Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś podobny?

Witam

    Mam przed sobą partię urządzeń, ktĂłra nie działa :) Winowajca:
MAX3488ECSA. Tak mi się przynajmniej wydaje... . Diodomierz wskazuje ok.
0,68V między pinem 1 (Vcc) i 8 (Noninverting Input), oczywiście anodą do
VCC. Efekt - podłączenie do RS-422 robi mi zwarcie :/.
Tutaj link do datasheeta:
http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX3483E-MAX3491E.pdf
(uwaga! jest tam opisanych kilka układów, chodzi o 3488)

Według mnie żadnej takiej "diody" tam być nie powinno... . W prototypie
siedział 3488ESA, mam jeszcze jedną sztukę, i on takich problemów nie
miał. Nie wiem w tej chwili, co siedziało w poprzedniej serii :/.

Pytanie, czy to normalne w tym układzie? Czy może firma montująca
zakupiła jakąś "udaną" serię? A może ktoś uruchamiający coś źle
podłączył i konsekwentnie ubijał wszystkie sztuki po kolei? :).

Wiem, wróżka ma wolne, ale liczę, że może ktoś potwierdzi albo rozwieje
moje przypuszczenia, że takiej zachowanie tego układu nie jest
prawidłowe :).

  Konop

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś podobny?

Też uważam, że takie zachowanie jest nienormalne (nawet w drugą stronę
diody
nie powinno być ze względu na -7...+12V). A czy udana seria, czy ktoś ubijał
to nie zgadnę.
Tyle się ostatnio słyszy o podróbkach przed którymi się podobno nawet
produkcja wojskowa nie potrafi w 100% obronić.
Gdzieś czytałem, że nawet same plastiki z nóżkami się trafiają, a u
Ciebie
przynajmniej coś w środku jest.

Jak wybierałem 485 3v3 to mi wyszła seria 3070 głównie z powodu 256 i True
Fail-Save.
Ze scalakami mającymi Fail-Save (bez True) mieliśmy kiedyś problem - pechowa
para scalaków potrafiła potrzebować kilka sekund aby przesłać każdą
kolejną
ramkę. A że pech występował sporadycznie (i zależał od temperatury itp) to
zdiagnozowanie niełatwe.
P.G.

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś pod obny?
W dniu 2012-04-12 09:50, Piotr Gałka pisze:

Mnie trafiły się PCF8584 z wszystkimi nóżkami zwartymi. Jeden
potraktowałem młotkiem, w środku była po prostu metalowa wytłoczka.
Kupiłem w Poltroniku, skontaktowałem się z nimi. Pan coś grzebał, po
chwili przyznał, że wszystkie kostki, które mają, są takie jak te moje.
Ale ich nie wymienili, kasy też nie oddali...

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś podobny?
Hello Paweł,

Jakim cudem mogli nie oddać kasy?

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś pod obny?

Wygrzebałem stare papierki, wyblakły tak, że trudno odczytać. Okazuje
się, że kupiłem cztery kostki, oddali kasę za dwie, w przypadku dwóch
pozostałych stwierdzili, że są lutowane, a reklamacje uwzględniają tylko
w przypadku nielutowanych. Zabawne, nieprawdaż?

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś podobny?
Hello Paweł,

Zmienileś dostawcę po tak zabawnym dowcipie?

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś pod obny?

Oczywiście.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś pod obny?

Nie. To podchodzi pod oszustwo. Ja bym nie darował i podał do sądu.
Akurat można w twoim przypadku łatwo stwierdzić, że układy nie od złego
wlutowania poszły się kochać.

Re: Problem z MAX3488ECSA - miał ktoś pod obny?
W dniu 2012-04-12 15:09, Waldemar Krzok pisze:

A ja po prostu przestałem u nich kupować. Niepojętym zbiegiem
okoliczności po zmianie dostawcy takie same tranzystory w ejszbridżach
przestały padać jak muchy. Ale to z pewnością czysty przypadek.

Paweł

Site Timeline