Rezystory ZERO Ohm - Page 2

Re: Rezystory ZERO Ohm

Koledzy już ci wyjaśnili parę razy. Skoro dalej nie rozumiesz, to znaczy, że nie
bardzo masz pojęcie
o produkcji większej niż 5 szt... I nie ma sensu, żebyś się pytał 10 raz.

Re: Rezystory ZERO Ohm

Czy to takie skomplikowane dla Ciebie?

Mam na płytce miejsce na stabilizator ADJ, aby była bardziej uniwersalna i
normalnie trzeba tam dwa rezystory do dzielnika napięcia.
Ale ja potrzebuję w danej aplikacji  Np 3.3 V to daję stabilizator 3.3V
zamiast adj.  Zamiast jednego rezystora trzeba dać zworkę czyli rezystor 0R.
I teraz montuję takich płytek 2000 miesięcznie, będziesz w 2000 płytkach
lutował zworkę? czy lepiej uzbroić automat w dodatkowy standardowy element -
rezystor 0R.

Sory ale prościej nie można...

MiSter

Re: Rezystory ZERO Ohm

No coz, nie jestes elektronikiem i to profesjonalista, dlatego tak ci
ciezko zrozumiec, ze przy MASOWEJ produkcji
owe 0R jest zbawieniem w kontekscie czysto praktycznym (wariantowanie)
jak i ekonomicznym
(stosowanie jednostronnej PCB).
Przyswajasz, czy tez bedziesz nadal forsowal swoje najnowsze
'odkrycie', czyli stosowanie jumper'ow?

Re: Rezystory ZERO Ohm
Kolego MH, w praktyce, i to niekoniecznie przy ilościach wielu tys. szt ,
zazwyczja nie ma czegoś takiego
jak "zamknięty" produkt w 100% - prototyp od A do Z niezmienny w produkcji.
Albo robi się różne modele tego samego produktu, albo robi się opcje z
różnych powodów technicznych itp.
Jeśli wybór danej opcji odbywa się jednorazowo na etapie produkcji/montażu,
to nie ma żadnego sensu stosowania
dużych i kosztownych zworek,  przełączników itp. Te się stosuje tylko tam,
gdzie będą one ew. zmieniane w czasie pracy produktu.

Czyli rezystor 0 to taka mikrozworka, mała, tania, wygodna w montażu -
tyle,że jednorazowa.

Mam nadzieję, że teraz już rozumiesz, bo jak nie, to ja już nie mam
cierpliwości... :)

Re: Rezystory ZERO Ohm

Nie chodzi o prototypy tylko produkcje masowB1% - np. masz zrobiE6% moduB3%
pamiEA%ci programu (ROM) do "automatu z prezerwatywami", moBF%esz go
obsadziE6% kostkami firm A,B,C. Wszystkie majB1% taki sam ukB3%ad nF3%BFek=
 ale
rF3%BFne struktury logiczne (rozmiar sektora, strukturEA% bankF3%w itd.).
Zrobisz pB3%ytkEA% tak BF%eby prymitywna logika "automatu z prezerwatywami"
potrafiB3%a B3%atwo rozpoznaE6% jaki typ pamiEA%ci jest podB3%B1czony
(poB6%wiEA%cajB1%c kilka "opornikF3%w" 0ohm o wartoB6%ci poniBF%ej centa), =
uBF%yjesz
FPGA (kilka $) ktF3%ry potrafi odczytaE6% VendorID, czy moBF%e po prostu
zaprojektujesz wszystko pod jeden konkretny ukB3%ad (ktF3%ry za rok moBF%e
byE6% droBF%szy od konkurencji lub co gorsza niedostEA%pny)? Tu nie chodzi =
zabawy hobbystF3%w ktF3%rym zwisa czy bEA%dB1% musieli poB6%wiEA%ciE6% doda=
tkowe 5
minut na rEA%czne polutowanie kilku zworek tylko o taniB1% masF3%wkEA% przy
ktF3%rej na gB3%owie konstruktora siedzi liczykrupa gotF3%w udusiE6% z
zmarnowanie 5 centF3%w :)

Re: Rezystory ZERO Ohm

Parę lat temu widziałem płytkę mikrokontrolera zasilaną z 12V AC przez
mostek Graetza na tej płytce.

W zeszłym roku widziałem inne urządzenie, dokładnie z tą samą płytką,
tylko z zasilaniem DC. W miejsce mostka Graetza była 1 dioda i rezystor
0 Ohm.

Re: Rezystory ZERO Ohm

Wszystkie płytki robię (na razie) 2 warstwowe ze wszystkim SMD na jednej
warstwie, a cała druga GND (bo EMC).
Jak czegoś za żadne skarby nie daje się ułożyć na jednej warstwie to trzeba
zdecydować: dziury w GND, płytka 4 warstwowa, czy kilka 0 Ohm.
P.G.

Re: Rezystory ZERO Ohm
Was
wiem

Z "mojej dziedziny"
W komórkach stosuje się takie myki w 2-ch celach:
1. miejsce na element ale elementu nie ma, pod nim jest zworka z miedzi
którą w celach diagnostycznych można przeciąć a po naprawie wstawić
właśnie zerowy opór, można by i krople cyny ale to takie nieprofesjonalne.
2. niekiedy stosowane jest to jako bezpiecznik np w obwodach wibratora
aczkolwiek z tego co widzę częściej upala się ścieżka przy elemencie niż
sam element.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Czasem jest to tak zwany tani "bezpiecznik", czasem element "planowania
żywotności produktu".

Site Timeline