[OT] VPN i nieusuwalne połączenia sieciowe

Witam Kolegów Przepraszam za totalny OT, ale chyba wszyscy mamy w mniejszym lub większym stopniu do czynienia z systemami M$. Od paru dni walczę w XP Pro z dziwnym problemem. Dodaję połączenie sieciowe VPN (PPTP). Wszystko hula bardzo ładnie. Tylko jest jeden "mały" problem. Po jakimś czasie próbuję rozłączyć połączenie VPN, a tu zonk... połączenie jest cały czas aktywne, a co śmieszniejsze wszystkie połączenia sieciowe stają się "nietykalne". Opcje menu podręcznego (prawoklik) wszystkich połączeń przestają działać. Połączeń nie można wyłączyć, zobaczyć stanu ani usunąć. Próba wywołania Właściwości kończy się warningiem: "Połączenia sieciowe/Wystąpił nieoczekiwany błąd". Wywalałem nawet karty sieciowe z menadżera urządzeń. Po przeładowaniu systemu windows wykrywa karty i połączenia ponownie pojawiają się automagicznie. Taki numer powtórzył mi się już na trzecim komputerze na przestrzeni tygodnia. W googlownicy znalazłem kilka sugestii na tę bolączkę, ale okazały się nieskuteczne. Co śmieszniejsze w rejestrze nie widzę wpisów dotyczących zdefiniowanego połączenia VPN.

Czy ktoś z Grupowiczów miał podobny problem ? Jakoś nie uśmiecha mi się reinstalowanie systemu z powodu takiego psikusa, tym bardziej że pewnie sytuacja zaraz się powtórzy.

Pozdrawiam G.K.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Grzegorz Kurczyk pisze:

Dobry;]

Ja nie miałem takiego problemu ale jeśli mogę zasugerować obejście to użycie alternatywnego klienta np cisco vpn, juniper albo open vpn; mają sporo opcji tak aby dało się dopasować do serwera vpn. Ewentualnie kwestia konwersji kluczy itp.

pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Stobiński