USB

Jak to jest z urzadzeniami USB.
Mam np drukarke. Wylaczam zasilanie, ale podlaczam kablem USB do
komputera.

Drukarka nic nie odpowiada, czy odpowiedni uklad jest zasilany z
komputera i odpowiada "drukarka niegotowa" ?

Re: USB

różnie

są np. takie głośniki na usb, gdzie po odpięciu zasilania głośniki
milkną, ale wyjście słuchawek i wejście mikrofonu wciąż działa, zatem
zasilanie jest tylko dla końcówki mocy

Która drukarka? Wiesz ile różnych drukarek jest na rynku? Najprościej,
to ściągnij sobie program do monitorowania magistrali USB i zobacz, co
komputer widzi.

Re: USB

A ktory program mozesz polecic ?

J.

Re: USB

lsusb :-)

Re: USB

usbview

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560019%28VS.85%29.aspx

Re: USB

Kiedyś się zdziwiłem jak przy instalacji drukarka ( HP ) bez zasilania
została prawidłowo rozpoznana.

--
P. Jankisz
Re: USB

Często jest tak, że sam układ interfejsu jest zasilany z hosta,
czyli z 5V z kabla USB mimo iż reszta urządzenia ma swój zasilacz.

Ja na swojej płycie dodałem niedawno układ uart-USB firmy FTDI
i zasilam go z hosta właśnie w taki sposób, mimo że reszta urządzenia
śpi i ignoruje to co przychodzi z tego portu. Komputer podłączony
do mojego urządzenia wyłączonego rozpoznaje jednak port szeregowy
i go instaluje bez problemów.

Site Timeline