Fråga om Velleman VTSSCx0N/Zhongdi lödstation

Någon här som har en Velleman VTSSC10N/20N/30N (eller Zhongdi ZD-929C, som bl a Jula säljer) lödstation?

Köpte nyligen per postorder några extra "spetsar", och i kartongen låg tillsammans med spetsarna en slitsad metallhylsa "löst" (och jag vet inte från vilken spets ev "hylsan" kommer, och kan inte se att någon av de nya spetsarna har/saknar en sådan "hylsa"...).

I originalspetsen (den enda jag hittills haft) sitter motsvarande metallhylsa fast inuti den ihåliga spetsen, vilket ger en ganska "tight" passning mot det keramiska värmeelementet... De nya spetsarna sitter däremot ganska "glappt", beroende på att "hylsan" saknas(?)...

Skulle behöva veta om nämnda "hylsa" *ska* sitta på kolvens värmeelement (och alltså har bränt fast inuti standardspetsen...) eller om den "hör till" spetsen/spetsarna (som jag i så fall ska reklamera)???

Någon??

/ mw

Reply to
Micke W