Dioda

Da li je 1N4007 dovoljna brza u sklopu za PWM upravljanjem DC motorom (od tranzistora prema + polu)?

Damir

Reply to
Damir ©eligo

Ako je frekvencija veca od nekoliko kHz bolje je staviti npr. BA159 jer genericka 1N4007 nema garantirano vrijeme oporavka.

--
Pero Volarevic
Reply to

Hvala. E sad jo¹ jedno pitanje. Pogledao sam na online katalogu od Chipoteke i pi¹e da je 0,4A, a u datasheetu da je 1,0A. Koji je toèan podatak za tu diodu?

Damir

Reply to
Damir ©eligo

To sto prodaje chipoteka nekad i na 0.1A rikne. 1A bi trebala biti.

Reply to
Fire

:)

Nisam uzeo u Chipoteci, samo pitam.

Damir

Reply to
Damir Seligo

Stavio sam i jako se grije. Upravljam s motorima od 18V aku bu¹ilice, PWM mi je na oko 5-8 kHz. Mislim da mi je struja oko 5A. Da li bi npr. 1N5822 (3A) bila bolja, da nemam problema s pregrijavanjem? Da li nazivna struja diode mora podnijeti struju koju motor ima u voðenju buduæi da se na toj diodi pojavljuju impulsi, tj. ne vodi cijelo vrijeme?

Damir

Reply to
Damir ©eligo

Uzmi BY500-1000. U chipoteci je oko par kuna. Ja sa njom drive-am 1kW motor i jest da se dioda malo grije, ali je prihvatljivo. Vrijeme odziva joj je manje od 200ns a predvidjena je za struju do 5A i probojni napon 1kV:

Buduci da motor ima i induktivnu komponentu, on zeli voditi struju i kad ga tranzistor gasi. Zato stavljas diodu da izbjegnes naponske spice i poboljsas rad uredjaja. Udarna struja diode je puno puno veca nego kontinuirana, dakle mozes staviti i slabije diode, iako ti ja to ne bi preporucio jer je razlika u cijeni nikakva. BY500-1000 stavljam u sve svoje uredjaje i jos nijedna musterija nije dosla na reklamaciju :-))

BTW, izmjeri omsku i induktivnu komponentu motora i iz toga mozes izracunati sve ostalo. Uzmi neki program za simulaciju ako ti se ne da racunati.

Reply to
Svemirko

Schotky dioda je uvijek najbolja za niske napone napajanja.

Nazivna struja diode je trajna srednja struja koja ce ovisno o karakteristici motora pri opterecenju biti najveca negdje u srednjem podrucju regulacije (npr. ako je struja motora proporcionalna naponu onda iznosi 1/4 struje motora pri punom naponu).

--
Pero Volarevic
Reply to

Thx.