sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+jasno ść?

Witam
Są sobie powszechne chińskie sterowniki do taśm led RGB, typu:
http://www.ledwv.com/en/images/LED%20RGB%20Driver%2020W.jpg
Można ustawić różne kolory, przeróżne migania itp, można włączyć "biały"
(wszystkie kolory) oraz regulować jasność... tylko że regulacja jasności
działa wyłącznie w trybie białym - tzn wszystkie 3 kanały R+G+B są
regulowane wspólnie (pewnie takie samo pwm ustawione na wszystkich).

A ja szukam takiego sterownika do RGB, na którym da się ustawić
temperaturę bieli (tzn +/- cieplej zimniej), ewentualnie jakiś kolor, i
regulować jego jasność od prawie-zera do full. Czyli wstępnie ustawiany
R,G,B, a potem przyciskami jasności +/- symetrycznie ściemniane
wszystkie kanały (mnożymy wstępną nastawę danego koloru przez
współczynnik jasności? Już pomijam, że wypadało by mieć korekcję
nieliniowej regulacji każdej z barw).
Obecnie robię to poprzez połączenie chińskiego sterownika, taśmy RGB ze
wspólnym plusem, oraz osobnego regulatora jasności na tym plusie
(ściemniającego wszystkie kolory/ledy razem poprzez redukcję zasilania),
ale to po pierwsze dwa urządzenia, dwa piloty, a po drugie - przy
ściemnieniu i większości kolorów powoduje zanik "słabszej składowej"
koloru (np ustawiony lekko-fioletowy B+20%R, a po ściemnieniu do połowy
- wygląda już jak zwykły niebieski), no i nie ma jak ustawić balansu
bieli, a ten - bywa co inna taśma (i stosunek wydajność ledów RGB do
siebie) zupełnie inny i dziwny. No i na końcu - gdy częstotliwości PWMów
zdudniają się - bywa że przy niskich jasnościach zaczyna to
nieprzyjemnie migotać.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+ja sność?
No to bardzo ładnie opisałeś wszystko co trzeba zrobić - bierz atmegę,
parę tranzystorów, i za parę wieczorów masz gotowy sterowniczek ze
wszystkim co potrzeba. W czym problem ?

Re: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+ja sność?
Np w pilocie - zaproponuj coś, co da się detalicznie kupić (a nie
zamówić kontener), ma jakiś sensowny i adekwatny design do tego celu, i
jest do niego odbiornik w przyzwoitej cenie, który obsłużę atmegą? Poza
tym nie wiem czy 2 (szybkie/hardwarowe) PWMy OC1a i OC1b będą sensownie
działać z OC0, czy jednak by nie wypadało mieć atmega/attiny z serii
pwm3 (czy jak ona tam się, była taka wersja typowa 3-fazowa pwm), a to
znów wynalazek, i trzeba by sie go a) uczyć b) ściągać c) kosztuje już
prawie tyle, co cały chiński sterownik.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jakiś chińczyk nie zrobił już gdzieś
tego, czego potrzebuję, bo zapewne nie ja jeden czegoś takiego
potrzebuję. A różnica kosztu/problematyki konstrukcji tego co ja chcę a
tego co sprzedają masowo - wydaje się żadna.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+ja sność?

no niby tak, ale jak widać nie wszystko jeszcze produkują :)
I Bogu dzięki zresztą !

 >Dlaczego akurat Atmegę ? Parafrazując klasyka: myślimy mcu - mówimy  >
 >atmega?

No po prostu sam na nich jadę, poza tym chyba atmegi są synonimem MCU
dla nawet największego lamera.
Ale oczywiście, przecież to nie ważne w sumie - kolega se weźmie
cokolwiek innego i gitara :)

Re: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+jasność?

Są obudowy do pilotów, Maszczyk ma. Robisz PCB (mam gdzieś jakiś projekt
swojej PCB, dwa przyciski), ATtiny13, CR2032, LED na podczerwień i masz
pilota.

Dowolny na podczerwień, potrzebujesz jednego portu.

Zawsze możesz generować PWM softem... to nie jest duży narzut.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Re: sterownik led rgb, ale z regulacją kolor+jasność?
On Thu, 03 Oct 2013 23:24:12 +0200, sundayman
atmegę,