Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań - Page 2

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Tu jest ten moduł: http://www.berker.com/deutschland/katalog/#1680

Jest to do serii Modul 2

Waldek

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Niebieska pewnie szybko się spali.

Dla tej niebieskiej diody rezystor ma mieć od 150 kilo omów do 220
kilo omów 0.5 Wata. Zacząłbym od tego 220 kilo. Można też dać dwa po
100 kilo do każdej z nóżek diody LED i zmniejszać je jak dioda
bedzie zbyt ciemno świeciła. Wyłącznik będzie sie nagrzewał lekko to
normalne.

No i pamiętaj że 230V może Cie wysłać na tamtą stronę święta
Wszystkich Świętych także ostrożnie.

--
mariusz

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań

Oj, przestawiły Ci się przecinki. Nie 150-220kOhm lecz 15-22kOhm i nie 0,5W
lecz 5W.
Poza tym tu nie wystarczy sam rezystor, ponieważ napięcie wsteczne zabije
każdą diodę LED przy pierwszym podłączeniu.

Jeszcze kilka słów do Konrada.
Daj se chłopie spokój, zwłaszcza, że nie masz o tym pojęcia.
Zrobisz sobie krzywdę lub komuś bliskiemu. Pamiętaj, że kupione urządzenia
posiadaja odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa tzn. jest bezpieczne w
takiej formie jaką zrobił producent. Zmieniając to podświetlenie zmieniasz
warunki w jakich to urządzenie będzie pracować i powodujesz, że przestaje
ono być bezpieczne.
Poza tym to sraczkowate światło to jest neonówka, a nie dioda LED. Niestety
innych kolorów się nie produkuje i zapomnij o "udresiowianiu" wyłączników.
Kup podświetlenie do komputera na 12V lub niebieskie lampki na 12V które
możesz używać bezpiecznie, ale tam, gdzie napiecia niebezpieczne to się nie
tykaj.

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

a testowałeś te 150 kilo czy teoretyzujesz?

--
mariusz

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań

A Ty testowałeś czy teoretyzujesz ?

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań
?Czy w ogóle nie powinien się tu odezwać Roman i zaproponować jakąś małą
przetwornicę 230AC -> 2VDC ?

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - k ilka pytań
Hello William,

Bez sensu.

Przy okazji: mógłbyś wyjaśnić, dlaczego zaczynasz od znaku zapytania?
Spotykam to w postach coraz częściej i nie mogę zrozumięć po co to
jest...

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań

99%C487% po co to

Pewnie taka moda z Hiszpanii. Tylko C5%BCe oni na poczC4%85tku dajC4%85 =
"C2%BF".
Po podwC3%B3jnych wykrzyknikach i znakach zapytania czekam jeszcze na
podwC3%B3jne przecinki i kropki.

Re: Włącznik światła - dioda nie bieska - kilka pytań

To jeszcze "ÂĄ" do kompletu. :)

Qwinto

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań
Taki tekst byłby straszny.. ¡¡Mam nadzieję,, że jeszcze trochę na to
poczekamy!!

--
NSP
Michoo

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań
?

To chyba jakiś błąd w oprogramowaniu któregoś serwera news bo wysyłając
pytajnika przed zadniem nie wstawiałem.

Re: [OT] Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Każdy z Twoich ostatnich postów zawiera na początku pytajnik...

Może czytnik go tam wstawia (albo wstawia jakiś znak z poza
zadeklarowanego charsetu, który jest przez inne czytniki zamieniany
na "?")

--
Artur Stachura

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Niebieska 3mm świeci dobrze już przy 1mA. Przy 10mA (z 12V nie 230V)
się już uszkadza sic

Chińscy inżynierowie nie mogą się mylić.

--
mariusz

Re: Włšcznik œwiatła - dioda niebieska - kilka pytań

Nie, kazda nie.

J.

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań

Bardzo jasno będzie przy 22k.

Raczej nie po pierwszym. Prąd wsteczny mógłby, ale ten za mały będzie.
Jednak podobno LED się degeneruje po pewnym czasie pracy w takich warunkach.

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań

Oj to mnie zmartwiłeś, nie wiedziałem że to aż tak niebezpiecznie? Rozumiem,
że w gniazdku jest 230V i że przy montażu należy odłączyć korki :) ale nie
sądziłem, że już po zamontowaniu może to być nadal niebezpiecznie?

Zapewniam, że planowany efekt ma być nie tyle dresiarski co nowoczesny :)
Mieszkanie ma delikatne oświetlenie LED, które świeci się w nocy właśnie na
niebiesko. Chciałem w ten sam sposób skompletować również włączniki i stąd
moje pytanie. Absolutnie nie chodzi o jakieś wiejskie UFO :)

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Porażeniu prądem jest stosunkowo łatwo zapobiec, gorzej jeżeli chodzi o
zagrożenie pożarowe.

Wyobraź sobie teraz sytuację, kiedy źle dobierzesz rezystor i upchniesz
wszystko ciasno wewnątrz plastikowego wyłącznika - i całość co prawda
będzie działać prawidłowo, ale rezystor będzie się (nieznacznie)
przegrzewał. Przez 5-10 minut pobieżnej kontroli, czy działa, będzie OK.

Potem wyjdziesz z pomieszczenia, a rezystor będzie nagrzewał stopniowo
sąsiednie kabelki, te sąsiednie kabelki będą przewodziły ciepło na
plastikową obudowę. Ta obudowa stopniowo się (nieznacznie) nagrzeje,
plastik (nieco) zmięknie, bo producent nie dobierał tworzywa pod kątem
wytrzymałości termicznej. Styki przełącznika (odrobinkę) zbliżą się do
siebie i zaczną (minimalnie) iskrzyć. A producent włącznika wcale nie
dobierał tworzywa pod kątem niepalności...

Po kilku godzinach od Twojego wyjścia, włącznik w końcu się zapala i
płonący roztopiony plastik zaczyna kapać na dywan.

Scenariusz wcale nie jest taki nieprawdopodobny.

Cóż, DGCC. Ja bym tak sobie nie zrobił, ale co kto lubi.
A sprawdzałeś, nie da się czasem kupić po prostu włącznika podświetlanego
na niebiesko?

--
Yakhub

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka p ytań

Najtańszy jaki znalazłem (a szukałem dobrze bo zarówno w Liroy,
Prakitkierze, Castoramie, Obi, jak i na Allegro) kosztuje razem z ramką 50
zł więc trochę sporo (zwłaszcza przy ilości kilku sztuk). Właśnie w tym jest
problem, że wszystkie w przystępnej cenie robią z neonówkami, które świecą
na czerwono, ewentualnie na żółto.

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Rybka albo pipka. Chcesz modding to za niego płać. 50zł to tanio.

Waldek

Re: Włącznik światła - dioda niebieska - kilka pytań

Sam fakt, że wyłącznik z neonówką kosztuje ~5zł, a z LEDem ~50zł świadczy
chyba o tym, że wciśnięcie LEDa do wyłącznika nie jest takie proste.

--
Yakhub

Site Timeline