LAN-Switch som kraftförsörjs från USB-port?

Hej!

Jag söker en produkt som jag inte vet ens om den finns. Jag vill ha en switch som klarar 10/100Mbit/s med "en LAN-kabel in och 4 LANutgångar", dvs en helt vanlig LAN-switch men jag vill inte att den ska drivas av en

230V-transformator utan via ström från USBporten på min laptop.

Anledningen är att jag ibland sitter i konfrum med inte bara få LANuttag utan även få 230V-uttag. Om jag kan kraftförsörja laptopen från 230V så kan den i sin tur försörja switchen via USB..

Eller kräver en LANswitch mer ström än vad en USButgång kan leverera?

Någon som har sett en sådan och har en länk?

Tack på förhand!

/Patrik, som i de flesta butiker blivit visad en USB-hub och fått säga - det var inte det jag frågade efter ;-()

Reply to
Patrik Törnkvist

Google *är* din vän:

John-Henri Eklund
jonne@swnet.nu
http://www.swnet.nu
"Si fractum non sit, noli id reficere"
Reply to
John-Henri Eklund

Jag försökte googla men lyckades inte använda rätt sökord (fiock antingen inga eller för många träffar).

Men den finns i Sverige också för 350 kr ex moms:

/Patrik, tackar och bugar

Reply to
Patrik Törnkvist