Programowany generator wielokanałowy

Kochani,

mam problem, poniewaĹź jest wielu producentĂłw kart na PCI czy USB z
wielokanałowymi przetwornikami C/A (DAC), producenci przetworników DAC
robią tanie moduły ewaluacyjne, ale nigdzie nie spotkałem w rozsądnej
cenie połączenia 4lub8lub16 kanałów DAC, minimum 14 bitów z
oprogramowaniem pozwalającym w tych kanałach odtwarzać zarejestrowane
sygnały.

To łatwo zrobić, ale problem w tym, że mam na to za mało czasu.
Może ktoś z Was zna takie rozwiązanie dostępne od reki ?

Ukłony

Roman Rumian

P.S. Karty audio USB odpadają ze względu na brak DC.

Re: Programowany generator wielokanałowy

Kiedyś szukałem czegoś takiego, ale to domena sprzętu laboratoryjnego
wysokiej klasy, po odpowiedniej cenie.

Nie udało mi się znaleźć niczego po cenach w granicach pojedynczych
tysięcy. Można próbować zrobić kombajn z wielu jednokanałowych kart, ale
to tylko w niektórych przypadkach się sprawdza.

W. Bicz

Re: Programowany generator wielokanałowy

A co to "rozsądna cena" i przede wszystkim jak szybko to wszystko ma śmigać?
Swojego czasu rozglądałem się za takimi rzeczami tyle że na 2-4 kanały i
co najmniej 10 MSPS i mogę polecić spytać np. tu:

http://www.acquitek.com
konkretnie np.:
http://www.acquitek.com/pci66-16ao16/channel-diff-analog-output.html

albo tu:
http://spec.de

W obu przypadkach jest to jednak z reguły wydatek rzędu 2k EUR lub powyżej.

Druga sprawa - piszesz o odtwarzaniu "zarejestrowanych sygnałów" - czy
to znaczy że szukasz zarówno wielokanałowego AWG jak i karty
akwizycyjnej w jednym?

Trzecia sprawa - szukasz czegoś co ma odtwarzać sygnały o krótkim czasie
trwania (powiedzmy do kilku MB po spróbkowaniu) czy dowolnej długości
(czyli strumienie próbek idące w setki MB lub GB) ?

Pozdrawiam
Portal

Re: Programowany generator wielokanałowy
Witam,

W dniu 2011-06-26 19:18, Portal pisze:
(...)

Do 100ksps w kanale wystarczy. A nawet 48ksps.o
Rozsądna cena za taki sprzęt, patrząc na ceny profesjonalnego audio, to
okolice 1kzł.

Dziękuję. :-)

(...)

Nie, sygnały mam nagrane. Sekwencje do kilkudziesięciu sekund.

To ostatnie też może być przydatne i jest mozliwe, jeśli mamy USB i
komputer osobisty.

Dziękuję i pozdrawiam

Roman Rumian

Re: Programowany generator wielokanałowy

Z sugerowaniem się sprzętem audio to błędne założenie - taki sprzęt
tłucze się w ogromnych seriach z bardzo niskimi marżami. Sprzęt którego
szukasz - odwrotnie.
Dlatego ja bym liczył raczej co najmniej x5 w stosunku do tego co napisałeś.
Z dwóch linków które podałem w takim razie zdecydowanie raczej Acquitek
może się wpasować w wymaganie o rozsądnej cenie - w każdym razie spytać
nie zaszkodzi.

Pozdrawiam
Portal

Re: Programowany generator wielokanałowy

My bierzemy do tego celu karty NI. Co prawda dość drogie, ale za to
łatwe w obsłudze. Kolega wziął je nawet zamiast karty audio
(potrzebowaliśmy normalne wyjście stereo, ale kalibrowalne ) bo były
tańsze ;-). Niestety masz na ogół tylko 2 kanały DA, ale można tych kart
wziąć kilka. Podobno są karty kompatybilne z NI, dużo tańsze.

My jsme BorgovĂŠ. Sklopte ĹĄtĂ­ty a vzdejte se. Odpor je marnĂ˝.

Site Timeline