Re: dlaczego to nie wybucha?

zależy ile wlejesz... słyszałem tą wersję o braku tlenu, jakoś mnie ona
zupełnei nie przekonuje...

Re: dlaczego to nie wybucha?

No zobacz, Ciebie nie przekonuje a fizyke przekonuje.
I co z tym teraz zrobimy?

Tmek

Re: dlaczego to nie wybucha?
podobna sytuacja występuje z gazem, niby dlaczego on pali się dopiero na
wyjściu przewodu albo jeszcze większa magia, palnik kuchenki gazowej, pali
się na górze, a powietrze pobiera niżej... dla mnie to magia zupełna.

Re: dlaczego to nie wybucha?

Słowa klucze: konwekcja, ciśnienie (a raczej różnica ciśnień).

Jakub Rakus

Re: dlaczego to nie wybucha?

zupełna.

Jeśli mowa o palniku kuchenkowym, to poniżej dysz palnika
znajduje się dysza gazowa która wstrzykuje gaz do przestrzeni
pod palnikiem. Tam, w komorze mieszania następuje
wymieszanie gazu z powietrzem. Tak powstaje mieszanka palna.
Mieszanka spala się zaraz po wyjściu z dysz/dyszy palnika.
Gaz pali się tak jakby w pewnej odległości. Spalanie zachodzi
ze zwiększeniem się objętości o gazy spalinowe i w wyniku
przemiany gazowej (można przyjąć, że adiabatycznej).
Powoduje to, że gaz do dyszy palnika nie "wchodzi" bo tam się
gazy spalinowe nie "mieszczą".
Ponadto jak kolega napisał powstaje konwekcyjny ciąg
który wysysa mieszankę z palnika na boki i ku górze.
Aby nie dochodziło do przeskoku płomienia pod dyszę palnika
należy rozbić płomień na wiele małych płomyków.
Dlatego dysza gazowa palnika kuchenki ma dużo małych otworków.
W palniku laboratoryjnym służy do tego celu siatka miedziana.

Prędkość spalania (prędkość czoła płomienia), parametr
charakterystyczny dla danej mieszanki palnej jest o rzędy wielkości
większa od fizycznej prędkości wypływu gazu z dyszy palnika.
Logicznie rzecz biorąc płomień powinien przeskoczyć pod dekielek
do komory mieszania. W komorze mieszania nie ma jednak optymalnych
warunków do utrzymania tam płomienia bo pali się nie gaz tylko jego
mieszanka z tlenem z powietrza.
Czasem jednak się tak dzieje.
Np. Moja kuchnia gazowa tak robi na najmniejszym palniku wtedy
gdy nastawię najmniejszy płomień.
Przy wyłączaniu palnika dochodzi nieraz do "pykania". Jest to zjawisko
przeskoku płomienia pod palnik.

Zaradzić temu można przez wyczyszczenie komory mieszania
bo jest tam zwykle pełno syfu lub dobranie dyszy gazowej.
g.

Re: dlaczego to nie wybucha?
nie przyglądałem się zbyt dobrze tej pompce, ale chyba w silniku szczotkowym
benzyna przepływa przez jego wnętrze... też nie wybucha...

z tą mieszanką to bajer, miałem ze 30 minut bak bez pompki, później włożyłem
odpaliłem i... nic, nic nie wywaliło...

Re: dlaczego to nie wybucha?

warto zauważyć skalę tego zadymienia, takiej wielkiej czarnej plamy nie
wywoła iskierka załączania mikrowatowej żaróweczki 12V... teria mówi, że
jednak pojawia się jakiś wybuch który jest momentalnie gaszony... czy to zły
kierunek?

Site Timeline