sprawdzenie rs232

Witajcie koledzy,
mam pytanko, w jaki sposób puścić jakiś testowy tekst na port COM (rs232) pod
Windows95.
Mam dostęp do lini komend.Zupełnie zapomniałem jak to się robiło...,

Chodzi mi o sprawdzenie czy  terminale tekstowe odbiorą ten tekst w sposób nie
zakłócony.
Terminale podłączone są po modemie blackbox do rozdzielacza DB-8. Rozdzielacz
jest połączony przez port szeregowy do komputera
nadawczego. Nie mam komunikacji między kompem a nimi. Zatem pierwsze co chce
sprawdzić to czy port jest sprawny, czyli nadający.

Pozdrawiam.

JS

Re: sprawdzenie rs232
Użytkownik "John Smith"  napisał w wiadomoœci grupe

Hyperterminal.

Mozna tez
mode com1:9600,n,8,2
dir /s > com1

Ale to wymaga odpowiedniego ustawienia linii sterujacych.
Wiec najpierw oscyloskop, potem zewrzec wejscie z wyjsciem.

J.

Re: sprawdzenie rs232

Zdaje się, że takie coś działało, w DOS na pewno:

MODE COM1:9600,N,8,1,P
copy plik.txt com1

W okienkach wiadomo - wbudowany Hyper Terminal lub coś lepszego, gdzie można
sterować pozostałymi liniami typu Terminal by Bray.

Michał

Re: sprawdzenie rs232
Hello John,

Windows95.

copy plik.txt com1:

zakłócony.

To zły sposób.

Wynikiem testu negatywnego będzie zwis konsoli - musisz zapętlić linie
RTS/CTS i DTR/DSR/(D)CD, żeby nadawanie szło bez względu na stan linii.
Ale taki test nic Ci nie powie o poprawności działania sprzętowego
handshakingu :(

Re: sprawdzenie rs232
Najprościej ale nie wszystkie linie tak sprawdzisz lecz tylko RX/TX, to
uruchomić terminal na dowolnej prędkości, zewrzeć spinaczem biurowym piny
2-3 w DB9 lub 3-2 w DB25 :)  i pisząc na klawiaturze cokolwiek zobaczysz na
ekranie swoje echo jak rozewrzesz te piny to echo zniknie.