Praca dla elektronika w Polsce?

Cześć,

Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad tym, jak wygląda praca w elektronice
w Polsce. Czym się zajmujecie - serwis, tworzenie nowych urządzeń? Jakie to
są firmy - małe, kilkuosobowe, może wielkie korporacje, a może jednoosobowe
działalności? Co leży w Waszych obowiązkach? Da się z tego przeżyć na jakimś
przyzwoitym poziomie? Macie stałe umowy o pracę lub kontrakty na działalność,
czy raczej płacone od projektu? I najważniejsze - nie czujecie się wypaleni
zawodowo po paru latach w zawodzie?

Nie chodzi mi o najniższy szczebel (lutowanie, praca odtwórcza), bardziej
myślę o projektowaniu lub pozycji typu team leader, ale chętnie posłucham
wszystkich opinii.

Pytam, bo zarabiam na życie programowaniem, ale nie ukrywam że zawsze
bardziej kręciła mnie elektronika (trochę kasy na elektronice zarobiłem,
ale jednak stała praca na etat to programowanie).

A może najwięcej jest tu nie profesjonalistów, a hobbystów?

Pozdr.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
Hello Adam,

Zadałeś mnóstwo pytań o rzeczy, którymi chwalenie sie nie jest
widziane mile przez pracodawców :(

 RoMan
Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Dlatego każdy odpowie tak, jak może odpowiedzieć. Ogólniki też wchodzą
w grę, chcę się zorientować w sytuacji.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
Hello Adam,

Jestem uważany za grupowego chama ale pewnych słów publicznie nie chcę
używać...

 RoMan
Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Nie rozumiem. Jak ktoś będzie chciał napisać, czym się zajmuje, to napisze,
jak nie chce lub nie może, to nie napisze, albo napisze ogólnie.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
Hello Adam,

Właśnie napisałem ogólnie...

 RoMan
Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Przecież napisał ogólnie, że oględnie mówiąc, sytuacja jest chujowa.

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Trzeba myśleć pozytywnie! Pewnie, że jest chujowa ale jak zaczniemy narzekać
albo prowadzić masowe wykopki po cmentarzach to nic dobrego dalej z tego
dalej nie wyjdzie.

Łukasz

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Ok, inaczej zrozumiałem tamtego posta.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
st chujowa.

Waldek, nie przesadzaj.
Jest niefajnie w branży usługowej (dla ludności), ale w
produkcyjno-usługowej (dla przemysłu) nie jest tak źle.
Sądzę też, że można zarobić znacznie więcej niż sprząta
czka w N. tylko
trzeba mieć wiedzę i chęci. Szczęście też na pewno się przy
da - ale to
jak zawsze i z wszystkim w życiu.
Co do zleceń dla domorosłych/hobbystów - nie mają żadnej, ale t
o żadnej
szansy zaistnieć np. w branży automotive. Myślę, że w dowolnej
innej
też, pod warunkiem odpowiedniej wielkości klienta. Po prostu nikt z n
imi
nie będzie rozmawiał (sorki hobbyści, ale tak po prostu jest).
O ile więc zrobienie nietypowego domofonu nie ma żadnego sensu, w
przypadku firmy zajmującej się "elektroniką", o tyle zrobienie jaki
egoś
międzymordzia pomiędzy przykładowo testerem skarpetek a kompem szef
a ze
szczególnym uwzględnieniem wymagań gościa z śliczną tabliczką
 IT na
klapie garnituru - jak najbardziej.

Miłego.
Irek.N.

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
Hello Irek,

Ale w czym Waldek przesadza? W moim odczuciu sytuacji związanej z moją
pracą w branzy? Przecież chyba wiem lepiej, co się _ze_ _mną_ dzieje.

Chyba Tobie.

 RoMan
Re: Praca dla elektronika w Polsce?

No właśnie.
Dla przemysłu (wspomniany automotiv) to bardziej automatyk niż elektronik.
Kurde, wiecie jak chujowo jest zacząć analizować programy LAD/STL jako
elektronik programista uPC? Niewiele jest programów w ST czy IEC 61131-3 a i
tak zasada czytania i pisania do portów jest inna.

--
Irokez

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
tronik.

Absolutnie nie, jak najbardziej elektronik. Kwestia tylko wielkości i
typu produkcji. Jak firma robi tarcze hamulcowe, to pewnie nie będzie
korzystała z usług elektronika. Za to jak robi alternatory...

 jako

Wiemy, się uczyliśmy. Powiem Ci, że przestawianie się z C++ na ST
odwrotnie, czasami kilka razy dziennie, to masakra jest. Mnie momentami
składnia się pier...li od tego.

 i pisania do portów jest inna.

To ja chyba nie rozumiem.

Miłego.
Irek.N.

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Nie wiem co to ST, ale im wieksze roznice miedzy jezykami tym lepiej.

Re: Praca dla elektronika w Polsce?
zieje.

Roman, jest oczywistym, że patrzę ze swojego punktu widzenia i wcale,

ale to wcale nie twierdzę że mam rację we wszystkim.

Miłego.
Irek.N.

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

 > (...)
 > o tyle zrobienie jakiegoś

Witojcie grupowice  :-)

Irku, nie zapominaj, że patrzysz rynek z własnego, specyficznego punktu
widzenia. Czyli perspektywy człowieka, który operując swobodnie
elektronami ma jednocześnie w ręku solidny fach ślusarza.

Ale takiego "ślusarza" w szerokim sensie, czyli kogoś kto potrafi z
kawałka żelastwa surowego wyczarować kawałek żelastwa _wysoko_
przetworzonego. Kawałek unikalny, niepowtarzalny, dedykowany dla
konkretnego klienta i budzący jego pożądanie. Nawet takiego całkiem
dużego klienta.

Dopiero takie wyspecjalizowane żelastwo uzupełnione elektroniką w
kontakcie z klientem nabiera wymiernej wartości. Goła elektronika od
dawna leży na półce w postaci gotowych klocków z napisem "Made in China".

--
Pzdr
MDz

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

Hattori Hanzo?

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

z celownikiem laserowym ;)

--
Piter

Re: Praca dla elektronika w Polsce?

No wreszcie :)
Myślałem że już zapomniałeś.

nktu

Kurde, Marek, przecież to oczywista oczywistość. Patrze i piszę j
ak
czuję/uważam. Nie jestem w stanie wcielić się w skórę kogoś
 z północy
Polski, zupełnie nie znam panujących tam realiów.

in China".

I tak i nie. Widzisz, za zlecenie czysto elektroniczne (no dobrze, mała

obudowa była potrzebna) kupiłem sobie całkiem wygodny samochód. F
aktem
jest natomiast, że dopiero połączenie z czymś więcej daje konkr
etniejsze
efekty finansowe, ale też tylko do pewnego pułapu, później znów
 króluje
gotowizna.

Przykład... robot pakujący na silnikach krokowych był opłacalny,
niczego
gotowego w proponowanym zakresie cenowym na rynku nie ma. Za to
zrobienie ustrojstwa na serwach, sterowanie z dużym panelem dotykowym i

wszelkimi wodotryskami, już się słabo opłacało i powstały tyl
ko 3
sztuki. Można było za niewiele większe pieniądze kupić gotowe.

Miłego, Marku.
Mam nadzieję, że na dłużej zawitałeś.

Irek.N.

Re: Praca dla elektronika w Polsce?