Dummy Load

Bas mi palo napamet, mozda je tko probao.....

Htio bi si rijesiti dummy load za kojih 500W, uzeo otpotnik 50OHm, 800W....i sad to ubaciti na neko veliko hladilo i sve ok, mozda nabaciti i vent pa da bude aktivni dummy load ;)

Vidio sam negdje na webu, a neznam jeli tko probao.....frajer uzeo uljni radijator, izvadio grijac i ubo otpornik doli....? Mislim profi stvari tako rade isto, ali opet ne mogu tek tako ubaciti otpornik, trebao bi biti na nekoj povrsini preko koje bi se opet toplina prenosila na ulje.....i neznam hoce li ulje utjecati na impedanciju ili treba kakvo posebno???

Ako netko ima iskustva pa nek napise, ima nesto na webu, ali ja volim malo cuti ideje iz prve ruke!

Reply to
mtech

Mi smo na faksu koristili ba¹ (otporne) grijaèe za teret. Najèe¹æe nam je trebao teret za (generatorsko) koèenje motora ili sl. Snage su bile nekoliko kW.

Reply to
-Rio-

Bez podatka o frekvenciji koju mislis gurat u taj teret, ne moze se raspravljat o rijesenju. Svaki grijac iz grijalice moze niti dummy load ali ne za vise frekvencije ako je to spirala cekasa. Takav jedva da valja za 50khz.

Otpori koji valjaju za vise frekve su ugljenoslojni, to jest oni koji nemaju otporni sloj u obliku spirale. Opteretna snaga se umnogostrucuje ako se otpornik hladi. Npr profesionalna umjetna antena za frekve do 1000 mhz i oteretivosti preko

50 kw napravljena je od jednog otornika 50 oma 50w, a hladi ju voda koju tjera pumpa reda 500w protoka najmanje 8 galona u minuti, voda ide na radijatore koji je ponovo rashladjuju. Otpornik je u teflonskoj foliji da nema prodora vode.

Moj prijedlog: U chipoteci uzet ugljenoslojnih otpornika najvece snage kojih ima, a to su

2w. Kombinirat ako treba veca snaga, paralelu od vise otpora. Recimo 2 otpora od 100 oma su 50 oma, 4w bez hladjenja. To radi do nekih 1000mhz bez neke osobite konstrukcijske paznje. Ako ih se napaze termopastom i montira na hladnjak koji moze povrsinom disipirat vise topline, ili ako je manji, kao procesorski npr, hladit ga prisilno, to ce osigurat opteretivost do cak 50W. Ako ih hladimo tekucom vodom, opteretivost moze biti i 1kW.. Konstrukcijski se izvede tako da se otpornici lakiraju dva tri puta, da im ne smeta voda. Da bi dobro radilo na visim frekvama, na uhf i vise trebalo bi recimo 10 otpornika spojit u paralelu u koaksijalnoj cijevi, u zvijezdu, da sve bude u koaksijali i da radi sto manji mehanicki a time i elektricni diskontinuitet. Lakirati ih vise puta, sa strana staviti vodovodne priljucke, i prelaz na rf prikljucnicu. Hladjenje nek bude radijator i grunfosova pumpa od 80w, a destilirana voda kao tekucina za izmjenjivanje topline. Destilirana voda obavezno inace nece zadrzat impedanciju. Takav teret bez problema trpi 2kw a ovisno o tome koliko se je bilo mehanicki precizno u zadrzavanju D/d omjera koaksijalne cijevi i prelaza na prikljucnicu, dobiti i dobar SWR na frekvama preko 3GHz.
Reply to
Petar Bjelèiæ

A jebemu kad niko ne èita post, a ja ga olako napi¹em ;)

Inaèe imam otpornik 50Ohm/800W za RF, frekvencije do 400MHz tako da tro¹ilo (grijaè) nije problem....samo me zanima kako bi pasalo to u ulju od grijalice?

Reply to
mtech

E jebi ga, ni uz intuiciju ne moze se pretpostvit da imas otpornik od 800w,

400mhz, jer i da si to napisao ne bi ti vjerovao. Otpornik koji na sobnoj tempraturi bez prisilnog hladjenja moze disipirat 800w trebao bi imat povrsinu od barem jednog metra kvadratnog. Vjerojatno imas otpornik koji moze disipirat tu snagu ako ga hladis, sto onda vise nije 800w otpornik, jer i smd otpornik od 0,25W moze biti kilowatni ako gas se hladi tekucim helijem.

U ulju od grijalice bi mogao stajat, ali ulje u mirovanju bas nije neki vodic topline, pa ako otpornik nema duzinu od barem 20cm, on nece na dugo podnest snagu od

500w zbog toplinskog otpora ulja.
Reply to
Petar Bjelèiæ

Ma duni maslinjaka ionako ga ima¹, ali prvo ribu ispeci na njemu da bude aditiva :-)

Reply to
Anton Orec

E to bi bila skupa umjetna antena.

Reply to
Petar Bjelèiæ

E neèu njega jebavat! ;)

Inaèe na 100C mo¾e imati punih 800W, i do 250MHz je zahebo sam se, evo ti pa pogledaj!

©to si mislio, da imam ¾ièan, a!!!! :D

Pa jesi ti proèita da sam u postu pita preporuku za hlaðenje!!!! :))

Znam ali recimo na neki bakreni komad ga namontiram pa vidim.....sad ide na hladilo veliko pa bumo vidli, ne!

Reply to
mtech

Barem jedan ozbiljan odgovor! Zna¹ da sam skoro gore pa sam mislio pitati u Podlapaèe mo¾da bi i¹lo? A lako i radijator naðem....

Maslinjak je preko veze litra 80kn, 10litara u radijator pa ti vidi.....

Reply to
mtech

Pa sve je i vodilo da imas zicani. To sto imas je zakljucni otpor koji se stavlja u wilkinsonove hibride za zbrajanje snage da preuzme nesimetriju i refleksiju. Snagu od 800 ili 500W podnosi samo hladjen, a hladjenje se osigurava montazom na hladnjak, potrebne povrsine i hladjenja, hladnjaci su cesto hladjeni vodom ili antifrizom jer je montiran u panelu zajedno sa izlaznim tranzistorima. Inace, ovakav u zraku, crkao bi za par minuta kod 50w, a za sekundu kod

800w.

Njega hladit uljem nema smisla, on na donjoj strani ima vrlo mali temperatutni otpor jer je u keramici od berilij oksida, pazi jako je otrovan, i treba ga montirati na povrsinu koja dobro odvodi toplinu. Gornja strana mu se ne hladi, ona je suha i sluzi za spajanje. Zasarafi ga na masivan hladnjak, naravno donju stranu namazi termo vodljivom pastom vrlo tanko. Hladnjak mora imati masu par kila, debljine 2 cm i jos biti prisilno hladjen puhanjem zraka po rebrima, nesto slicno hladjenju procesora, samo 10 puta masivnije. Ako je donja strana hladnjaka u ulju, mislim da to nece biti dosta ako ulje nema protoka, jer ce biti mali toplinski tok.

Ja bi to montirao na bakreni lim debljine 1-2 mm, 10x10 cm, na lim nalotao stranice da dobijem pravKkutnu kutiju, na nju montirao vodovodne priljucnice i pumpom tjerao vodu u neki manji radiator. Drzao bi tada barem 1kW. Moze biti i pasivan, zasarafljen na metalnu bacvu, ili metalnim donjim djelom, od barem 20l vode, naravno onda mora biti dolje jer topla voda ide na vrh. Referenca npr, bojler od 80 l zagrije za 4 sata vodu snagom 2000w na oko

60-70 stupnjeva, a tebi ce povrsina to disipirat u zrak.
Reply to
Petar Bjelèiæ

Kako se ja i ti sku¾imo!

Sad èe ièi na hladilo 20X20cm s rebrima dubine cca 5cm...to sam raskupusio neki FM PA pa......, evo bu¾an rupu za N konektor taman :)

Inaèe 50kW Bird mislim je velik kao termo peè od 4kw, a ima element sliène velièine....uljeeee!!

Reply to
mtech

ti pa

Btw: Ne treba i neko prilagoðenje 50 oma asimetrièno na 50 oma simetrièno?

Ma pitaj tvoje dalmatince da ti daju onog salamura od slanih srdela i rijesio si stvar taj salamur trebas samo naliti u radijator i ne treba ti otpornik znaci radi na slanu vodu oni iz Splita su to vec napravili pa ih pitaj volumen i litara?

Otvorena rasprava

Reply to
yawa.9a6sue

i i

iti

alo

A , to je strogo cuvana tajna ! ! . . . . jure

Reply to
jure