5x2.5

E , mo¾e li mi neko odgovorit na ovo pitane.Znam da nije ba¹ elektronika ali ipak da poku¹am jer je ovo jo¹ jedan od HEP-ovih monopolskih poslova tj,njihovih djelatnika koji imaju vlastiti obrt uz posao u HEP-u.Dakle dali je normalno i po propisima u standarnu kupaonu u stanu dovesti struju vodiæem 5x2.5(kupaona ukluèuje bojler 2,0Kw,grijalica1,8Kw,ve¹ ma¹ina oko

2,0Kw plus kupaonska rasvijeta).Ukoliko je va¹ odgovor negativa molila bih vas za neki link kome da se obratim.E da i po njhovom obja¹njenju nula je nula a u èetvoro¾ilnim vodiæu i zemlja mo¾e biti faza. S ¹tovanjem Ivana L.
Reply to
Ivana

èini mi se ok

zemlja mo¾e biti faza ali vrlo kratko. onda izbije osiguraè :)

Reply to
chicha

"chicha" je napisao u poruci interesnoj grupi:d9pevu$f6s$ snipped-for-privacy@ss405.t-com.hr...

Ja mislim da bi svaka dovedena faza morala ima ti svoju nulu i zemlju .©to znaæi u dovodu 3x2,5 x 2 i jedan 3x1,5 .

Reply to
Ivana

Sve ti je to u redu. Petero¾ilni kabel znaèi 3 faze + nula + uzemljenje. Svaki od tih navedenih tro¹ila na jednu fazu i to je to. ©to se tièe drugog pitanje i to je u redu, recimo da je kabel 4-¾ilni i boje ¾ila su crna,plava,smeða i ¾uto-zelena. Znaèi imamo tri faze i nulu bez uzemljenja. Nula po propisima mora biti plava a onda faze dobijaju preostale boje, tako da i ¾uto-zelena boja (po propisu uzemljenje) u tom sluèaju postaje faza. Pozdrav! Momix

Reply to
Momix

Ne.Za tri faze treba jedna nula.

Reply to
Damir

Reply to
G.D.

Da ¾uto-zelena bude faza!? To je totalno glupo i neutemeljeno! E sad postoji drugi problem, da li je dovedena trofazna struja ili nije! Jer ako je dovedena trofazna struja, plava mora biti nul vodiæ, ¾uto-zelena zemlaj a preostali faze!

Ako se radi samo o dovodu tri faze s tri osiguraèa, znaèi nije trofazna struja nego imamo tri osiguraèa na razvodnom panelu (npr. za bojler, grijalicu, ve¹-ma¹inu) onda bi trebalo vuèi tri tro¾ilna kabela od 3X2.5mm2

A i ako je trofazna, petero¾ilni kabel, ali trebalo bi poveèati presjek s

2.5mm2 na vi¹e, jer se ne radi o trofaznom tro¹ilu pa onda u nul vodièu imao struju jednaku zbroju struja svake faze!

PA to negdje ipada 6KW kad sve radi, ¹to bi bilo 27A, pa neznam ba¹ kako bi se 2.5mm2 pona¹ao na tome?

Reply to
mtech

Inèe 4¾ilnih kabela ba¹ i nema u zadnje vrijeme, bar gdje ja zaðem. po¹to se prije nije upotrebljavalo uzemljenje ba¹, nego nulovanje 4¾ilni je bio dovoljan i ima je crvenu, crnu, sivu i zelenu ¾icu.

Siva je bila nula a ostale faze.

Reply to
mtech

Ja sam vise puta kada nisam imao drugih mogucnosti radio tri strujna kruga sa zajednickom nulom. Ali tad faze moraju biti razlicite R,S,T i onda se struja u nuli ne zbraja jer su sinusoide pomaknute 120 stupnjeva pa kada jedna raste druga je u opadanju. Ako je u pitanju ista faza onda ova matematika stoji.Kod nas nisam nikad vidio kabele sa debljon nulom jer jednostavno nema potrebe za njega. Dapace vidio sam napojne kabele (iznad

50mm) koji imaju tanju nulu za postrojenja gdje ima puno trofaznih eleltromotora.
Reply to
Drago

Ne znam po kojim propisima? Sto se tice plave boje zice -plava moze bititi nula i ne mora, ali zutozelena ne moze nikako biti faza ni po kojim propisima. jer je to boja u gotovo svim zemlajama svijeta (osim Engleske koja uzemljenje ima plavo a crvena je nula).

Reply to
Drago

buduci da je instalacija u kupaoni izvedena PPR-om ili sl kabelom jer se to tako radi odnosno trebalo bi se raditi, dozvoljeno opterecenje na Cu vodicu je 20 A pa se onda moze staviti 20 A osigurac

Pozdrav burke

Reply to
burke

Ivana je napisao/la ovo:

al on ti vuce 5-zilni kabel?!?

Reply to
Spuzva
  1. Instalirana snaga ovisi od sluèaja do sluèaja
  2. Po JUS-u i DIN-u : Kada je kabel dovod energije onda Vodiè kojem je boja izolacije ¾/z nikada ne smije biti vodiè pod naponom nego samo uzemljenje Tamnija boja izolacije je vodiè pod naponom iliti fazni vodiè Svijetlija boja izolacije je neutralni vodiè iliti nula

  1. 4¾ilni kabel se koristi za napajanje 3faznog elektro motora i tu nula nije potrebna

Nadam se da sam malo rasvijetlio ove nejasnoæe

Pozdrav

Nik

Reply to
Nik

On Mon, 27 Jun 2005 20:30:53 +0200, Momix wrote: Ja vam rekoh, a tko ne vjeruje nek provjeri u Elektri. Vjerujte znam ¹ta govorim. Pozdrav! Momix

Reply to
Momix

Tko za rasvjetu u kupaoni koristi 2.2 kW rasvjete???

Kreso

Reply to
Kreso Bukvic

vodicu

mislim da PPR nije bas preporucljiv za kupaonicu (vlazni prostor). pogodniji je PGP ili nesto slicno a sto se osiguraca tice mislim da je 20A za kupaonicu po fazi previse

:) jesi samo sto se ne veli zuto zelena nego zeleno zuta.....

jedno od pitanja na strucnom ispitu :)

burke

Reply to
burke

za rasvjetu se koristi 6A brzi osiguraè

Reply to
CyberBear

Da mi opet netko ne kaze da idem na skup na Ravnu goru, Htio bi samo spomenutida sve sto je u Hrvatskoj napravljeno do 90-tih godina pa i kasnije, napravljeno je po JUS-u (Jugoslavenaski standard). Iako se on vise ne spominje cifre koje smo ucili za bivseg sistema su iz grupe 1- kada su vodici u kablu. Kada su vodici u zraku ili slozeni kao u PPR-u onda se moze koristiti grupa 2.

Reply to
Drago