GeForce4 TV-out

Jag får ingen bra bild på TV´n från GeForce4 med TV-out. Det blir en 3 cm bred svart kant runt bilden. Det går att leva med, men blir tråkigt när jag ska spela in mina redigerade hemmafilmer på video. Jag vill ha full format på TV´n. Har försökt ladda hem de senaste drivrutinerna och provat diverse inställningar utan resultat. Ska det vara så här, finns det någon inställning eller är det fel på kortet? Hälsningar / Christoffer

Reply to
Christoffer Sjöwall

Christoffer Sjöwall wrote / skrev:

Prova TvTool.

/fr

Reply to
fr

Prova med ett program som heter TVtool, fungerar dock inte om det är ett Asus-kort (egna kretsar). Problemet är att kortet kompenserar för overscan i bilden, vilket blir rätt på datorskärmen men inte på TV.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

Skyll inte på mig. Jag röstade JA till EMU den 14:e sept. 2003.
Reply to
Crister Sporrong

n 3 cm

=E4r jag

mat

diverse

Hej! K=E4nner inte igen ditt problem. K=F6r TV-out p=E5 ett GF4MX440 hemma. Har du st=E4llt in sk=E4rmstorleken f=F6r TVn?

Mitt XP =E4r engelskspr=E5kigt, s=E5 jag f=F6rs=F6ker =F6vers=E4tta p=E5 fr= ihand, hoppas=20 du kan h=E4nga med.

h=F6gerklicka p=E5 skrivbordet. V=E4lj egenskaper. V=E4lj egenskaper igen. klicka p=E5 sk=E4rm 2. v=E4lj avancerad l=E4ge. Klicka p=E5 fliken Gforce 4= ...... I menyn v=E4lj enhetsval. i f=F6nstret ska du nu kunna v=E4lja enhets=20 justeringar, v=E4lj det. Nu ska du kunna justera l=E4ge och storlek p=E5 TV= =20 bilden.

Hoppas du kunde f=F6lja den kryptiska beskrivningen.

mvh Bengt

Reply to
Bengt