podłączyłem odwrotnie +- do laptopa

Działa i wygląda identycznie jak oryginał.

Do tej płytki takie lutujesz.

Tu masz zmontowaną:

Ale jak mówie, nie polecam z uwagi na to że guma klawiszy jest za miękka i nie naciska switchy jak powinna.

Wstawienie jakiś własnych przycisków jest kiepskim pomysłem bo:

a) górna częśc klawiatury zx nie ma pod klawiszami nic poza płaskim plastikiem, więc wiercenie i ogromne rękodzieło.

b) masz pi x drzwi 0.5cm odstepu do scalaków, w niektórych wersjach pcb pod klawiszami są rózne elementy i dystans spada prawie do zera.

Opcja wymiany folii jest wydaje się najłatwiejsza.

Reply to
Sebastian Biały

Tak, racja. Więc jak nazwać to, co nazwałem złączem? Obszar? Bo chyba nie kanał, kanał dopiero się tworzy / wzbogaca (lub zubaża)...

Tak czy inaczej problem pozostaje -- w BJT w trybie inwersyjnym tranzystor otwiera się przez przepływ prądu przez złącze BC zamiast BE, a tutaj przecież MOSFET otworzył się przez potencjał na obszarze GS, nie GD.

Chyba że w MOSFETach ze względu na istnienie diody w strukturze właśnie to zjawisko jest nazywane trybem inwersyjnym?

Reply to
Queequeg

Nie mówię "nie"...

Nawet ładnie wygląda.

No, zdecydowanie nie fraszka.

W tej opcji, co ją mam na myśli, dość mocno się rzeźbi i kabluje siatkę połączeń. Mikroprzełączniczki OIDP, mocuje się jakoś do obudowy... No, ale tego nie mogłem znaleźć własnie, tam chyba nie byo płytki, do której się lutowało...

Żeby jeszcze folia była odpowiednio trwała... Tak, tak chyba najłatwiej.

Reply to
HF5BS

W dniu 2019-02-17 o 03:43, HF5BS pisze:

Jeszcze były różne zestawy do własnego montażu, bodajże jakieś Leningrady. Ale jakość obudowy była poniżej krytyki. Wyglądało to gorzej niż zdechły szczur. Ale niektóre wersje na mikroswitchach działały wbrew pozorom stabilnie i dobrze.

Reply to
Adam

Od znajomego z byłego ZSRR wiem że kłopotem jest dostanie tych wyłączników do wielu taki zestawów, nie były kompatybilne z czymkolwiek i szlag trafił fabryki w latach 90. Obecnie niektórzy drukują je samodzielnie, ale to wcale nie jest jakoś szczególnie jakościowo dobre.

Można też tak, wyrwać z netu projekt obudowy do zx i dorobić swoje mocowanie switchy:

CHoć czuje że łatwiej było by jednak chyba całość przeprojektować aby te klawiatura miała choć normalną spację ...

Sam wsadziłem swojego Harlequina do normalnej obudowy zx i mam teraz problem ze zorganizowaniem frontplate (to metalowe z napisami) bo remake się już wyprzedał a uzywki sa najczęsciej w fatalnym stanie.

Reply to
Sebastian Biały