku namodulira sweepani sinus recimo

1-100 MHz i onda se gleda fazni pomak poslanog i primljenog signala. Na ovaj nacin se mogu odrediti udaljenosti od jednog jedinog milimetra.

"Leica" je odlican proizvodjac laserskih mjeraca udaljenosti i na njihovim stranicama ima detaljan opis kako im uredjaji rade.

Reply to
Svemirko

Poslano na binse

Reply to
Svemirko

Na koje binse?

Reply to
Damir

hr.sci.elektronika.binaries

Evo, kliknite ovdije da ne trazite: d6f0kq$kdc$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr

Reply to
Svemirko

U poruci: snipped-for-privacy@4ax.com, Damir je napisao/la:

: Na koje binse?

hr.sci.elektronika.binaries Post pod nazivom: Kako rade laserski daljinometri , poslano 18.05.2005 u

11:05. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Ups. Trebalo je biti: news:d6f0kq$kdc$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr

Reply to
Svemirko

Reply to
Zemaljko

Isuse...... "Nemate vi pojma braæo draga...."

Reply to
Miro

Ja sam si kupio IC termometar u Chippoteci za nekakvih 900 kuna i moram priznati da je sebe otplatio triput. Bio sam na terenu i bez njega bi opekao ruke, gubio puno vremena zavlaceci se pod strojeve i slicno.

Na laserski daljinometar vec dugo vremena bacam pogled ali mi je cijena prevelika za sada (oko 3000 kuna). Kad im se malo spusti cijena onda cu si ga kupiti. Namjeravao sam ga sam raditi ali bi izgubio previse vremena a lijepi dizajn nikad ne bi postigao.

Reply to
Svemirko

TRESLA SE BRDA...RODIO SE MI©....i na kraju opet ni¹ta od principa rada IC termometra.....jedini zakljuèak je da ko¹ta oko 900kn i da je "odlièan" !! uhhh.... ajde,...jel mo¾e malo op¹irnije....bar u dvjie-tri reèenice!?

Reply to
GAGI-9A6AAG

Evo, odes na google i ukucas pyrometer ili slicno i dobijes hrpu toga:

Moze ih se povoljno kupiti i od ove firme (mislim da su njemci):

Svemirko