USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!

W projektowanym urządzeniu mam zamiar zastosować do komunikacji z pecetem
kostki FT2232H w trybie CPU Bus Emulation Mode. Aby posprawdzać sobie różne
koncepcje, zakupiłem za parę zeta takie coś:

http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets/Modules/DS_FT2232H_Mini_Module.pdf

Napisałem kawałek softu, wszystko fajnie się komunikuje w obie strony, ale...
postanowiłem jeszcze zmierzyć szybkość transmisji i w pętli przesyłać dane w
jedną i drugą stronę. I tu rozczarowanie, wychodzi mi około 4KB/s !!!

Przeczytałem jeszcze ze strony producenta 2 AN:

http://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/AN232B-04_DataLatencyFlow.pdf

http://www.ftdichip.com/Support/Documents/AppNotes/AN232B-03_D2XXDataThroughput.pdf

Trochę poeksperymentowałem, ale wyniki raczej mizerne. Co o tym sądzicie?
A może dać sobie z tym spokój i zastosować inne kostki, które są wyposażone w
lepsze drajvery.

Moje wymagania to min. 1MB/s.

Pozdrawiam,

MH

Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!
http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets/Modules/DS_FT2232H_Mini_Module.pdf

Jak duże pakiety wysyłasz?

Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!

=============

64kB. Tak przynajmniej wydaje mi się, że ustawiłem w FT_SetUSBParameters.
No chyba że jeszcze gdzieś coś spartoliłem?

MH

Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!
Znaczy jeden pakiet ślesz 16 sekund?

Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!

========

Niestety tak.

MH

Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!
Mierzysz w obie strony? Usb to nie full duplex.

A próbowałeś mniejsze pakiety? Tak do 128B?

Re: USB-2.0 prędkość transmisji 4kB/s !!

============

Chyba już wiem gdzie jest pies pogrzebany..  Max. wielkość pakietu to 64B !!
Dziwne, że biblioteka DLL "łyknęła" moje żądanie wielkości pakietu 64kB.
Dzisiaj już jest późno i nie chce mi się w tym dłubać. Jutro się tym pobawię i
dam znać co i jak, być może komuś może się moje doświadczenie przydać.. Nie
tak dawno był tutaj poruszany wątek dotyczący VINCULUM. Któryś z Kolegów
zwrócił uwagę na prędkość transmisji na jakimś Evaluation Module - coś ok.
250kB/s i stwierdził, że zabawka jest do bani. Jak na razie mam zdecydowanie
gorsze rezultaty, ale podejrzewam że jest to kwestia softu (oby!!)..

Jedno jest pewne: NIE MYLIĆ WIELKOŚCI PAKIETU Z ŻĄDANĄ ILOŚCIĄ DANYCH DO
TRANSMISJI!!  To dwie różne brochy!!  Się rozgadałem.., jutro po
eksperymentach dam znać co i jak. Aha, jest to mniej więcej opisane w AN,
które podałem w głównym wątku.

Nie mniej, dzięki za zainteresowanie problemem dla wszystkich obecnych w tym
temacie..