Program RIMU do projektowania

chciaB3%bym spytaE6% o opinie na temat programu do projektowania RIMU
(schematy i PCB).
ZaleBF%y mi zwB3%aszcza na opinii osF3%b, ktF3%re uBF%ywajB1% tego programu=
.
Czy ktoB6% tutaj na grupie uBF%ywa tego programu?
Bo moBF%liwoB6%ci jego sB1% spore w stosunku do ceny, przynajmniej mnie si=
EA%
tak wydaje.

pytajacy

Re: Program RIMU do projektowania
Witam,
chciaB3%bym spytaE6% o opinie na temat programu RIMU do
projektowania (schematy i PCB).
Czy ktoB6% z tutaj piszB1%cych uBF%ywa tego programu i co o nim sB1%dzi?
Bo wydaje mi siEA% BF%e moBF%liwoB6%ci w stosunku do ceny sB1% niezB3%e.

pytajacy

Re: Program RIMU do projektowania
Witam!
W zasadzie pytanie jest te┼╝ do mnie.
W takim razie po kolei.
Pytaj─ůcy nie pracuje dla nas w ┼╝adnym stopniu.
Z ca┼é─ů pewno┼Ťci─ů, gdy┼╝ nigdy nie zatrudniali┼Ťmy nikogo do reklamowania RIMU.
Nawet, gdy ukaza┼é si─Ö w Elektronice Praktycznej na CD - nie mieli┼Ťmy z tym
nic wsp├│lnego. Kto┼Ť z EP ┼Ťci─ůgn─ů┼é z naszej strony program i tyle. Nast─Öpnie
został porównany do innych w artykule.
Nie mieli┼Ťmy ┼╝adnego kontaktu z redakcj─ů.
Oczywi┼Ťcie nie mamy te┼╝ nic przeciw.
Kto chce to prosz─Ö si─Ö zapozna─ç z numerem 4 z roku 2004.
Fajnie wyszło, bo w sumie program był oceniony bardzo pozytywnie
i jest to, w tej systuacji, obiektywna opinia.
Zrobiłem ponad 100 projektów na RIMU i ja sobię go cenię.
Dlatego stali┼Ťmy si─Ö przed laty dystrybutorem firmy Hutson na Europ─Ö.

Klient├│w jest wielu.
Nie tylko w Polsce. Oczywi┼Ťcie pami─Ötajmy, ┼╝e bran┼╝a jest do┼Ť─ç w─ůska.

Ja osobi┼Ťcie zach─Öcam.

Osoby kt├│re s─ů podejrzliwe i od razu oceniaj─ů pytaj─ůcego, prosz─Ö o
wstrzemi─Ö┼║liwo┼Ť─ç.
My┼Ťl─Ö, ┼╝e jasno przedstawi┼éem systuacj─Ö.

--
-- .
pozdrawiam

W sumie to RIMU trochEA% poznaB3%em/liznB1%B3em, w kaBF%dym bB1%dBC% razie=
 nie
wykonaB3%em w nim 100 pB3%ytek.

WedB3%ug mnie, to brakuje w tym programie dwF3%ch rzeczy:
1. Brak informacji o bB3%edach podczas wczytywania netlisty
do projektu. Chodzi mi tutaj np. o braku informacji BF%e
jakiB6% footprint nie zostaB3% wstawiony. FinaB3% tego jest taki BF%e trzeb=
sprawdzaE6% czy podstawki zostaB3%y poprawnie wczytane do PCB i
czy wszystko zgadza siEA% ze schematem. Bo RIMU nie informuje
w BF%aden sposF3%b o nie wstawionych footprint-ach w PCB.
2. JeBF%eli mamy schemat hierarchiczny (rozbity na podschematy
w rF3%BFnych plikach) to numeracja elementF3%w w kaBF%dym schematF3%w
zaczyna siEA% od poczB1%tku. TrochEA% to komplikuje sytuacjEA%, w przypadku
kiedy wszystko ma siEA% znaleBC%E6 na jednej pB3%ytce. Trzeba to rEA%cznie
modyfikowaE6%.

Czy jest taka moBF%liwoB6%E6 aby producent programu poprawiB3% te dwie
rzeczy?

A juBF% caB3%kowicie fajnB1% rzeczB1% byB3%oby, gdyby po klikniEA%ciu w pod=
stawkEA%
na PCB podB6%wietlaB3% odpowiedni element na schemacie.
Ale wiem, cena...

UwaBF%am BF%e RIMU to niezB3%y program w stosunku do ceny.
Ale jak widaE6% ma ostrB1% konkurencjEA% ze strony darmowego np. KiCADa.
Pomijam BF%e jego cena jest taka, BF%e faktycznie zwraca po pierwszym
projekcie.

pytajB1%cy

Re: Program RIMU do projektowania
"Według mnie, to brakuje w tym programie dwóch rzeczy:
1. Brak informacji o błedach podczas wczytywania netlisty
do projektu. Chodzi mi tutaj np. o braku informacji ┼╝e
jaki┼Ť footprint nie zosta┼é wstawiony. Fina┼é tego jest taki ┼╝e trzeba
sprawdzać czy podstawki zostały poprawnie wczytane do PCB i
czy wszystko zgadza si─Ö ze schematem. Bo RIMU nie informuje
w ┼╝aden spos├│b o nie wstawionych footprint-ach w PCB."

Witam!
To niezupełnie tak.
Rimu PCB informuje o problemie, że nie ma takiej podstawki lub że została
nie wpisana jako footprint.
Podaje te┼╝ numer linijki pliku netlisty.
Następnie kończy swoje działanie.

To nie wada, ale na pocz─ůtku mo┼╝e denerwowa─ç.
Mo┼╝na otworzy─ç netlist─Ö w dowolnym programie (np. MPLAB edytor), kt├│ry
numeruje linie i ju┼╝ wiadomo, czego to dotyczy.
Cho─ç mnie RIMU nauczy┼é solidno┼Ťci.
Stwierdzenie kolegi: " ... trzeba sprawdzać czy podstawki zostały poprawnie
wczytane do PCB i
czy wszystko zgadza si─Ö ze schematem.",
Jest jak stwierdzenie niesfornego ucznia, skarconego za bylejako┼Ť─ç :-)

"2. Je┼╝eli mamy schemat hierarchiczny (rozbity na podschematy
w r├│┼╝nych plikach) to numeracja element├│w w ka┼╝dym schemat├│w
zaczyna si─Ö od pocz─ůtku. Troch─Ö to komplikuje sytuacj─Ö, w przypadku
kiedy wszystko ma się znaleźć na jednej płytce. Trzeba to ręcznie
modyfikowa─ç."
Jaki┼Ť system trzeba by┼éo przyj─ů─ç.
Ten jest moim zdaniem O.K.
Nazwa elementu wskazuje nie tylko na numer układu, ale jeszcze na który
schemat nale┼╝y patrze─ç.

"Czy jest taka mo┼╝liwo┼Ť─ç aby producent programu poprawi┼é te dwie
rzeczy?"

Zawsze jest taka mo┼╝liwo┼Ť─ç, ale nie uwa┼╝am, ┼╝e s─ů to zmiany konieczne.
O ile raport można uzupełnić dodatkowo o numer elementu,
to ju┼╝ zmiana sposobu numerowania element├│w w schematach hierarchicznych
skomplikuje spraw─Ö dotychczasowym u┼╝ytkownikom,
kt├│ry ju┼╝ si─Ö do tej cechu przyzwyczaili.

"A ju┼╝ ca┼ékowicie fajn─ů rzecz─ů by┼éoby, gdyby po klikni─Öciu w podstawk─Ö
na PCB pod┼Ťwietla┼é odpowiedni element na schemacie.
Ale wiem, cena..."
Nad tym my┼Ťl─Ö, ┼╝e warto popracowa─ç.
Nawet nad automatycznym wskazywaniem na schemacie błedu z netlisty.

"Uważam że RIMU to niezły program w stosunku do ceny.
Ale jak wida─ç ma ostr─ů konkurencj─Ö ze strony darmowego np. KiCADa.
Pomijam ┼╝e jego cena jest taka, ┼╝e faktycznie zwraca po pierwszym
projekcie."
To prawda. Ja się w nim "zakochałem" podwójnie:
1) Najpierw co do mo┼╝liwo┼Ťci.
2) P├│┼║niej co do ceny.

I tak w kwestii sprostowania.
Rimu nie kosztuje 1000 zł.
Zapewne kolega poda┼é skr├│t my┼Ťlowy do wersji profesjonalnej Rimu SCH i Rimu
PCB.
Ceny s─ů nast─Öpuj─ůce:
Rimu Schematic:
Demo 100 pin├│w - za darmo
Wersja Standardowa  500 pin├│w:  239 pln
Wersja Profesjonalna bez ograniczeń: 585 pln

Rimu PCB:
Jedna wersja - bez ograniczeń: 249pln
Ceny s─ů netto, wi─Öc komplet SCH Wersja Profesjonalna + PCB= 834 z┼é netto
Brutto: 1025,82 zł

I to dotyczy _najdro┼╝szej_ kombinacji.
Pierszy raz od 15 lat podaj─Ö tutaj ceny i to tylko w celu wyja┼Ťnienia.
My┼Ťl─Ö, ┼╝e nikt si─Ö nie obrazi. Je┼Ťli tak to przepraszam.
Wszystko jest na stronie.
--
-- .
pozdrawiam

PrzeglB1%dnB1%B3em numer 4/2004 na stronie EP (w archiwum) i nie ma
tam BF%adnego artykuB3%u dotyczB1%cego porF3%wnania programF3%w
do PCB. Jedynie co znalazB3%em to w ktF3%rymB6% numerze porF3%wnanie
RIMU Schematic do WinCUPL-ale chyba nie o to chodzi.
Czy na pewno RIMU opisany byB3% w EP 4/2004? Bo chEA%tnie
bym przeglB1%dnB1%B3 ten artykuB3%.

pytajB1%cy

Re: Program RIMU do projektowania
CzyBF%by nikt z tutaj czytajB1%cych nikt nie uBF%ywaB3% programu RIMU?
Czy to aBF% taki chB3%am?

A tak w ogF3%le to piszEA% tEA% wiadomoB6%E6 z google (bo na onecie nie dz=
iaB3%a)
i nie wiem czy zostaB3%a poprawnie wyB6%wietlona ta wiadomoB6%E6
u subskrybentF3%w grupy. Czy mF3%gB3%by siEA% ktoB6% odezwaE6% czy ta wiado=
moB6%E6
do was dotarB3%a?

Re: Program RIMU do projektowania

Dotarła ;-)

Re: Program RIMU do projektowania

DziEA%ki za odpowiedBC%. Przynajmniej jednego jestem pewien.

A wracajB1%c do RIMU. To czy wszyscy uBF%ywajB1% tylko Altium, Orcad, Pads,
Eagle itp.?
Czy nikt tutaj nie uBF%ywa legalnego RIMU? Czy moBF%e nie chce siEA%
przyznaE6%
BF%e uBF%ywa tak prostego programu jak RIMU do tak zaawansowanego
technologicznie
projektowania pB3%ytek?

A moBF%e uBF%ywacie do projektowania pirackich wersji kombajnF3%w, ktF3%re
wczeB6%niej
wymieniB3%em? Ale pewnie do tego raczej nikt siEA% nie przyzna.

Niby jest forum o RIMU na ALPRO, ale jakoB6% posty tam stare.

CzyBF%by to byB3%a ujma dla Was, gdybyB6%cie uBF%ywali RIMU?

A moBF%e ta grupa dyskusyjna o elektronice, to moBF%e tylko uB3%amek tego
co siEA% dzieje w Polsce?

Mam mieszane uczucia ...

Pozdrawiam
pytajB1%cy

Re: Program RIMU do projektowania

To jest nie wykluczone. A nawet jak u┼╝ywa to mo┼╝e zagl─ůda na grup─Ö raz na
tydzień.

Dlaczego zaraz pirackich.

Oskar┼╝asz i jeste┼Ť agresywny.
Jak kto┼Ť u┼╝ywaj─ůcy faktycznie RIMU (ja pierwsze s┼éysz─Ö) zajrzy tu dzi┼Ť,
jutro, czy za tydzień to nie wiem, czy będzie miał ochotę odpowiadać.

Dlaczego piszesz "mo┼╝e'. Przecie┼╝ to jest oczywiste jak 2x2=4.

Z du┼╝─ů domieszk─ů agresji.
P.G.

Re: Program RIMU do projektowania
Nie chciaB3%em byE6% agresywny i nikogo nie miaB3%em zamiaru oskarBF%aE6%.
JeBF%eli ktoB6% siEA% poczuB3% uraBF%ony to przepraszam.

ChciaB3%em tylko zasiEA%gnB1%E6 opinii na temat tego programu.

pytajB1%cy

Site Timeline