SMPS u kvaru :) - part 2

eto da se i ja pridru¾im;

napajanje se ne pali spajanjem zelene i crne...tj, pali se na sekundu-dvije i odmah ide natrag u off...

mjerim napone u tom momentu i svi naponi se podignu na nominalne vrijednosti, 12V, 5V i 3.3 V (u toj sekundi)....a dok je u offu, stand by napon je takodjer OK...odnosno, 5V

feed back napon se takodjer èini OK...kada ga zavu¾gam na tu sekundu, 5V mu doðe na IC...ali ne ostaje u ON modu...

rezime, koliko da sumnjam u neispravnost IC-a? ...ili ne¹to treæe?

Reply to
Gagi-9a6aag

Jesi zakacio ikakav teret ili je to u prazno? f

Reply to
Filip Lolic

ista stvar sa i bez tereta...

Reply to
Gagi-9a6aag

evo, zamijenio sam PWM IC, toènije, ne PWM IC nego quad komparator napona i napajanje fino proradilo...ali kada ga ugasim, ventilator i dalje vrti....odnosno, u¹tekam ga u 220V mre¾u i napajanje uredno mrtvo...spojim na matiènu i upalim ga preko matiène i napajanje uredno radi...i onda ga ugasim preko matiène, a ventilator i dalje vrti no mjereæi napone na 5, 12 i 3,3V vidim da tih napona na konektorima uredno NEMA....dakle, definitivno ga iskljuèuje...ali vent i dalje vrti...hmm...praviti æu se da je to OK...kao fol, vrti lagano ventilator u stand by modu :) nadam se da je to OK...

Reply to
Gagi-9a6aag

To nije normalno - ili je crkla dioda izmedju Stby i +12V pa probija stby napon na +12V liniju ili je ventilator izmedju -12V i mase a napajanje daje vrlo kratke impulse pa su pozitivni naponi premali.

Mozda je ventilator spojen na stand by napajanje da bi da bi nastavio hladiti kad se komp ugasi? Ono, temperaturno kontroliran i radi dok se ne ohladi? Nije da sam to ikad vidio, ali eto, ideja.. :)) f

Reply to
filiplolicREMOVE

"Filip Lolic@w" wrote

paaa, nisi daleko od istine...napajanje ima jednu zasebnu ploèicu na kojoj je jedan mnogono¾ni èipiæ i hrpa ine elektronike...nisam prouèavao, ali sumnjam da je tako kompleksna elektronika samo za regulaciju broja okretaja prema temperaturnom otporu sa NTC-a ....tak da mo¾e biti da ima ne¹to u i u tvojoj pretpostavci..

inaæe to je nekakvo modularno napajanje, Hiper, kao fol neki turbo brand, znam samo da je ko¹talo oko 1000kn pred koju godinu....tak da je lik definitivno odluèio ga popravljati...

uglavnom, iznenadio sam se u kakvom su stanju kondiæi...nakon cca 3 godine konstantnog rada....kondenzatori su "fizièki i psihièki" super izkondicionirani, unutarnji otpor i kapacitet su kao da si ih stavio nove pred 3 dana...¹to je jedno od rijetkih napajanja koje mo¾e tako izdr¾ati bez da kondove barem 1% uhvati zub vremena tj rada...jedina zamjerka su ventilatori...pobogu...nekakava ¹ugava kruta prozirna plastika...propele laprdaju van osi kako god da ga napne¹...zaribali...prolupali....a da bude stvar gora...napajanje ba¹ i nije bilo prepuno pra¹ine...tek onako onaj mali sloj da se vidi da je ima...

Reply to
Gagi-9a6aag

Onda je to to ;) Mislio sam da je rijec o nekom vulgaris napajanju, a sad kad vidim da je to iz nesto vise cjenovne i kvalitativne klase ne cudi me da su tako spojili ventilator.

Koje su marke elektroliti? Ne cudim se ja nimalo tome, imam i sam preko nekoliko starih switchera (10+ godina) na kojima su elektroliti kao da su sad izasli iz tvornice. Ali ti elektroliti su provjerenih proizvodjaca, a ne nekakvi Cang Slang i slicni... f

Reply to
filiplolicREMOVE

"Filip Lolic@w" wrote

ovi svi veæi (dakle iznad 100uF) su TEAPO, dok su ovi manji (47, 4.7, 10,

1uF) nekakvi JEE...iskreno, stvarno nisam èuo do sada za tu marku...ali sam ugodno iznenaðen s obzirom na to koliko je napajanje radilo...

ba¹ budem proguglao i vidio jesu li i koliko su dobavjlivi...takve bih kondiæe volio imat na lageru...onda sam siguran da taj koji zamijenim ne bu prknul prije no kaj uopæe i upalim ureðaj...

Reply to
Gagi-9a6aag

Dobra ideja koja inace vec postoji u praksi dugi niz godina. Koristi se na Enermaxovim napajanjima Coolergiant serije. Ne znam kakva je situacija na novijim Coolergiantima (ako se vise uopce proizvode), no na mom Coolergiantu (mislim da je iz

2003./4. godine) ima taj 'Smart Fan' feature:

After PC shuts down, blower keeps running for at least 2 minutes to effectively cool down parts and hardware inside PC case. Thus, ensure longer product life time of hardware inside PC case.

Napajanje jos uvijek uredno radi (vec osmu godinu zaredom, u prosjeku osam sati dnevno). Iako mozda nije toliko bitno, no vanjska/zavrsna obrada je naprosto prebolesna. Ono, vise djeluje ko' neko umjetnicko djelo nego kao komad hardvera koji ce se ionako nalaziti zatvoreno u nekoj kanti ;-) Naravno, originalna cijena je bila paprena, no na napajanjima treba najmanje stedjeti.

Linkovi:

Pozdrav

Reply to
Brankec

Btw, da jos nadopunim svoj post - nakon sto se komp ugasi ventilatori u napajanju nastave raditi sve dok se temperatura ne spusti ispod 40 stupnjeva Celzijusa. A to nekad moze potrajati i po desetak minuta. @Gagi: mozda je i u slucaju tog Hipera isti 'feature' u igri

Reply to
Brankec